You are currently viewing نمایش دسکتاپ ویندوز 11 با استفاده از 5 روش ساده

نمایش دسکتاپ ویندوز 11 با استفاده از 5 روش ساده


تصور کنید که برنامه ها یا پوشه های زیادی در سیستم عامل خود در حال اجرا هستند، اما اکنون وقتی به صفحه دسکتاپ ویندوز می روید، باید بسیاری از آنها را حذف یا به پایین منتقل کنید. زمانی که بخواهید به داده های خود در دسکتاپ دسترسی سریع داشته باشید، این می تواند دشوار یا آزاردهنده باشد.

با این حال، مایکروسافت ویژگی‌هایی را در ویندوز 11 بهبود بخشیده است که می‌توانید از آنها برای نمایش صفحه دسکتاپ خود تنها در یک یا چند مرحله ساده استفاده کنید. بنابراین، اگر علاقه مند به استفاده از چنین ویژگی هایی در رایانه خود هستید، توصیه می کنیم نگاهی به راه حل های ارائه شده در ادامه مقاله بیاندازید.

با استفاده از Show Desktop به دسکتاپ ویندوز 11 بروید

در ویندوز 11 نیز می توانید مانند نسخه های قبلی از قابلیتی به نام «Show Desktop» برای رفتن به صفحه دسکتاپ استفاده کنید. اگرچه تقریباً نامرئی است، اما هنوز یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای انجام این فرآیند است. برای استفاده از این ویژگی کافی است نشانگر ماوس را روی نوار وظیفه قرار دهید و تا حد امکان آن را به سمت راست بکشید. اکنون گزینه ای به نام “Show Desktop” را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید تا همه صفحات به طور خودکار کوچک شوند و بتوانید به دسکتاپ ویندوز 11 خود دسترسی داشته باشید.

اکنون می توانید روی گزینه دسترسی مجدد به برنامه های باز ضربه بزنید نمایش دسکتاپ برای بازگرداندن صفحات کاری به حالت قبلی کلیک کنید.

توجه: توجه داشته باشید که اگر استفاده از این ویژگی برای شما امکان پذیر نیست، به این معنی است که باید آن را در ویندوز 11 خود فعال کنید. برای انجام این کار، باید به مسیر بروید. تنظیمات > شخصی سازی > نوار وظیفه > رفتارهای نوار وظیفه بروید و در نهایت گزینه مربوطه را تیک بزنید گوشه دور نوار وظیفه را برای نمایش دسکتاپ انتخاب کنید بازدید

با استفاده از یک میانبر به منوی دسکتاپ بروید

اگر از گزینه استفاده کنید نمایش دسکتاپ اگر نمی توانید، همچنان می توانید با استفاده از یک میانبر سفارشی به صفحه دسکتاپ بروید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • روی قسمت خالی دسکتاپ راست کلیک کنید.
  • به باند جدید > میانبر من دارم میروم
  • در زمینه مربوطه محل مورد را وارد کنید عبارت پوسته explorer.exe :::{3080F90D-D7AD-11D9-BD98-0000947B0257} دارم میام داخل
  • برای رفتن به مرحله گزینه بعدی بعدی کلیک.
  • فایل را در بخش نامگذاری کنید یک نام وارد کنید به نشان می دهد دسکتاپ تغییر دهید.
  • روی گزینه تمام کردن برای ایجاد فایل مربوطه کلیک کنید.
  • روی فایل کلیک راست کرده و در نهایت گزینه نمایش گزینه های بیشتر > پین کردن به نوار وظیفه بازدید

حال اگر صفحات زیادی را در کامپیوتر خود باز کرده اید و می خواهید به صفحه دسکتاپ بازگردید، کافیست روی آیکون ایجاد شده کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر نماد مربوطه را با سایر ابزارهای داخلی ویندوز اشتباه بگیرید، می توانید به جاده بروید خواص > تغییر نماد تغییر دهید.

با استفاده از منوی Power User به دسکتاپ بروید

با استفاده از منوی PowerUser، می توانید میانبرهای سیستم عامل زیادی برای راه اندازی ابزارهای ویندوز 11 داشته باشید به صفحه دسکتاپ بروید F. برای استفاده از این فرآیند، در منو شروع کنید کلیک راست کرده و سپس در گزینه منوی زمینه دسکتاپ انتخاب کنید. اکنون همانطور که می بینید صفحه دسکتاپ برای شما نمایش داده می شود.

از میانبرهای صفحه کلید برای رفتن به دسکتاپ ویندوز 11 استفاده کنید

ویندوز 11 سه راه برای رفتن به دسکتاپ با استفاده از میانبرهای صفحه کلید ارائه می دهد. در زیر به این مراحل اشاره کرده ایم:

  • کلیدهای ترکیبی برد + D: اگر تعداد صفحات راه اندازی شده زیاد باشد، تنها ترکیب کلیدها کافی است برد + D برای رفتن به صفحه دسکتاپ فشار دهید. عکس آن نیز صادق است و برای بازگشت به برنامه یا پوشه مورد نظر، دوباره از همان کلیدها استفاده کنید.
  • کلیدهای ترکیبی Win+M: استفاده از کلیدهای ترکیبی Win+M مانند مثال قبلی، این امر باعث می شود تا برنامه های در حال اجرا به حداقل برسد. با این تفاوت که باید آنها را این بار از روی کلید برگردانید Win + Shift + M استفاده کنید.
  • کلیدهای میانبر، + Win: از کلیدهای میانبر استفاده کنید + پیروزی این به این دلیل است که شما می توانید صفحه دسکتاپ را در حالی که آنها را نگه داشته اید مشاهده کنید و با رها کردن آن شما را به صفحه کار باز می گرداند.

از صفحه لمسی برای پیمایش به صفحه دسکتاپ استفاده کنید

اگر رایانه شما دارای صفحه لمسی است، همچنان می توانید از آن برای باز کردن صفحه دسکتاپ استفاده کنید. برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که همزمان با سه انگشت، صفحه لمسی را به سمت پایین بکشید. اکنون صفحه دسکتاپ قابل مشاهده خواهد بود. تنها چیزی که باقی می ماند این است که قبل از این باید ویژگی های پد لمسی را فعال کرده باشید. برنامه های پس زمینه را با کشیدن مجدد انگشت به بالا باز کنید.

با چند کلیک ساده به دسکتاپ خود بروید

با استفاده از موارد ذکر شده، اکنون می توانید در چند مرحله ساده به صفحه دسکتاپ خود در ویندوز 11 بروید. آنها را بررسی کنید و با توجه به محیط کاربری که در آن هستید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر شما هم راه جدیدی در رابطه با این موضوع می شناسید، توصیه می کنیم در پایان این مقاله آن را با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران نیز بتوانند از آن استفاده کنند.