10 روند و تکنیک سئو در سال 2024 که برای رشد شما ضروری است


پیشرفت انسان در زمینه فناوری و همچنین تغییر رفتار مصرف کننده باعث می شود سال به سال فضای جدیدی را در سئو تجربه کنیم. اصول کلی همچنان پابرجاست و بر قوت خود ایستاده است; اما نکته مهم این است که ما باید روندهای مختلف را شناسایی کنیم تا همیشه از رقبای خود جلوتر باشیم و جلوتر بمانیم.

چه یک متخصص سئوی باتجربه یا تازه کار در سئو باشید، این بینش به شما کمک می کند تا دانش مورد نیاز برای محافظت از استراتژی سئوی خود را برای سال جدید به دست آورید.

بنابراین، در این مقاله از میزفا، به 10 روند و تکنیک برتر SEO در سال 2024 می پردازیم. با دانستن این 10 مورد، درک جامع یا حتی تصویر کامل تری از چشم انداز دیجیتال مارکتینگ و سئو در سال 2024 خواهید داشت. با ما همراه باشید.

عناوین پست

1. بهینه سازی با استفاده از هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت JPT می توانند به ما در بهینه سازی کلمات کلیدی، متا تگ ها و محتوای کوتاه کمک کنند تا تجربه کاربری بهتری برای مخاطب ایجاد کنیم.

علاوه بر این، هوش مصنوعی توانایی تجزیه و تحلیل مجموعه داده های عظیم را دارد. این بدان معناست که می توان استراتژی های سئو را با کمک هوش مصنوعی بررسی کرد تا سایت ها سعی کنند بهتر از همیشه در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. نکته مهم این است که به کمک هوش مصنوعی می توانیم بهتر از همیشه خود را با الگوریتم های گوگل تطبیق دهیم.

البته فراموش نکنیم که هوش مصنوعی یک شمشیر دولبه است و در عین اینکه می تواند مفید باشد، می تواند مضر هم باشد. پس باید بدانیم که چگونه با آن به درستی کار کنیم و از آن کمک بگیریم.

2. از ویدیوهای کوتاه استفاده کنید

اکنون بیش از هر زمان دیگری، ویدیوهای کوتاه به یکی از ارکان اصلی استراتژی سئو در سال 2024 تبدیل شده اند. پلتفرم هایی مانند Tik Tok و Instagram Rails بیش از هر زمان دیگری با مشتری تعامل پیدا می کنند و گوگل سعی دارد از این فرمت ها در صفحه نتایج و نمایش سایت ها استفاده کند. که ویدیوهای جذاب و کوتاهی تولید می کنند.

این روند بر اساس عادات مصرف کننده است. این بدان معنی است که کاربران جدید علاقه مند به دیدن چیزی هستند و به سرعت می روند (مثلاً وقتی در اینستاگرام اسکرول می کنند). در حقیقت این روند پاسخی به کاربرانی است که به دنبال محتوای سرگرم کننده حاوی اطلاعات مفیدی هستند که می توانند خیلی سریع دانلود شوند. بنابراین، سایت‌ها و برندهایی که برای تولید محتوای ویدیویی وقت می‌گذارند، نتایج بسیار بهتری در افزایش تعامل کاربر، زمان در صفحه و قابلیت اشتراک‌گذاری خواهند دید. هر سه مورد این سیگنال را به موتور جستجو می دهد که باید رتبه این سایت را افزایش دهد.

3. توجه به سئو ویدیو

در کنار روند قبلی، سئوی ویدیو در سال 2024 بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. هر ساله موتور جستجوی گوگل در نمایه سازی صفحات و درک ویدیوها پیچیده تر از قبل می شود و بنابراین اگر می خواهید دیده شوید باید توجه داشته باشید. برای نمایش فیلم های بهینه شده

چه مفهومی داره؟ یعنی مثلاً قسمتی از متن ویدیوها را در زیر آنها قرار دهید، از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع ویدیو در عنوان، توضیحات و برچسب ها و … استفاده کنید.

3. تکامل قطعات ارائه شده

در سال 2024، Featured Snippets به یک زمینه بسیار رقابتی تبدیل خواهد شد که همه کارشناسان سئو برای داشتن آن مبارزه می کنند. به طور کلی، Rich Snippet یک فناوری است که تقریباً در سال 2015 در نتایج جستجوی گوگل دیده شد، اما از سال 2016 رشد زیادی داشته است. با استفاده از این فناوری مستقیما از طریق موتورهای جستجو و نه با ورود به صفحات سایت ها به پاسخ مورد نظر می رسیم.

