You are currently viewing iFixit به همکاری خود با سامسونگ پایان می دهد

iFixit به همکاری خود با سامسونگ پایان می دهد


iFixit به دلیل اختلاف نظر در مورد قابلیت تعمیر و چندین مشکل دیگر به همکاری خود با سامسونگ پایان می دهد. iFixit برای سال‌ها، این مکان برای کسب اطلاعات در مورد نحوه تعمیر انواع محصولات فناوری محبوب، که بسیاری از آنها تلفن هستند، مورد استفاده قرار می‌گرفت. این شرکت مدت هاست که به ارائه دفترچه راهنمای تعمیرات دستگاه های سامسونگ می پردازد سال 2015 قطعات مورد نیاز برای تعمیر محصولات سامسونگ را می فروشد.

در سال 2022، iFixit قراردادی قرارداد همکاری با سامسونگ امضا شد. این شرکت باید یک فروشگاه رسمی تعمیر قطعات برای دستگاه های سامسونگ ارائه می کرد. علاوه بر این، iFixit در این مدت یکراهنمای کامل تعمیر دستگاه های سامسونگ» ارائه شده به مراکز خدمات مستقل علاوه بر قطعات مورد نیاز برای تعمیر دستگاه. متأسفانه همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. iFixit می گوید که اهداف سامسونگ با اهداف این شرکت همسو نیست. با اشاره به هزینه بالای تعمیر قطعات و سختی تعمیر دستگاه هایی که این قطعات برای آنها در نظر گرفته شده است. از ماه ژوئن، iFixit می گوید که دیگر یک توزیع کننده شخص ثالث قطعات و ابزار برای محصولات سامسونگ نخواهد بود.

پایان همکاری سامسونگ با iFixit به این معنی نیست که این برند فروش قطعات را متوقف خواهد کرد

در واقع خبر خوبی برای افرادی وجود دارد که قطعات سامسونگ را برای دستگاه های خود از iFixit خریداری می کنند. در حالی که این مشارکت هنوز وجود داشت، iFixit محدودیت هایی در تولید قطعات تعمیر داشت. فقط معنی داره مقدار محدود می تواند قطعاتی را برای فروش به مشتریان تولید کند.

اما از ماه ژوئن، دیگر چنین نخواهد بود. همانطور که iFixit تأیید می کند، مراکز تعمیر دیگر محدودیتی برای حجم سفارشات خود نخواهند داشت. پیش از این، آنها محدود به سفارش 7 واحد در هر فروشگاه در هر سه ماهه بودند. iFixit می گوید: «برای مشتریان تعمیرات ما، دیگر مشمول محدودیت های خسیس سامسونگ نیستیم.

اگرچه قطعات همچنان فروخته خواهند شد، اما ممکن است قطعات رسمی همیشه مانند قبل در دسترس نباشند. همانطور که گفته شد، iFixit متعهد به ارائه قطعات و کیت های تعمیر دستگاه های سامسونگ، اعم از رسمی و غیر رسمی است. این شرکت می‌گوید قطعات اصلی را در صورت موجود بودن می‌فروشد و در صورت در دسترس نبودن قطعات ساخت سامسونگ به خریداران اطلاع می‌دهد. iFixit همچنین ساخت راهنمای تعمیرات داخلی دستگاه های سامسونگ را متوقف خواهد کرد. با این حال، iFixit همچنان مشتریان و اعضای انجمن را تشویق می‌کند تا به ایجاد و اشتراک‌گذاری آنها ادامه دهند. این شرکت می گوید که بیش از نیمی از 100000 راهنمای تعمیرات این شرکت توسط کاربران انجمن iFixit نوشته شده است.

بسیاری از این راهنماها برای طیف گسترده ای از دستگاه های مختلف هستند. علاوه بر این، iFixit همچنان قطعات اصلی بسیاری از این محصولات را می فروشد. از جمله گوشی هایی مثل این سری پیکسل 8.

سامسونگ ممکن است مراکز خدمات را مجبور کرده باشد که داده های مشتریان خود را به اشتراک بگذارند

بیانیه رسمی iFixit در مورد این همکاری هیچ اشاره ای به الزامات قراردادی سامسونگ نکرده است. با این حال، گزارش جداگانه‌ای که در همان زمان منتشر شد حاوی برخی جزئیات بالقوه آسیب‌رسان درباره نحوه انجام کارها توسط سامسونگ بود.

بر اساس این گزارش 404 رسانهکه ادعا می کند نسخه ای از قرارداد سامسونگ را دریافت کرده است، از تعمیرکاران مستقل خواسته است تا اطلاعات مشتریان را به اشتراک بگذارند. مغازه هایی که قرارداد را امضا کردند نیز موظف بودند اطلاعات مربوط به هر تعمیر را به صورت روزانه بارگذاری کنند. قابل ذکر است که این قرارداد ممکن است مربوط به سال گذشته باشد. سایت روی لبه گزارش می دهد که ظاهراً تاریخ این قرارداد به سال 2023 بازمی گردد و خاطرنشان می کند که سامسونگ در متن قرارداد از زبانی استفاده کرده است که با قوانین ایالتی ایالات متحده مغایرت ندارد.

مشخص نیست که آیا تصمیم iFixit برای قطع روابط ربطی به این معامله دارد یا خیر. اما به نظر می رسد این مشکل یکی از دلایل متعدد قطع همکاری این شرکت با سامسونگ باشد.

نطر شما چی هست؟ آیا با تصمیم iFixit برای قطع رابطه با سامسونگ موافق هستید؟