You are currently viewing چگونه می توان هکر شد؟  معرفی هکر در دنیای هک – وردپرس جدید

چگونه می توان هکر شد؟ معرفی هکر در دنیای هک – وردپرس جدید


بارگذاری…

کلمه هکر در اصل یک برنامه نویس ماهر را تعریف می کند که در کدنویسی و سیستم عامل های کامپیوتری مهارت دارد. امروزه هکر فردی است که دائماً درگیر فعالیت های هک است و هک را به عنوان یک روش زندگی و فلسفه انتخابی در پیش گرفته است. در واقع هک عمل تغییر ویژگی های یک سیستم با استفاده از روشی غیر استاندارد است. در مقاله بعدی با ما همراه باشید تا شما را بیاوریم روش های هک و هک برای ملاقات

تاریخچه هک و هکرها

هک اولین بار به عنوان یک اصطلاح در دهه 1970 ظاهر شد، اما در دهه بعد محبوبیت بیشتری پیدا کرد. این مهارت به حدی فراگیر شد که در سال 1982 دو فیلم به نام های Tron و WarGames منتشر شد که در آن شخصیت های اصلی سیستم های کامپیوتری را هک کردند که مفهوم هک را به مخاطبان زیادی معرفی کرد و به عنوان یک خطر بالقوه برای امنیت ملی شناخته شد.

این رویداد همچنین باعث شد تا کشورها چندین لایحه مختلف در مورد جرایم رایانه ای و هک تصویب کنند، اما این موضوع نتوانست جلوی بسیاری از هکرها را بگیرد. در حال حاضر می توان گفت هکرها خطرناک ترین افرادی هستند که می توانند انواع آسیب های جدی را به دولت و هر شرکتی وارد کنند و اطلاعات محرمانه زیادی را به سرقت ببرند.

هکر کیست؟

هک عمل به خطر انداختن دستگاه ها و شبکه های دیجیتال از طریق دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری یا سیستم رایانه ای است. هک کردن همیشه یک عمل مخرب نیست، بلکه معمولاً با فعالیت غیرقانونی و سرقت اطلاعات توسط مجرمان سایبری همراه است.

حال ممکن است این سوال در ذهن شما باشد که منظور از هک در حوزه امنیت سایبری چیست؟

هک امنیت سایبری به سوء استفاده از دستگاه‌هایی مانند رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و شبکه‌ها برای آسیب رساندن یا مختل کردن سیستم‌ها، جمع‌آوری اطلاعات کاربر، سرقت داده‌ها و اسناد یا ایجاد اختلال در فعالیت‌های مرتبط با داده‌ها اشاره دارد.

دیدگاهی که در مورد هکرها اعمال می شود این است که آنها برنامه نویسانی قدرتمند و منفرد هستند که در کدنویسی و اصلاح نرم افزارها و سیستم های سخت افزاری کامپیوتر مهارت بالایی دارند. در واقع، هکرها به طور فزاینده ای از روش های حمله مخفیانه استفاده می کنند که کاملاً مورد توجه نرم افزارهای امنیت سایبری و تیم های فناوری اطلاعات قرار نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت دامنه رایگان بدون پرداخت هزینه

انواع هکرها

عوامل مختلفی مانند سرقت اطلاعات کارت اعتباری، جاسوسی، بدنام کردن افراد و غیره وجود دارد که منجر به هک کردن وب سایت ها یا سیستم ها توسط افراد غیرمجاز می شود. هک انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

1- هکر کلاه سیاه

هکرهای کلاه سیاه جزو خطرناک ترین افراد هستند. آنها سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف به سیستم‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای آسیب بزنند تا بتوانند از آنها برای منافع مالی یا اهداف مخرب‌تر مانند کسب شهرت، انجام جاسوسی شرکتی و غیره استفاده کنند.

اقدامات این افراد می تواند آسیب جدی به کاربران رایانه و سازمان هایی که برای آنها کار می کنند وارد کند. آنها می توانند اطلاعات شخصی حساس را بدزدند، سیستم های رایانه ای و مالی را به خطر بیندازند و عملکرد وب سایت ها و شبکه های مهم را تغییر دهند یا از بین ببرند.

