You are currently viewing هواوی یک قدم به رتبه اول بازار موبایل در چین – سه ماهه اول سال 2024 – نزدیکتر شده است

هواوی یک قدم به رتبه اول بازار موبایل در چین – سه ماهه اول سال 2024 – نزدیکتر شده است


دیروز برای شما در مورد کاهش 19 درصدی فروش آیفون اپل در چین همزمان با افزایش فروش هواوی اخباری را در ترنجی منتشر کردیم. این گزارش مربوط به سه ماهه اول سال 2024 بوده و توسط Counterpoint Research منتشر شده است. حال باید گفت که بر اساس گزارش IDC در همین بازه زمانی، هواوی در یک قدمی جایگاه اول بازار موبایل چین فاصله دارد.

رشد 110 درصدی هواوی در بازار موبایل چین

ردیاب بازار شرکت بین المللی داده (IDC) امروز گزارش خود را در مورد بازار گوشی های هوشمند چین برای سه ماهه اول سال 2024 منتشر کرد. بر اساس این گزارش، Honor و Huawei در رتبه های اول و دوم کشور خود قرار دارند. در واقع، هواوی تنها با اختلاف 0.1 درصد در رتبه دوم قرار دارد و هر دو برند تقریباً 17 درصد از بازار را به دست آورده اند.

در بازار چین، 69.26 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال 2024 فروخته شده است که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 6.5 درصدی را نشان می دهد.

نام تجاری افتخار با 17.1 درصد سهم بازار، 13.2 درصد رشد کرد. بدیهی است که گوشی های تاشو و سری آنر مجیک 6 به فروش بهتر این برند کمک کرده اند.

هواوی از زمان عرضه سری میت 60 در اواسط سال گذشته، به سرعت سهم از دست رفته بازار را به دست آورده است. هوآوی ۱۷ ​​درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش داشته است. سری هواوی نوا 12 بدون شک نقش مهمی در این موفقیت داشت و یک سوم کل فروش هواوی را برای این سری به خود اختصاص داد.

هواوی Nova 12 Pro و Nova 12 Ultra با تراشه Kirin رسما معرفی شدند

هواوی Nova 12 و Nova 12 Lite رسما معرفی شدند

شایان ذکر است که مشکلات زنجیره تامین برای هوآوی همچنان باقی مانده است و توانایی این برند برای پاسخگویی به تقاضای بازار را محدود می کند. هرچند احتمالا سری هواوی پورا حتی ممکن است شرایط را برای آن برند بهبود بخشد.

جایگاه های سوم و چهارم را Oppo و اپل به ترتیب با 15.7 و 15.6 درصد از سهم بازار در اختیار دارند. با این حال، رشد سالانه برای این دو شرکت و بازار چین است مثبت نیست.

فروش OPPO نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.5 درصد و فروش اپل 6.6 درصد کاهش داشته است.

در نهایت، برند vivo با 14.6 سهم بازار، 4.8 درصد نسبت به سال قبل، جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.

IDC گزارش می دهد که اپل قیمت های خود را مطابق با سناریوی فعلی بازار تغییر داده است. با این حال، ممکن است با رقابت فزاینده ای از سوی برخی برندهای دیگر در چین مواجه شود.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید هواوی می تواند در طول سال 2024 به مقام اول دست کم در بازار چین دست یابد؟