You are currently viewing کلیباف: این مجلس به دوران سیاه رانت های صنفی پایان داد

کلیباف: این مجلس به دوران سیاه رانت های صنفی پایان داد


به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، محمد باکر کلیباف رئیس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه 21 اردیبهشت) شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: سالگرد شهادت معلم انقلاب، استاد شهید مطهری و روزی که معلم را گرامی بدارم. شهید مطهری حاصل زندگانی امام راحل و صدای قوی عقلانیت انقلاب اسلامی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ادامه داد: عمر شریف خود را در مبارزه سخت با انحرافات گذراند و به همین دلیل همواره مورد منفور چپاولگران و غربی ها، جوانان عاشق انقلاب اسلامی و اندیشه والا و ناب که گوهر اندیشه امام. باید چراغ راه خودشان را بگذارند تا اساتید خودآموخته و بی تربیت به نام اسلام و انقلاب راهزن افکار و اعمالشان نشوند.

وی با بیان اینکه مطهری زنده است چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و عبرت آموز است، تصریح کرد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش کشور تبریک می گویم. مجلس یازدهم با افتخار قانون ارزشیابی معلمان را تصویب کرده و تا اجرای کامل آن را ادامه می دهد. همچنین در برنامه هفتم توسعه ملی، احکام مهم بسیاری برای ارتقای کیفیت آموزشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزشیابی عملکرد به تصویب رسید که در صورت اجرای صحیح می‌توان به تغییر جدی در وضعیت آموزشی نظام آموزشی

رئیس مجلس تصریح کرد: همچنین روز جهانی کارگر را به همه کارگران عزیز تبریک می گویم، مجلس یازدهم نتایج درخشانی در حمایت از تولید و اشتغال کسب کرده و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است. مهمترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه لغو انحصار پروانه کسب و شکستن پرهای طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور پروانه کسب بود که به دوران سیاه رانت اصناف پایان داد.

کلیباف اضافه کرد: تصویب قانون جهش دانش به جلو نیز به عقب ماندگی نظام مقننه از نیازهای اکوسیستم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، قانون جهش به جلو دانش تاکنون به 1.3 میلیارد دلار منجر شده است. در پس انداز ارزی رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از 3 قانون راهبردی مصوب مجلس یازدهم دانستند.

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت مالیاتی بنگاه های کوچک و تصویب قانون مالیات بر سفته بازی برای گرانی و گرانی فعالیت های اقتصادی غیرمولد. در نهایت تخصیص منابع تبصره 18 بودجه برای ایجاد اشتغال در استان ها از دیگر ارکان اجرای مجلس در موضوع تولید و اشتغال است.

انتهای پیام