You are currently viewing پایان نمایشگاه بین المللی کتاب/ 497 میلیارد تومان کتاب فروخته شد

پایان نمایشگاه بین المللی کتاب/ 497 میلیارد تومان کتاب فروخته شد


به گزارش اکو ایران، پرونده سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیروز نهم اردیبهشت ماه تعطیل شد. این دوره از نمایشگاه از 29 اردیبهشت ماه در مصلی تهران آغاز به کار کرد و دوستداران کتاب را در بخش های فیزیکی و مجازی میزبانی کرد.

علی رمضانی سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره حجم فروش این رویداد فرهنگی گفت: تا پایان روز دهم 319 میلیارد فروش در بخش حضوری داشتیم که 223 میلیارد آن بود. فروش از طریق پورتال رسمی و 96 میلیارد از منابع و نقشه های غیر رسمی این یک نقشه بود.

وی همچنین فروش بخش مجازی را 178 میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: 135 میلیارد سهم ناشران و 43 میلیارد سهم کتابفروشان به این میزان است. در مجموع 497 میلیارد فروش در بخش حضوری و مجازی تا پایان روز دهم به ثبت رسید.

رمضانی مجموع فروش نمایشگاه در دو بخش حضوری و مجازی در سال گذشته را 401 میلیارد تومان اعلام کرد. هنوز آمار دقیقی از تعداد نسخه های کتاب های فروخته شده تا پایان نمایشگاه اعلام نشده است، اما اگر به قیمت کتاب ها نگاهی بیندازیم و آنها را با هم مقایسه کنیم، متوجه می شویم که قیمت کتاب نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. تاریخ. با این حال، افزایش فروش در نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل قابل پیش بینی بود.

اخبار مرتبط

برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛ دسترسی ناشران به چالش های افزایش قیمت

اکوایران: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز 29 اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت 10 روز در مصلی تهران برگزار می شود.

کاهش تعداد ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش ایسنا، در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب، ۲ هزار و ۶۱۹ ناشر داخلی و ۵۵ ناشر خارجی حضور داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه شورای دولت در 29 اردیبهشت ماه از حضور برجسته ترین فعالان و ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و گفت: ناشران داخلی حضور پررنگ تری نسبت به این نمایشگاه خواهند داشت. سال گذشته اما با توجه به اعلام تعداد ناشران داخلی شرکت کننده در نمایشگاه امسال، نه تنها تعداد آنها در نمایشگاه امسال افزایش نیافت، بلکه شاهد کاهش تعداد ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب امسال بودیم.

بیشترین حضور ناشران داخلی با 4132 ناشر مربوط به سال 1395 بوده است همچنین سال 1394 با حضور 1886 ناشر داخلی، کمترین میزان حضور ناشران داخلی را از سال 1386 در نمایشگاه کتاب تهران به ثبت رساند.

نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ برگزار نشد.

رونق کابین ها با حضور افراد

توجه ناشران به استفاده از ظرفیت تبلیغاتی هنرمندان و فعالان عرصه های هنری و کتاب برای جذب مخاطب از نکات قابل توجه نمایشگاه کتاب امسال بود. کاری که در دنیا و در ایران انجام می شود، استفاده از این ظرفیت به مرور زمان شکل درستی به خود گرفته است. بدین ترتیب ناشران در راستای ارائه خود از نویسندگان، مترجمان و فعالان مرتبط با حوزه کاری خود دعوت به حضور می کنند.

در نمایشگاه امسال بسیاری از ناشران با استفاده از این ظرفیت سعی در جذب مخاطبان بیشتری داشتند. یکی از ناشران فعال در این زمینه، انتشارات چشمه بود. این نشریه با حضور چهره هایی چون عادل فردوسی پور، سروش صحت، بهمن فرمان آرا، مصطفی مستور، سیدعلی صالحی و نسیم مرعشی که به عنوان نویسنده و مترجم با آنها همکاری داشت، برای جلب نظر عموم مورد استفاده قرار گرفت و روزهای شلوغی را برای خود رقم زد. .

الزام برای اجرای قانون کپی رایت

جدای از افزایش قیمت کاغذ، چالش دیگری که ناشران همیشه با آن دست و پنجه نرم می کنند، موضوع عدم رعایت حق چاپ و توزیع کتاب است. با قدم زدن در نمایشگاه کتاب حتما با کتاب های زیادی مواجه می شوید که همین عنوان ها را دارند و فقط نام ناشر و مترجم تغییر کرده است. اگر قانون کپی رایت وجود داشت و به درستی اجرا می شد، شاهد این حجم از کتاب ها با همین عنوان نبودیم. اگر سیستم توزیع کتاب درست بود آیا نمایشگاه توجیه داشت؟ اما و اگرهای زیادی وجود دارد.

اخبار مرتبط

چمران: باید راه نمایشگاه را ببندیم

مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نطق امروز قبل از بررسی یکی از دستورات اعضا در خصوص بهره برداری از مراکز فرهنگی هنری قرائت می شود، اظهار کرد: این سخنرانی امروز در جلسه شورای شهر قرائت می شود. نام برخی از محله ها نیز تغییر خواهد کرد.

نمایشگاه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی خوب است اما در این زمینه نباید از اعداد و ارقام تبعیت کنیم. همانطور که شاهد کاهش حضور ناشران در نمایشگاه بودیم.

نمایشگاه کتاب هم نیاز به بازنگری های زیادی دارد. از جمله یک مکان دائمی و یک ستاد عملیاتی دائمی برای نظارت و برنامه ریزی رویدادها در انتظار اصلاح برخی مقررات.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)