You are currently viewing پرداخت حقوق مادران کالابرگ در دستور کار دولت است

پرداخت حقوق مادران کالابرگ در دستور کار دولت است


با توجه به سهمی که طرح کالابرگ به 7 دهک برتر می دهد
مراسم متمرکز اهدایی توزیع 270 بسته غذایی رایگان به زنان باردار و مادران دارای فرزند تا سه سال به همت اداره بهزیستی در روستای کم برخوردار قدم آباد مرکز این شهرستان مرزی برگزار شد.

رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس در این مراسم که روز چهارشنبه برگزار شد گفت: توزیع بسته های غذایی (سبد کالا) بین زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال در قالب طرح اجرای طرح ملی “معاون مادر و کودک”.

محمود پیری بابیان اینکه این طرح ملی سه ساله است و امسال اولین سال اجرای آن است، افزود: گنبدکاووس به همراه برخی از سازمان های مردم نهاد این شهرستان، زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال است. سالها در مناطق یا روستاهای آسیب پذیر افراد محروم را شناسایی می کنند.

وی افزود: در این طرح آموزش های مهارتی و رفتاری مرتبط با بارداری و تربیت فرزند و همچنین توانمندسازی خانواده (زنان) به آنان ارائه می شود.

رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس همچنین گفت: ارزش هر بسته غذایی اهدایی به زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال که بیشتر آن حبوبات و پروتئینی است بیش از پنج میلیون ریال است که توسط ملی تامین می شود. منابع

شهرستان گنبدکاووس با بیش از 400 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع شده است و معاونت اجتماعی این شهرستان از 12 هزار مددجو پشتیبانی می کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از واریز مستمری اضطراری به حساب سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

حسین هادرویسی اظهار داشت: پس از وقوع سیل در چند شهرستان استان سیستان و بلوچستان و بروز خسارات مالی برای تعدادی از داوطلبان، مستمری اضطراری به حساب خانواده های سیل زده این استان واریز شد.

وی افزود: این مستمری فوق العاده معادل یک مستمری ماهانه متناسب با تعداد اعضای خانواده بیمار است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تاکید کرد: این مستمری اضطراری به 13 هزار و 302 خانوار سیل زده در شهرستان های جنوبی استان سیستان و بلوچستان تعلق گرفت که بیشترین خسارت را متحمل شدند./ایرنا

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اجتماعی کشور از واریز مستمری مشمولان کمک اجتماعی از سازمان جهت هدایت یارانه ها خبر می دهد.

علیرضا انجلسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با گزارش جزئیات این خبر گفت: بر اساس بند 2 بند الف تبصره 8 قانون بودجه سال 1403 در کل کشور، با توجه به پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی مستمری از فروردین ماه، مشتریان تحت پوشش باید مستقیماً از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها به حساب مشتری واریز شوند.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری بگیران از سازمان اجتماعی حقوق دریافت می کردند، درباره مستمری سازمان اجتماعی گفت: امسال مستمری سازمان های اجتماعی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اجتماعی کشور بیان کرد: با افزایش 30 درصدی مستمری ماهیانه خانوارهای تک نفره (99 هزار و 3720)، خانوارهای 2 نفره (1 میلیون و 419 هزار و 600)، خانوارهای 3 نفره. (1978، 440)، خانوارهای چهار نفره (2555280) و خانواده های پنج نفره یا بیشتر (3123120) تومان دریافت خواهند کرد.

یارانه حمایت معیشتی مرحله 158 مربوط به فروردین 1402 به حساب کلیه سرپرستان خانوار از دهک 4 تا 9 در سراسر کشور واریز و از ساعت 24 قابل برداشت می باشد.