بهینه سازی صفحات برای نمایش در این ریچ اسنیپت ها یکی از تکنیک های سئو در سال 2024 محسوب می شود، برای این کار باید سعی کنیم در محتوایی که تولید می کنیم به یک سری سوالات خاص پاسخ دهیم. این پاسخ باید واضح، تمیز و دقیق باشد و باید شامل اطلاعات مرتبط باشد.

5. تمرکز بر تجربه کاربر

این روند شاید نه تنها مهم ترین روند سال های اخیر، بلکه مهم ترین روند سال 2024 و شاید مهم ترین روند سئو در سال های آینده باشد.

گوگل سایت‌هایی را که سریع‌تر بارگیری می‌شوند، ناوبری آسان‌تر و سازگار با موبایل هستند، در اولویت قرار می‌دهد. به عبارت دیگر سایت هایی که تجربه کاربری خوبی را برای مخاطب و کاربر فراهم می کنند برای گوگل مهم و ارزشمند هستند.

این موضوع باعث شده است که Core Web Vitals بر سئوی سایت یکی از معیارهای اصلی سئو برای بررسی ثبات، تعامل و پاسخگویی سایت باشد. یک تجربه کاربری خوب، نرخ پرش را کاهش می دهد و زمان صرف شده در سایت را افزایش می دهد، و بنابراین معیار خوبی برای تعیین این است که سایت برای مخاطبان ارزش ایجاد می کند.

سایت هایی که برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب در سال 2024 سرمایه گذاری می کنند، بدون شک رتبه بهتری در گوگل کسب خواهند کرد. دلیل آن این است که عملکرد این سایت ها دقیقاً مطابق با اهدافی است که گوگل دارد: برآوردن نیازهای مخاطب و ارائه ارزش برای بهبود کیفیت زندگی.

6. سئوی محلی را اولویت بندی کنید

سئوی محلی در سال 2024 مطرح شده است و موتورهای جستجو مانند گوگل اعتبار بیشتری برای جستجوهای هدفمند جغرافیایی به آن می دهند. در حال حاضر، کسب‌وکارها در سراسر جهان سعی می‌کنند سئوی محلی را اولویت‌بندی کنند تا از پاسخ‌های بهتر به پرسش‌های «نزدیک من» اطمینان حاصل کنند.

فرض کنید این بخش «نزدیک من» را می‌توان به عنوان بازار دیگری برای ورود و رقابت در نظر گرفت. بنابراین سئوی محلی به شما این امکان را می دهد که در صفحات نتایج کاربرانی که جستجوی محلی انجام داده اند و قصد خرید محلی را دارند دیده شوید.

7. برندهای مسئولیت پذیر اجتماعی

در سال 2024، ارزش های برندهای مسئولیت اجتماعی نه تنها یک روند، بلکه یکی از مهم ترین مؤلفه های سئو است. مشتریان به دنبال برندهایی هستند که تعهدات اخلاقی را نشان دهند و از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشند.

واکنش موتورهای جستجو به این موضوع این است که آنها این برندها را بر سایر برندها ترجیح می دهند که به خوبی نشان می دهد ارزش های آنها چیست و چه ارتباطی با این مسائل و تعهدات اجتماعی دارند. به عنوان مثال از قدیم این نگرانی وجود داشت که محیط زیست در بسته بندی محصولات و تولید ارزش افزوده در نظر گرفته شود و مثلا از پلاستیک زیاد استفاده نشود.

این موضوعی است که با کار بر روی روش و البته مانور دادن روی این ویژگی می توانید هم نظر مثبت مخاطب را جلب کنید و هم نظر مثبت موتور جستجوی گوگل را جلب کنید. علاوه بر این، این کار خود می‌تواند یک کانال تبلیغاتی «رایگان» و «بسیار مؤثر» برای شما ایجاد کند: کاربران خودشان محتوا تولید می‌کنند تا برند و محصولات شما را تبلیغ کنند و تبلیغ کنند.

8. هنوز بخورید

قبلاً در مقاله الگوریتم EAT گوگل چیست توضیح دادیم که EAT یک مفهوم نسبتاً جدید در دنیای SEO است و به ترتیب مخفف Expertise، Authority و Trustworthiness است. اگر حروف اول این سه کلمه را کنار هم بگذاریم تبدیل به EAT می شود.

