You are currently viewing چگونه خانه هوشمند رویایی خود را بسازیم؟

چگونه خانه هوشمند رویایی خود را بسازیم؟


هر ساله ابزارها و دستگاه های ابتکاری بیشتری برای ساده کردن زندگی تولید می شود. از زنگ درها و ترموستات ها گرفته تا جاروبرقی ها و دوربین ها، فناوری خانه های هوشمند در همه جا وجود دارد و خانه ها به سرعت از همیشه «هوشمندتر» می شوند. با انواع ویژگی‌های هوشمند و راه‌های بی‌پایان برای سفارشی‌سازی تجربه، هیچ دو خانه هوشمند مشابهی ندارند.

جذابیت های خانه هوشمند

خانه ای هوشمند در نظر گرفته می شود که دارای ویژگی های دیجیتالی باشد که به دستیار هوشمند الکسا یا گوگل هوم متصل باشد. با ایجاد شبکه ای هوشمند از دستگاه های متصل در داخل و خارج از خانه، می توانید کارهای روزانه خود را به صورت خودکار و سریعتر انجام دهید و در زمان صرفه جویی کنید. البته موضوع فقط صرفه جویی نیست. فناوری خانه هوشمند می تواند ذهن شما را از مسائل کمتر مهم رها کند. به عنوان مثال، یک سیستم آبیاری هوشمند به شما این قدرت را می دهد که برنامه آبیاری باغ خود را سفارشی کنید و با یک آب پاش هوشمند می توانید در مصرف آب صرفه جویی کنید و وقت خود را برای کارهای مهمتر آزاد کنید. جالب اینجاست که این فناوری حتی می تواند به سلامت گیاهان شما نیز کمک کند. به لطف حسگرهای تعبیه شده در خاک، کنترل کننده هوشمند آبپاش فقط در صورت نیاز باغ شما را آبیاری می کند. البته اگر آبیاری گل و گیاه جزو لذت های زندگی شما نباشد! این امکانات جذاب را به حمام و سایر قسمت های خانه گسترش دهید.

حمام هوشمند

شیر دوش حمام هوشمند این تنها یک نمونه از ویژگی های هوشمند است که برای افزایش آرامش شما در حمام طراحی شده است. شیر حمام هوشمند به شما امکان می دهد آن را با کنترل موبایل یا دیجیتال تنظیم کنید. بنابراین، هنگام باز کردن شیر آب از هر نقطه از خانه، می توانید دمای دقیق آبی را که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید، تعیین کنید. همچنین، با کمک سفارشی‌سازی، می‌توانید با انتخاب نمایه منحصربه‌فرد خود، تجربه خود را سفارشی کنید تا هر بار از دوش بی‌نظیر لذت ببرید. البته شیرهای حمام هوشمند همچنین انواع تابع شیر حمامیعنی تامین آب، اما تجربه متفاوتی برای شما ایجاد می کنند.

شیرآلات هوشمند

سایر تجهیزات خانه که می توانید ویژگی های هوشمند را به آنها اضافه کنید شیرآلات و. تهیه الف شیر آب هوشمند کنترل صوتی راه آسان دیگری برای ادغام فناوری هوشمند در خانه شما است. لمس هوشمند یک شیر آشپزخانه الکترونیکی یا با باتری که می توانید با یک برنامه یا حتی با صدای خود کنترل کنید. شیرآلات هوشمند تمام ویژگی های شیرهای معمولی آشپزخانه مانند دستگیره و اسپری دوش را دارند اما ویژگی های جذابی به آن ها اضافه شده است. به عنوان مثال، هنگامی که در حال آشپزی هستید، شیر هوشمند با اندازه گیری و کنترل دقیق دمای آب کار شما را آسان می کند. حتی می‌توانید از برنامه سیستم هوشمند آب متناظر برای ایجاد تنظیمات سفارشی برای ساده‌سازی تمام کارهای روزانه‌تان، مانند پر کردن ظرف قهوه، استفاده کنید.

سیستم ایمنی در برابر نشت آب

با توجه به اینکه بسیاری از خانوارها با مشکل نشتی یا چکه‌آب مواجه شده‌اند، نظارت بر آب و امنیت منازل در برابر نشتی در اولویت‌های روزافزونی قرار می‌گیرد. با شبکه هوشمند آب شما می توانید چنین آسیب هایی را به حداقل برسانید و با این برنامه می توانید به طور یکپارچه سیستم آب خانه خود را مانند کف دست خود بررسی کنید!

مانیتور هوشمند آب و توقف به طور مداوم نرخ جریان آب، فشار و دمای خانه شما را ردیابی می کند و در عین حال مراقب نشتی است. اگر نشتی یا ناهنجاری تشخیص داده شود، فوراً به شما هشدار می دهد تا بتوانید مشکل را برطرف کنید و حتی به طور خودکار آب را خاموش کنید تا از آسیب نشت فاجعه آمیز خانه خود محافظت کنید. مانیتور هوشمند آب و خاموشی همچنین به شما کمک می‌کند با ردیابی مصرف آب و تعیین اهداف استفاده بهینه، در قبض آب خود صرفه‌جویی کنید.

بالاخره هم مانیتور پمپ هوشمند با تبدیل پمپ فعلی شما به یک سیستم هوشمند و ردیابی عملکرد پمپ و نشتی 24 ساعته، می تواند سطح دیگری از محافظت را به خانه شما اضافه کند. در صورت تشخیص نشتی یا رطوبت بیش از حد مانیتور، هشدارهایی دریافت خواهید کرد تا بتوانید در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهید.

این مقاله چند نمونه از جاذبه های خانه هوشمند مانند حمام، شیرآلات و سیستم آب هوشمند اشاره شد. تبدیل خانه به یک خانه هوشمند نیازی به بازسازی کامل یا حتی سرمایه گذاری کلان ندارد. شروع با چیزی ساده مانند نشت یاب هوشمند یا شیر آب هوشمند، راه آسانی برای تجربه یک خانه هوشمند است. این امکانات علاوه بر سهولت در انجام کارهای روزمره و افزایش آرامش، از خانه در برابر نشت آب محافظت می کند و حتی مصرف آب را بهینه می کند. شرکت شیرآلات همافزا کاویان یکی از تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی در ایران است که به مسئله مصرف بهینه آب توجه زیادی دارد و به طور مستمر به تحقیق و اجرای راهکارهایی برای بهبود وضعیت صرفه جویی آب می پردازد.