You are currently viewing نکاتی که قبل از خرید کنسول بازی دستی باید در نظر بگیرید: 5 نکته اصلی

نکاتی که قبل از خرید کنسول بازی دستی باید در نظر بگیرید: 5 نکته اصلی


در دنیای پر سرعت بازی، کنسول های قابل حمل مکان جدیدی را برای دستگاه های بازی تعریف کرده اند. جذابیت آنها غیر قابل انکار است. آنها سرگرمی هستند که به شما امکان می دهند بازی های مورد علاقه خود را در حال حرکت انجام دهید. با این حال، با وجود گزینه های بسیار زیاد در بازار، انتخاب کنسول مناسب کمی دشوار به نظر می رسد. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله حداکثر 5 نکته اصلی را که باید قبل از خرید یک کنسول بازی دستی در نظر بگیرید، ارائه کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

اندازه بودجه را در نظر بگیرید

این سوال در وهله اول بسیار مهم است، با توجه به بودجه ای که داریم، کدام کنسول بازی دستی را بخریم؟ یک پلی استیشن 5 یا یک Xbox Series X 1 ترابایتی را تصور کنید که هر کدام 500 دلار قیمت دارند. اما محصولی مانند بهترین نسخه نینتندو سوییچ 350 دلار قیمت دارد که بر خلاف آنها دارای صفحه نمایش است و می توان آن را به همه جا حمل کرد.

با این حال، اگر علاقه مند به انجام بازی های رایانه شخصی هستید، عناوینی مانند عرشه بخار یا Asus Rog Ally آنها می توانند بسیاری از آنها را در اختیار شما قرار دهند. به عنوان مثال، Stick Deck برای مدل 256 گیگابایتی 400 دلار و برای نسخه 1 ترابایتی 650 دلار قیمت دارد. هزینه ای که در واقع بیشتر آن به دلیل داشتن قابلیتی مانند قابلیت حمل است.

Asus Rog Ally در مدل پایه، با همان قیمت 500 دلاری دستگاه های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس عرضه خواهد شد، اما قدرت پردازشی بهتری نسبت به موارد ذکر شده خواهد داشت. با این حال، Ally Rog یک سری جدیدتر تراشه با نام دارد Z1 Extreme پیشنهاداتی که به شما امکان می دهد با مدرک بازی کنید AAA نیز در آن اجرا شود. در پایان باید بگوییم که هر دو نسخه کنسولی راگ علی حافظه داخلی آن 512 گیگابایت است SSD در کنار آنها یک اسلات حافظه برای افزایش فضای ذخیره سازی وجود دارد.

کنسول های بازی دستی ممکن است کمی گران به نظر برسند، اما باید این را نیز در نظر داشته باشید که اگر می خواهید یک رایانه بازی با قیمت هایی بین 600 تا 800 دلار تهیه کنید، دستگاه مورد نظر قطعا به عنوان یک سیستم میان رده کار می کند، در حالی که برای رده های بالاتر کلاس ساعت، شما باید بیش از 1500 دلار خرج کنید.

توجه: به خاطر داشته باشید که رایانه های رومیزی عمر طولانی تری نسبت به دستگاه های بازی دستی دارند.

نوع بازی مورد علاقه خود را ببینید

قبل از خرید کنسول بازی، باید بازی های مورد علاقه خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر به بازی هایی مانند خدای جنگ، مرد عنکبوتی، آخرین ما و اگر شما هم چنین فردی هستید، حتما باید پلی استیشن بخرید.

از طرفی اگر از طرفداران بازی هایی مانند افسانه زلدا، سوپر ماریو اودیسه یا Xenoblade Chronicles 3 احتمالا شما دستگاه هستید نینتندو سوییچ ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. به خصوص اینکه سازنده این محصول تمامی شبیه سازها را غیرفعال کرده و اجازه دسترسی به کاربران از این روش را نمی دهد.

اگر می خواهید بازی هایی را اجرا کنید که در سرویس استیم فعال هستند، دستگاه را مشخص کنید عرشه بخار ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

در نهایت، اگر قصد دارید بازی های مخصوص ویندوز را روی کنسول دستی خود اجرا کنید، گزینه دیگری وجود ندارد Asus Rog Ally من ندارم. کنسولی که قابلیت نصب ویندوز 11 را دارد و به شما امکان می دهد بازی ها را مانند رایانه های رومیزی روی این پلتفرم نصب و اجرا کنید. به این ترتیب آزادی عمل بیشتری خواهید داشت.

در نظر بگیرید که چقدر قصد دارید از کنسول های بازی قابل حمل استفاده کنید

یکی از بهترین مزایایی که کنسول های بازی قابل حمل به شما می دهند این است که می توانید بازی مورد علاقه خود را در هر مکان و هر زمان انجام دهید. با این حال، یک نکته وجود دارد که باید به آن توجه کنید: مدت زمانی که باتری می تواند دوام بیاورد.

به عنوان مثال تست های تیم ما روی کنسول Steam Deck، در هنگام انجام بازی های سخت، تنها 1 ساعت و نیم می توانید از این ابزار استفاده کنید. بنابراین، باید دستگاه خود را به شارژر متصل کنید یا از یک پاوربانک قوی استفاده کنید.

در عین حال که کیفیت دستگاه راگ علی لباس بپوش FHDو صفحه نمایش را به 120 در تنظیمات افزایش دادیم، توانستیم حدود 2 ساعت بازی را با کیفیت بالا انجام دهیم. وقتی توان مصرفی دستگاه را روی 15 قرار دادیم، کنسول Rog می توانست بیش از 40 دقیقه دوام بیاورد، اما امکان اجرای بازی های سنگین وجود نداشت.

اگر بازی ها مقدار زیادی از باتری کنسول شما را مصرف می کنند، بهتر است در خرید آن ها شک داشته باشید. زیرا این فرآیند مزیت قابل حمل بودن آنها را نیز کاهش می دهد و باید به دنبال شارژ سریع باشید. اما اگر به دنبال بازی های قدیمی یا شیک در این دسته از کنسول ها هستید و یا ترجیح می دهید روزانه ۲ تا ۳ ساعت از وقت خود را صرف استفاده از این دستگاه ها کنید، باید بدانید که کنسول های بازی دستی قطعا برای شما مناسب خواهند بود.

مشخصات اتصال را بررسی کنید

اگرچه مشخص است که چنین کنسول‌هایی را می‌توان همه جا حمل کرد، اما در واقعیت، هیچ چیز نمی‌تواند بهتر از تماشای محتوای بازی در صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد. بنابراین همیشه به دنبال دستگاه هایی باشید که از چنین ویژگی خاصی پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، همان دستگاه نینتندو که حداقل شش سال است که منتشر شده است، اما همچنان می تواند از داک مربوطه برای انتقال بازی های انجام شده روی کنسول به یک مانیتور یا صفحه نمایش بزرگتر استفاده کند.

مشخصات سخت افزاری کنسول های قابل حمل را بررسی کنید

آخرین و شاید یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید یک کنسول بازی دستی باید به آن توجه کرد، مشخصات سخت افزاری دستگاه است. این شامل پردازنده گرافیکی، سی پی یو، میزان رم و حافظه داخلی، نوع هارد استفاده شده و کیفیت صفحه نمایش است که در واقع علاوه بر کارایی، کیفیت بازی های انجام شده را نیز افزایش می دهد.