You are currently viewing همه چیز درباره پینگ بک (pingbacks) و ترک بک (Trackbacks) در وردپرس

همه چیز درباره پینگ بک (pingbacks) و ترک بک (Trackbacks) در وردپرس


بارگذاری…

پینگ بک و ترک بک در اوایل تاریخ وبلاگ ‌نویسی به‌عنوان روش‌هایی برای اطلاع‌‌رسانی به ما در صورت وقوع اتفاقات خاص ایجاد شدند. این ابزارهای قدیمی هنوز هم در وردپرس موجود هستند و مورد استفاده برخی از کاربران قرار می‌گیرند. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با تعریف پینگ بک چیست و تعریف ترک بک چیست و همچنین تفاوت پینگ بک و ترک بک در وردپرس آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

Trackback چیست؟

ترک بک به وبلاگ‌نویسان توانایی برقراری ارتباط بین وب‌سایت‌ها را می‌دهد. این روشی است که یک شخص به شخص دیگر می‌گوید: این چیزی است که ممکن است به آن علاقه داشته باشید. به طور کلی استفاده از ترک‌بک به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از پیشخوان وردپرس خود با صاحب وبلاگ یا وبلاگ دیگری ارتباط برقرار کرده تا به آن‌ها در مورد چیزی که فکر می‌کنید ممکن است دوست داشته باشند، اطلاع‌رسانی کنید. ترک‌بک‌ها علاوه بر افزایش مخاطبان، راه بسیار خوبی برای کسب بک‌لینک هستند. در صورتی که سایت‌هایی که به آنها لینک می‌دهید معتبر باشند و از آنها استفاده کنید و امکان ردیابی را فراهم کنند، می‌توانید سئو سایت خود را به خوبی تقویت کنید. به صورت خاص در وردپرس، ترک بک ها خودکار هستند و پینگ بک نامیده می‌شوند. هنگامی که در محتوای خود به وب‌سایت وردپرس دیگری لینک می‌دهید، وب سایت به صوت خودکار یک نظر دریافت کرده که آنها را از لینک شما مطلع می‌کند.

بیشتر بخوانید: 10 تا از بهترین افزونه های کپچا (captcha) و کد امنیتی در وردپرس 

نحوه استفاده از ترک بک در وردپرس

در صورتی که این قابلیت به ‌درستی در سایت انجام شود، ترک بک ها یک راهی عالی برای برقراری ارتباط با سایر وب‌سایت‌ها، دستیابی به کاربران بیشتر و بهبود رتبه شما در صفحات نتایج موتور جستجو هستند. اگر می‌خواهید شروع به استفاده از ترک بک کنید، کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

1- فعال‌سازی ترک بک

در اولین قدم باید ترک بک را در سایت خود فعال کنید. در وردپرس، می‌توانید این کار را از ویرایشگر پست خود انجام دهید. برای انجام اینکار از بالای صفحه روی بخش “گزینه‌ های صفحه” کلیک کنید. سپس کادر کنار “ارسال پیگیری‌‌ها” را علامت بزنید. پس از آن این یک متاباکس ارسال ترک بک را در ویرایشگر پست شما ایجاد می‌کند. هنگامی که این کار را در یک پست انجام دادید، وردپرس این تنظیمات را برای همه پست‌‌ها ذخیره می‌کند، بنابراین نیازی به تکرار این فرآیند نخواهید داشت.

2- پیگیری لینک ترک بک

اگر به سایت دیگری در وبلاگ خود لینک داده‌اید، باید به آدرس اینترنتی که به آن لینک داده‌اید یا می‌خواهید ترک بک به آن ارسال کنید، بروید. سپس به سادگی آدرس را کپی و سپس به ویرایشگر پست خود برگردید.

3- افزودن آدرس پیگیری به پست خود

در مرحله بعد به انتهای صفحه ویرایشگر پست در وردپرس بروید تا باکس ارسال ترک بک را پیدا کنید. حال باید آدرس پیگیری را در اینجا اضافه و در نهایت پست خود را ذخیره کنید. با این کار پیگیری به وب‌سایت دیگر ارسال می‌شود. از اینجا، وب‌سایت دیگر می‌تواند تعیین کند که آیا ترک بک شما نمایش داده شود یا خیر.