2- هکر کلاه سفید

هکرهای کلاه سفید را می توان هکرهای خوبی در نظر گرفت زیرا سعی می کنند از موفقیت هکرهای کلاه سیاه جلوگیری کنند. آنها از مهارت های فنی خود برای نفوذ به سیستم ها برای ارزیابی و آزمایش سطح امنیت شبکه استفاده می کنند که به عنوان هک اخلاقی نیز شناخته می شود. این کمک می کند تا قبل از اینکه هکرهای سیاه پوست بتوانند آن ها را شناسایی و از آنها سوء استفاده کنند، آسیب پذیری ها در سیستم ها آشکار شود.

تکنیک‌هایی که هکرهای کلاه سفید استفاده می‌کنند مشابه یا حتی مشابه تکنیک‌های هکرهای کلاه سیاه است، اما این افراد توسط سازمان‌ها برای آزمایش و یافتن حفره‌های احتمالی در دفاع امنیتی خود به کار گرفته می‌شوند.

3- هکر کلاه خاکستری

هکرهای کلاه خاکستری ترکیبی از افراد خوب و بد هستند. بر خلاف هکرهای کلاه سیاه، آنها سعی می کنند استانداردها و اصول را بدون هدف آسیب یا منافع مالی زیر پا بگذارند. اقدامات آنها معمولاً در جهت منافع عمومی انجام می شود. به عنوان مثال، آنها ممکن است از یک آسیب پذیری برای افزایش آگاهی از وجود آن سوء استفاده کنند، اما برخلاف هکرهای یقه سفید، آنها این کار را به صورت عمومی انجام می دهند.

آسیب پذیرترین دستگاه ها برای هک شدن

  • دستگاه های هوشمند: دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی‌های هوشمند، اهداف سودآوری برای هکرها هستند. دستگاه‌های اندرویدی به‌ویژه فرآیند توسعه نرم‌افزاری بازتر و متناقض‌تری نسبت به دستگاه‌های اپل دارند که آن‌ها را در معرض خطر سرقت یا آسیب قرار می‌دهد.
  • وبکم: وب‌کم‌های تعبیه‌شده در رایانه‌ها یک هدف رایج برای هک هستند، عمدتاً به این دلیل که هک کردن آنها یک فرآیند آسان است. هکرها معمولاً با استفاده از یک تروجان دسترسی از راه دور (RAT) در یک بدافزار rootkit به رایانه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد نه تنها از کاربران جاسوسی کنند، بلکه پیام‌های آنها را نیز بخوانند، فعالیت‌های مرور آنها را ببینند، عکس‌هایی از صفحه نمایش بگیرند و …
  • روترها: هک کردن روترها به مهاجم این امکان را می دهد که به داده های ارسال و دریافت شده از طریق آنها و شبکه هایی که به آنها دسترسی دارند دسترسی پیدا کند. هکرها همچنین می‌توانند یک روتر را برای انجام فعالیت‌های مخرب در مقیاس بزرگ‌تر، مانند حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS)، جعل سیستم نام دامنه (DNS) یا استخراج کریپتو ربودند.
  • پست الکترونیک: ایمیل یکی از رایج ترین اهداف حملات سایبری است. از آن برای توزیع بدافزار و باج افزار و به عنوان تاکتیکی برای حملات فیشینگ استفاده می شود که به مهاجمان اجازه می دهد قربانیان را با پیوست ها یا پیوندهای مخرب هدف قرار دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت

چگونه می توان هکر شد؟

تا اینجا شما را با تاریخچه هک و انواع هک آشنا کردیم. حالا شاید این سوال در ذهن شما باشد که چگونه هکر شویم؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا قصد داریم آموزش هک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اگر می خواهید یک هکر شوید، باید بدانید که در چه چیزی تخصص دارید زیرا حرفه های زیادی وجود دارد. با این حال، در حالی که تخصص ممکن است متفاوت باشد، همه هکرها مهارت های اولیه یکسانی دارند. در اینجا مهارت های اساسی وجود دارد که برای تبدیل شدن به یک هکر حیله گر مانند من باید در آنها مهارت داشته باشید:

