You are currently viewing نسل چهارم اسنپدراگون 8 نسبت به نسل قبلی پیشرفت بزرگی داشته است، اما نمی تواند با A18 pro همراه شود.

نسل چهارم اسنپدراگون 8 نسبت به نسل قبلی پیشرفت بزرگی داشته است، اما نمی تواند با A18 pro همراه شود.


نسل بعدی پردازنده‌های پرچمدار کوالکام، Aاسنپدراگون 8 نسل 4 فراخوانی می شود و در اکثر محصولات برتر اندرویدی استفاده می شود. بر اساس چندین فاش، این پردازنده یک پیشرفت بزرگ نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 است.

اسنپدراگون 8 نسل 4 از چیدمان هسته متفاوتی بهره خواهد برد

نسل بعدی پرچمدار کوالکام احتمالاً متعلق به این شرکت است هسته های تخصصی ساختن خود شرکت سودمند خواهد بود. علاوه بر این، نسل چهارم اسنپدراگون 8 احتمالاً ساختار هسته متفاوتی نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت و انتظار می رود هسته های کم مصرف را کنار بگذارد. چیدمان جدید هسته های پردازنده احتمالاً شامل دو هسته بزرگ و شش هسته متوسط ​​خواهد بود و بر اساس معماری 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

کوالکام پیش از این تایید کرده است که اسنپدراگون 8 نسل 4 در ماه اکتبر رونمایی خواهد شد و برخی گزارش ها حاکی از آن است که شیائومی اولین برندی خواهد بود که از این محصول استفاده می کند.

اکثر افشاگران بر این باورند که پرچمدار جدید کوالکام بسیار قدرتمندتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود. با این حال، انتشار بنچمارک های نسخه آزمایشی این پردازنده پیشرفت کمی را نسبت به نسل قبلی خود نشان داد.

اما Whistleblower چینی Digital Chat Station درباره امتیاز پایین اسنپدراگون 8 نسل 4 گفت که این امتیاز مربوط به یک نمونه است. فرکانس پایین این فاش کننده ادعا می کند که هسته ها در آزمایش های اخیر بین 3.6 گیگاهرتز و 4.0 گیگاهرتز کلاک داشته اند. او همچنین آخرین بنچمارک های به دست آمده توسط این پردازنده را به اشتراک گذاشت.

علیرغم تلاش های کوالکام، شکست دادن اپل همچنان امری مهم است

Stepdragon 8 نسل 4 در یک بنچمارک (احتمالاً Geekbench) موفق به کسب 2700 امتیاز در تک هسته ای و 10000 امتیاز در چند هسته ای شد. این امتیاز نسبت به نسل قبلی که امتیاز 2187 تک هسته ای و 6669 چند هسته ای را کسب کرده بود پیشرفت خوبی است. اما هنوز نمی تواند آیفون 15 پرو مکس با 2958 امتیاز برنده بخش تک هسته ای شد. این موضوع ما را در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه اسنپدراگون 8 نسل 4 می تواند A18 Pro را شکست دهد، کمی شک می کند. اما Quacom هنوز زمان دارد تا پردازنده خود را بهبود بخشد و این نتایج احتمالاً در آینده بهبود خواهند یافت.

نطر شما چی هست؟ آیا کوالکام می‌تواند اپل را در جنگ پردازنده‌ها شکست دهد؟