You are currently viewing پیام فرمانده کل ارتش در آستانه سالگرد بازگشت ناوگان 86

پیام فرمانده کل ارتش در آستانه سالگرد بازگشت ناوگان 86


به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم ، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالگرد بازگشت ناوگان 86 نیروی زمینی ارتش بیانیه ای صادر کرد. ناوگان استراتژیک

متن پیام به شرح زیر است:

نام خداوند بخشنده

خدای بزرگ را شاکریم که با همت والای مردم دریا، وسعت اقیانوس ها عرصه حضور مقتدرانه فرزندان سرزمین ایران شد.

سرچشمه این موفقیت تقدیم شهدای والامقام دریادار همتی با کشتی دلاور پیکان و مردان سهند، سبلان و جوشن و سال ها مجاهدت رزمندگان ناوگان است که در پرتو ایثار آنان شور مردانه در دفاع، چشمه های خودباوری سی و فرزندان ملت، در سایه الطاف خداوند فتح، با تولید کشتی های ایستاده بر عرشه کشتی های خود برای حفظ منافع ملی در دریاها و اقیانوس ها پرسه می زدند. و امنیت کشور را از راه دور و در مسیر حاکمیت دریایی با اهتزاز پرچم زیبای ایران قدرتمند تضمین کنند.

هفتم اردیبهشت ماه سال 1402 سالروز بازگشت افتخارآمیز ناوهای گروه 86 به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی را به مردم آزاده و پاک کشورمان، فرمانده ولایت و احد دریادلان ناوگان راهبردی تبریک و تهنیت عرض می نمایم. ایران در 27 اردیبهشت 1402.

این غرور از زمان دستور فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ساخت ناوشکن و حضور در دریاهای آزاد و با شروع از ناوشکن جماران و اعزام نزدیک به صد اسکادران از دریانوردان جوان برای مقابله با تروریسم دریایی و عبور از تنگه ها، خط بصیرت موفقیت را طی می کند. و آبراه های ناوگان 75 در عبور از اقیانوس ها ادامه یافت و با ناوگان 86، بزرگترین ماموریت دریایی نیروی 360 به اوج رسید. ترکیبی از ناوشکن ایرانی دانا و پایگاه دریایی مکران.

مردان خستگی ناپذیر ناوگان 86 با اعتماد به نفس و پشتوانه علمی و تجربی، صبر و استقامت هشت ماه سختی و مجاهدت خاموش خانواده ها، با دانش، توان و مهارت نظامی، این واقعه بزرگ را در تاریخ ثبت کردند. حضرت امام خامنه‌ای با توصیف و تجلیل از اراده، شجاعت، استقامت و صبر مسئولان و خانواده‌های گرانقدرشان، این مأموریت را اقدامی افتخارآمیز، علمی، حرکتی در جهت ایجاد امنیت و عاملی در ارتقای وجهه بین‌المللی ایران برشمردند.

اگر چه عنایت و رضایت رهبری بصیر و رضایت مردم شریف در این مراسم افتخارآمیز در افزایش آمادگی و تحقق اصل بازدارندگی بالاترین پاداش در ارتش محسوب می شود، با این حال بر اساس تربیت دینی هر یک از همرزمانم در اسکادران 86 و خانواده هایشان و همچنین قرارگاه های توجیهی. از همکاری و همراهی نیروی دریایی و ستاد ارتش و همراهی دولت مردمی و ستاد کل نیروهای مسلح در دستیابی به این دستاورد ارزشمند قدردانی می کنم و امیدوارم تفکری توقف ناپذیر، حکمی برای کارهای بزرگتر باشد. و انشالله خبر امیدوارکننده ای از شناورهای ایرانی در ادامه حرکت پرشتاب به سوی آرمان ها

انتهای پیام/