پیرو اطلاعیه قبلی نحوه پرداخت کمک هزینه معیشت و تغییر زمان پرداخت یارانه از بیستم هر ماه تا بیست و پنجم (پرداخت دهک اول، دوم و سوم) و 30 ماهه (چهارم تا نهم) دهک ) ) یارانه مرحله 158 بر اساس کاهش اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قابل واریز به حساب سرپرستان خانوار از دهک چهارم تا نهم کل کشور و قابل برداشت از ساعت 24:00 بر این اساس در صورتی که سرپرستان خانوار از دهک اول تا سوم باشند به ازای هر نفر 400 هزار تومان و برای سایر دهک ها 300 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

دهک درآمد چیست؟

«دهک درآمد» تعبیری است که پیش از اجرای هدفمندی یارانه ها بیشتر در دانشگاه ها و مقالات اقتصادی به کار می رفت، اما با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سال 1387، این عبارت وارد رسانه های کشور شد و باعث این سوال شد. مطرح شود. در بین بسیاری از اقشار جامعه، در کدام دهک یا به اصطلاح روزهای قبل از شروع این طرح، در کدام خوشه قرار می گیرند؟ می توانید با مراجعه به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به نشانی «www.sso.my.gov.ir» و با وارد کردن شماره تلفن همراه سرپرست خانوار از عشر خود مطلع شوید. همچنین می توانید برای بازبینی در این سایت برای عشر خود تجدید نظر کنید.

اعتبارات یارانه ای برای تمامی یارانه بگیران دهک اول تا هفتم واریز می شود و می توانند با مراجعه به 12 فروشگاه زنجیره ای و بیش از 110 هزار خرده فروشی کالا را خریداری کنند. این خانواده ها می توانند با مراجعه به برنامه شبکه ملی اعتبار شام، مغازه های نزدیک محل سکونت خود را شناسایی و این اپلیکیشن را از نرم افزار بازار نصب کرده و برای خرید 11 قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه کنند. همچنین سرپرستان خانوار می توانند برای بررسی موجودی حساب کد دستوری 500*#1463* را شماره گیری کرده و سپس گزینه اول «موجودی یارانه سرپرست» را انتخاب کنند.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد: یارانه مرحله 158 (فروردین ماه) به حساب سرپرستان خانوار از دهک 4 تا 9 واریز شد.

با اطلاعیه هایی که انجام شده طرح کالابرگ بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته و شاهد استقبال بیشتر مردم از این طرح شارژ یارانه نقدی هستیم.

تامین کالا توسط دولت به خوبی انجام شده است. در این مرحله که از بهمن ماه شروع و تا اردیبهشت ادامه دارد، منابع به طور کامل تامین می شود. با توجه به کمک هایی که طرح کالابرگ به 7 دهک برتر می کند، علاقه مند به ادامه این طرح هستیم.

سپرده یارانه نگهداری یک میلیون و 545 هزار تومان

مدیرعامل شرکت ماهان اندیشان آکام (هنکارت) با تاکید بر اینکه تعداد بسته های ارائه شده در این طرح و همچنین زمان ارائه آن محدود است، یادآور شد: ارسال این بسته ها به سراسر ایران رایگان بوده و اولویت با عزیزان خواهد بود. که در اسرع وقت خرید خود را انجام می دهند، طبق این خبر آرت کارت و سایر دارندگان کارت ماکارت می توانند از طریق لینک اطلاعات بیشتر در این زمینه کسب کنند.

این شرکت در سال 1397 فعالیت خود را با نام «آرت کارت ایرانی» آغاز کرد و در سال 1402 با توجه به توسعه کسب و کار شرکت به «ماهان اندیشان آکام» (با نام تجاری «مکارت») تغییر نام داد. فعالیت اصلی و اصلی ماکارت طراحی، چاپ و توزیع “کارت های هنری” برای بیش از 100000 هنرمند در سراسر کشور است. «آرت کارت» یک کارت بانکی منحصربفرد برای هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر است که صاحبان آن می توانند از آن هم به عنوان کارت شناسایی و هم به عنوان کارت بانکی عضو شتاب برای دریافت کلیه خدمات بانکی و انجام تراکنش ها استفاده کنند «مکارت» فعالیت خود را تمدید کرد. از سال 1402 با اضافه شدن محصولاتی چون «فرهنگ کارت»، «شبستان کارت»، «نصرکارت» و غیره.

منبع: فردانیوز