You are currently viewing نظارت بر وضعیت سلامت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار

نظارت بر وضعیت سلامت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار


سوده نجفی، یکی از اعضای شورای شهر تهران در گفت و گو با اکوایران با اشاره به موضوع امنیت غذایی گفت: سالم بودن محصولات غذایی مورد استفاده شهروندان موضوع مهمی است و همه سازمان ها و نهادها باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند. امروزه برخی محصولات دستکاری شده ژنتیکی یا تراریخته در سبد غذایی شهروندان گنجانده شده است که چالش ها و بیماری هایی مانند ناباروری و بیماری های خاص نژادی، سرطان و بیماری های نوپدید مانند اوتیسم را در بین شهروندان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: عوارض مصرف این محصولات اهمیت توجه به این معضل را دو چندان می کند و نهادهای متولی مانند وزارت بهداشت، حریم خصوصی و وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به آن حساس باشند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان شورای شهر تهران گفت: موضوع مهم دیگری که در حوزه امنیت غذایی مورد تاکید قرار می گیرد بحث امنیت آب و خاک است که در صورت عدم توجه به آن ممکن است در آینده بحران های غیرقابل پیش بینی ایجاد شود. سلامت خاک، سلامت آب و سلامت نان به عنوان عناصر اساسی برای تامین نیازهای غذایی مردم بسیار مهم و حساس است و طبق گزارش برخی مراکز تحقیقاتی در این زمینه توجه بیشتری را می طلبد.

وی ادامه داد: تاکید ما در کمیته سلامت شورای شهر تهران این است که محصولات را قبل از عرضه در میادین میوه و تره بار تهران آزمایش کنیم تا محصولات عرضه شده بر اساس شاخص های استاندارد از سلامت لازم و کافی برخوردار باشد. بر اساس گزارشی که در این رابطه به اینجانب ارائه شد، سازمان میدان برای این منظور با آزمایشگاهی قرارداد بسته است و محصولات برای ایجاد آزمایشگاهی بزرگ و مدرن در میدان مرکزی آزمایش خواهند شد. شرکت شهروند وظیفه آزمایش محصولات پروتئینی را بر عهده دارد و شرکت شهر سالم نیز رستوران ها و پارک های آبی شهرداری را اداره می کند. این موضوع نباید فقط به شهر تهران بپردازد، بلکه سایر استان ها و شهرستان ها نیز باید وارد آن شوند و موضوع در دستور کار ملی قرار گیرد.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)