تخصص به این معناست که شما در زمینه کاری خود دانش یا مهارت بالایی دارید. اقتدار به معنای شهرتی است که شما و سایت و برندتان در بین کارشناسان و سایر افراد و سایت های تاثیرگذار در صنعت خود دارید. اعتماد به این معناست که محتوای شما چقدر دقیق است، چقدر واضح است و چقدر به نیازهای کاربر نوشته شده است.

یکی از قوانین سئو در سال 2024 همچنان EAT است که یکی از اساسی ترین معیارهایی است که برای سئوی موفق باید به آن توجه کرد. بهینه سازی برای EAT به این معنی است که محتوای با کیفیت ایجاد می کنید، محتوای شما باید از نظر علمی دقیق و تجربه کاربری باشدUX) توجه کنید، سعی کنید مخاطب را درگیر گفتگو یا تعامل با خود کنید و مراجع با کیفیت و قابل اعتماد داشته باشید. در این صورت محتوای تولیدی شما می تواند «اعتماد» مخاطب را جلب کند.

9. محتوا همچنان پادشاه است

علاوه بر این، آنچه دوست ما بیل گیتس گفت: “محتوا پادشاه است” امروز هم صادق است و به عنوان یکی از مهم ترین روندهای سئو در سال 2024 در نظر گرفته می شود. امروزه موتورهای جستجو دقیق تر از همیشه بین تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت و محتوای بی فایده تمایز قائل می شوند. با پاداش دادن به اولی و نادیده گرفتن یا تنبیه دومی رضایت دهید.

در سال 2024، محتوایی که دانش عمیق، تحقیقات اصیل و ارزش ویژه و اصیل را برای مخاطبان نشان می‌دهد، رتبه خوبی دریافت می‌کند. در واقع اجازه دهید آن را اینگونه خلاصه کنیم در سال 2024، تنها محتوایی که سر و گردن بالاتر از سایر محتواها باشد رتبه بندی می شود.

محتوای با کیفیت محتوایی است که به طور جامع به یک موضوع می پردازد، هدف مشخصی دارد، کاربر محور است و تعامل را تشویق می کند. یعنی داستان فقط گرفتن یک سری کلمات کلیدی و قرار دادن آنها در متن و انتظار کسب رتبه خوب نیست. شما باید محتوایی بنویسید که با خوانندگان طنین انداز باشد، در گوش و ذهن مخاطبان شما طنین انداز باشد و آنها به خاطر بسپارند و به آن فکر کنند، مطابق با نیاز خود بخوانند و به طور طبیعی با آنها ارتباط برقرار کنند.

10. ظهور جستجوی صوتی

جستجوی صوتی در سال 2024 به سرعت در حال رشد و فراگیر شدن است. کاربران بیشتر و بیشتری از دستیارهای صوتی مانند سیری یا دستیار گوگل برای جستجو برای دریافت پاسخ فوری استفاده می کنند.

در نتیجه می توان به این موضوع نگاه کرد که تغییر جدیدی در حال رخ دادن است که ما را مجبور می کند در سال 2024 نگرش جدیدی نسبت به سئو داشته باشیم. نگرش ما اکنون باید به زبان طبیعی باشد، کلمات کلیدی که محاوره ای و محتوایی که سوال برانگیزتر است. در واقع، حتی می توان گفت که کلمات کلیدی دم بلند اکنون با افزایش جستجوی صوتی مهمتر از همیشه هستند.

همچنین برای اینکه محتوای شما در جستجوی صوتی رتبه ای پیدا کند، باید ساختاری واضح و دقیق برای آن ایجاد کنید و سعی کنید پاسخ های کوتاه و واضحی به دستیار صوتی بدهید که بتواند به راحتی آنها را پردازش و تفسیر کند تا از آنها برای پاسخگویی استفاده کند. مخاطبان.

نتیجه

در این مقاله با 10 روند برتر سئو در سال 2024 آشنا شدیم. مهمترین نکته در اینجا توجه به خود کلمه ترند است. ترند به معنای فرآیندی است که توجه همگان را در یک دوره زمانی معین به خود جلب می کند و در واقع رفتار، اهداف، حرکات و ابزار افراد را تعیین می کند. برخی از روندهای سئو همیشه یکسان بوده اند و برخی (مانند تراکم کلمات کلیدی) برای همیشه تغییر کرده اند. ما باید هر ساله این روندها را دنبال کنیم و آنها را عمیقاً بشناسیم و درک کنیم تا بتوانیم برنامه استراتژیک سئوی خود را با آنها تطبیق دهیم.

ما در میزفا سعی می کنیم این کار را برای شما آسان کنیم و امیدواریم توانسته باشیم در این راه به شما کمک کرده باشیم.

با میزفا همراه باشید.