چگونه رتبه اول گوگل شویم؛ چیزی که دیگران نمی گویند!

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و به تازگی اقدام به راه اندازی وبسایت خود کرده اید، حتما این دغدغه وجود دارد که  “چگونه رتبه اول گوگل شویم”؟ این سوال بسیار منطقی است. چرا که اگر بنا باشد در رتبه های برتر گوگل نباشید، طبیعتا تمام تلاش ها برای داشتن وبسایت بیهوده خواهد بود. چرا که همه مشتریان و مخاطبان به سایت هایی که در رتبه نخست گوگل قرار دارند، بیشتر اعتماد می کنند و همین اعتماد می تواند در افزایش فروش و نیز ترافیک وبسایت تاثیر مستقیم داشته باشد. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که “چگونه رتبه اول گوگل شویم” و بهترین قدم های موثر در کسب رضایت مخاطب چیست؟

 چگونه رتبه اول گوگل شویم؛ رضایت مخاطب، تنها روش ممکن

اگر صاحب کسب و کاری هستید که می خواهید از طریق وبسایت خود به فروش بیشتر برسید، حتما باید بدانید که سئو چیست؟ چرا که از این طریق است که می توانید به رتبه اول گوگل دست پیدا کنید. یکی از مهمترین نکاتی که در مدیریت وبسایت باید مورد توجه قرار دهید، رعایت اصولی و تکنیک هایی است که منجر به دیده شدن شما توسط مخاطب و موتورهای جستجو و کسب رتبه و ترافیک بالا می شود. خدمات سئو همان چیزی است که در این مسیر به شما کمک می کند بتوانید از طریق رتبه یک گوگل به افزایش ترافیک سایت دست پیدا کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیش از 75 درصد کاربران اینترنت از نتیج صفحه اول گوگل استفاده می کنند و اصلا به سراغ سایت هایی که در صفحات بعد وجود دارد، دیدن نمی کنند. از همین رو آنچه می تواند در این مسیر شما را همراه کند، مجموع اقداماتی است که از آن تحت عنوان استراتژی یا تکنیک های سئو یاد می شود. به طور مثال یکی از اصلی ترین تکنیک ها توجه به طراحی سایت استاندارد است.منظور از طراحی سایت استاندارد یعنی انتخاب نام مناسب برای دامنه، توضیحات متا به صورت مناسب و حرفه ای، توجه به تیترها، استفاده از بک لینک های مختلف و.. می باشد. فراموش نکنید که همزمان با وب سایت باید از شبکه های اجتماعی نیز برای بیشتر دیده شدن سایت و افزایش ترافیک آن استفاده کنید. استفاده از تبلیغات گوگل نیز به شما کمک زیادی می کند. در چنین شرایطی که نام دامنه، طول URL ها و محتوای سایت براساس اصول سئو طراحی شود، آن وقت می توان با انجام 4 گام زیر به رضایت مخاطب برسید، این رضایت رتبه شما را در گوگل ارتقا می دهد.

4 قدم برای کسب رضایت مخاطبان

برای اینکه بتوانید سایتی با حداکثر میزان رضایتمندی مخاطب داشته باشید، ناگزیر به استفاده از تکنیک هایی هستید که بتواند محتوایی با کیفیت و جذاب را ایجاد کند. برای اینکه رضایت کاربر از وبسایت شما افزایش پیدا کند، انجام اقدامات زیر بسیار کمک کننده و اثربخش است:

1.مورد اول: تولید محتوای با ارزش

برای اینکه بتوانید در رتبه گوگل جزو نخستین ها باشید، تولید محتوای با ارزش یک اصل اساسی است. ارزش محتوای تولید شده زمانی بالا است که اصول سئو در آن لحاظ شده باشد.  در واقع مقالاتی که در آن اصول سئو لحاظ شده باشد تحت عنوان بازاریابی محتوا شناخته می شود. زمانی که می خواهید محتوایی با کیفیت بالا تولید کنند باید فرد نویسنده تسلط کافی به موضوع داشته باشد. پس از آن از نظر کیفی و املایی باید جذابیت در آن لحاظ شود. نوشتن یک محتوای جامع که به تمام سوالات و نیازهای مخاطب پاسخ می دهد، در واقع همان چیزی است که می تواند رضایت مخاطب و در ادامه ماندگاری بیشتر وی را در سایت به همراه داشته باشد.

2.مورد دوم: تولید محتوای اختصاصی

یکی از اصول مهم در محتوای سایت، کپی نبودن آن است. به این معنا که هر محتوایی برای سایت تولید می کنید، الزاما باید اختصاصی باشد. این موضوع کمک می کند که در جستجوی گوگل رتبه خوبی به شما اختصاص داده شود. اگر حتی  یک پاراگراف را در محتوا کپی کنید، موقعیت خود را در موتورهای جستجو به مخاطره می اندازید. چرا؟ اگر محتوای شما حتی به اندازه یک پاراگراف کپی شود، موتورهای جستجو را در نشان دادن محتوا به خطا می اندازد و سایتی که از آن محتوا را کپی کردید، نمایش داده می شود و این موضوع شما را در رقابت با سایت های مشابه تنزل می دهد.

3.مورد سوم: استفاده از عکس و فیلم در محتوای سایت

تولید محتوا منوط به متن نیست، شما می توانید از عکس و فیلم هم به عنوان محتوای مصور استفاده کنید. این موضوع به جذب بیشتر مخاطب و جلب توجه او کمک می کند. یادتان باشد حتما برای عکس های خود از تیتر و عنوان استفاده کنید. استفاده از کلمه کلیدی برای توضیح عکس و فیلم هم ضروری است.

4.مورد چهارم: توجه به کلمات کلیدی در محتوای سایت

پایه و اساس یک محتوای ارزشمند که باعث ارتقا رتبه وب سایت می شود، استفاده از کلمات کلیدی است که براساس اصول سئو جستجو شده است. نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی نیز توسط سرچ کنسول و براساس تکنیک هایی است که در نهایت شما را وارد میدان رقابت با سایت های رقیب می کند. این کلمات کلیدی در واقع همان چیزی است که محتوا را براساس آن می نویسید تا به نیاز مخاطبان پاسخ بدهید. گاهی کلمات کلیدی طولانی و بلند است گاهی نیز کوتاه. این موضوع بستگی به موضوع و هدف محتوا برمی گردد.

 نتیجه گیری

براساس آنچه در این مقاله به آن پرداختیم، اقدامات زیادی می تواند منجر به بهبود رتبه شما در گوگل و حتی گرفتن جایگاه اول این موتور جستجوی محبوب شود. در صورتی که احساس می کنید، کسب و کار شما نیازمند اقدامات لازم در زمینه خدمات سئو می باشد، می توانید از مهارت ها و تخصص کارشناسان شرکت فناوری اطلاعات و خدمات وب وب‌رمز استفاده کنید. این شرکت تلاش دارد تا کسب و کارها بتوانند با دریافت بهترین خدمات حرفه ای جایگاه وبسایت آن ها در گوگل در بهترین موقعیت قرار گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.