1- برنامه نویسی را یاد بگیرید

یادگیری برنامه نویسی برای تبدیل شدن به یک هکر ضروری است. این خیلی در مورد زبان های برنامه نویسی واقعی نیست، بلکه بیشتر به درک مفاهیم برنامه نویسی مربوط می شود. اگر بتوانید درک کنید که چیزی چگونه طراحی شده است، می‌دانید که آسیب‌پذیری‌ها کجا هستند. برخی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی برای تبدیل شدن به یک هکر عبارتند از:

  • HTML: اگرچه نمی‌توان از آن مستقیماً برای هک استفاده کرد، اما اصول اولیه توسعه وب را به شما آموزش می‌دهد و یک زبان مقدماتی عالی برای کسانی است که می‌خواهند چیزی از نظر بصری سریع و با تحمل خطا زیاد ایجاد کنند.
  • PHP: این زبان به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های وب خود را از وب‌سایت‌های استاتیک خسته‌کننده به اسب‌های کاری حرفه‌ای تبدیل کنید.
  • پایتون: این یک زبان رایج است که هر هکری می تواند از آن برای ایجاد یک اسکریپت سریع در کمترین زمان استفاده کند. پایتون چند پلتفرم است، به این معنی که بر روی تمام سیستم عامل‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند اجرا می‌شود، اما برخلاف سایر زبان‌های حجیم‌تر مانند جاوا، می‌توانید آن را بسیار سریع‌تر راه‌اندازی و اجرا کنید.

۲- نحوه اجرا و استفاده از لینوکس را یاد بگیرید

شاید این قسمت کمی سخت باشد اما برای هکر شدن باید آن را یاد بگیرید زیرا لینوکس برای هک بسیار ضروری است. در واقع، بسیاری از ابزارهای محبوب بر روی سیستم‌های مبتنی بر یونیکس ساخته شده‌اند، بنابراین بسیاری از هکرها به دلیل ماهیت باز و قابل تنظیم آن به یونیکس نیاز دارند.

3- با اصول اولیه شبکه سازی آشنا شوید

شما باید بفهمید که در وب چه اتفاقی می افتد. در واقع، شما باید یاد بگیرید که چگونه بسته ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر ارسال می شوند، زیرا در نهایت باید یاد بگیرید که چگونه آن ترافیک را تفسیر کرده و آن را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. برای آن، من به شما پیشنهاد می کنم با یادگیری نحوه راه اندازی شبکه های بی سیم شروع کنید. می تواند فراتر از اصول اولیه نیز باشد.

4- مقالات هک را بخوانید

هر تصوری از هک کردن در سر دارید، احتمالاً به دلیل فرهنگ باب اشتباه است. بسیاری از مردم فکر می کنند که هک به معنای ضربه زدن به شرکت ها است، اما در برخی موارد، هک یک ضرورت همه جانبه خواهد بود.

سوالات متداول

آیا باید همه مهارت های هک را یاد بگیریم؟

خیر برای تبدیل شدن به یک هکر ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و سپس اطلاعاتی در آن زمینه به دست آورید.

چگونه شروع به هک کنم؟

برای تبدیل شدن به یک هکر ابتدا باید زبان های برنامه نویسی مختلف از جمله html، php و python را یاد بگیرید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک چیست؟

برای هکر شدن به زبان های مختلفی نیاز دارید اما html را می توان مهمترین آن دانست.

آیا هک قانونی است؟

هک انواع مختلفی دارد. هک کلاه سفید می تواند به طور کلی مفید باشد.

خلاصه: هکر کیست؟ چگونه می توان هکر شد؟

هکرها متخصصانی هستند که برای دسترسی غیرمجاز به دستگاه‌های الکترونیکی مختلف مانند لپ‌تاپ، رایانه، تلفن، شبکه و حتی کل سیستم‌های رایانه‌ای، سیستم‌های امنیتی رایانه را نقض می‌کنند. فردی که از کامپیوتر، شبکه یا مهارت های دیگر برای حل یک مشکل تکنولوژیکی استفاده می کند، هکر نامیده می شود. این اصطلاح همچنین می تواند برای توصیف شخصی استفاده شود که از مهارت های خود برای نفوذ به سیستم ها یا شبکه ها بدون اجازه ارتکاب جرم استفاده می کند. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.