Pingback چیست‌؟

پینگ بک به شما این امکان را می‌دهد تا به سایر وبلاگ‌نویسان اطلاع دهید که به مقاله آن‌ها در وب‌سایت خود لینک داده‌اید. در‌صورتی‌که وبلاگ‌نویس یا نویسنده دیگر دارای یک وب‌سایت فعال پینگ بک باشد، می‌توانند اعلان‌هایی را که شما به مقاله آن‌ها مرتبط کرده‌اید را مشاهده کنند. آن‌ها می‌توانند اجازه دهند لینک شما در وب سایت خود ظاهر شود. همچنین بسته به نحوه پیکربندی موضوع وردپرس شما، پینگ بک در سایت شما ممکن است گزیده‌ای از مطالب را از وبلاگ شخص دیگر نشان دهد. به عبارت دیگر Pingback یک اعلان است وردپرس هنگام لینک به محتوای آن‌ها به سایر صاحبان وبلاگ ارسال می‌کند. در یک نظر ظاهر می‌شود و فقط وبلاگ‌نویسان که ویژگی پینگ بک را فعال می‌کنند، اعلان را دریافت می‌کنند.

مزایای استفاده از پینگ بک و ترک بک

  • ارائه محتوای مرتبط در وب سایت خود، افزایش ارزش محتوایی که به کاربران خود ارائه می‌دهید.
  • اگر یک وبلاگ‌نویس یا وب‌سایت از طریق پینگ بک و ترک بک به محتوای شما لینک می‌زند، می‌تواند با نمایش پینگ بک در بخش نظرات خود، به شما در ایجاد اقتدار در اطراف محتوای خود کمک کند.
  • افزایش ترافیک از طریق بک لینک. اگر یک وب‌سایت محبوب در بخش نظرات خود پینگ بک‌ها و ردیابی های شما را منتشر کند، ‌تواند منجر به ترافیک بیشتر برای وب‌سایت شما شود.
  • از آنجا که پینگ بک‌ها و ترک بک‌ها در اصل بک لینک هستند، بنابراین به شما کمک می‌کنند تا سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

بیشتر بخوانید: آموزش فارسی سازی قالب وردپرس | نحوه راستچین کردن، ترجمه انگلیسی به فارسی 

فرق پینگ بک و ترک بک در وردپرس

پینگ بک و ترک بک تقریباً همانند یک دیگر عمل می‌کنند، اما آن‌ها یک فرق اساسی با یکدیگر دارند. در ترک بک‌ها نیاز به تأیید دستی از وب سایت گیرنده دارید، در حالی که پینگ بک به صورت خودکار توسط وردپرس تولید می‌شود. این یکی از مهم‌ترین تفاوت بین این دو محسوب می‌شود.

نحوه فعال یا غیرفعال کردن پینگ بک و ترک بک در وردپرس

پینگ بک و ترک بک به صورت پیش‌فرض در وردپرس فعال می‌شوند. برای دسترسی به این بخش، وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و سپس از بخش “تنظیمات” روی گزینه “گفتگو” کلیک کنید. سپس گزینه ” اعلان های پیوند را از وبلاگ‌های دیگر اجازه دهید” را فعال یا غیر فعال کنید.

سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کرده و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. برای فعال کردن Pingbacks، به سادگی کادر انتخاب را تیک بزنید و تغییرات خود را ذخیره کنید.

سوالات متداول

پینگ بک چیست؟

پینگ بک یک نظر منحصر به فرد است که هنگام لینک دادن به پست وبلاگ دیگر، در صورتی که وبلاگ‌نویس دیگر یا نویسنده یک وب سایت دارای پینگ بک باشد، ایجاد می‌شود. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا به نویسنده اطلاع دهید که به پست آن‌ها در سایت خود لینک داده‌اید.

ترک بک چیست؟

ترک بک نوعی اعلان است که وردپرس هنگام لینک دادن به آن در محتوای خود به یک سایت خارجی می‌فرستد.

جمع‌بندی

پینگ بک و ترک بک به عنوان یک روش اطلاع‌رسانی به ما در صورت وقوع اتفاقات خاص ایجاد شده است. هر چند که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بازهم می‌توانید آن را به سادگی در سایت خود فعال یا غیر فعال کنید. ما در این مطلب شما را با تعریف پینگ بک چیست و تعریف ترک بک چیست و تفاوت‌های آن‌ها آشنا کردیم. امیدواریم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: elegantthemes