You are currently viewing نحوه نصب و راه اندازی اینترنت Starlink

نحوه نصب و راه اندازی اینترنت Starlink


استارلینک چیست؟

استارلینک یک سرویس اینترنت ماهواره ای است که توسط اسپیس ایکس و متعلق به ایلان ماسک توسعه یافته است. اینترنت Starlink با ارسال سیگنال های داده بین هزاران ماهواره در مدار پایین زمین (LEO) و ایستگاه های دروازه روی زمین کار می کند. در حال حاضر، 3634 ماهواره Starlink در مدار پایین زمین (LEO) به دور زمین می چرخند و دسترسی به اینترنت را برای بسیاری از مناطق جهان فراهم می کند. در این مقاله نحوه نصب و اینترنت Starlink را راه اندازی کنید بررسی خواهیم کرد

پیش نیازهای اینترنت استارلینک چیست؟

اول از همه، شما باید تجهیزات Starlink با تهیه آن می توان گفت که نیمی از راه را طی کرده اید. کیت استارلینک شامل تمامی تجهیزات لازم از جمله روتر وای فای، دیش ماهواره، پایه پشتیبانی، کابل برق و کابل 23 متری برای اتصال دیش به روتر می باشد.

پس از دریافت تجهیزات، اولین مرحله برای نصب و راه اندازی اینترنت استارلینک، دانلود اپلیکیشن موبایل استارلینک است. این برنامه به راحتی برای دستگاه های اندروید و iOS در دسترس است و کافیست Starlink را در اپ استور یا گوگل پلی جستجو کنید. پس از راه اندازی و اجرای تجهیزات Starlink خود، از این اپلیکیشن برای تنظیمات مختلف و عیب یابی استفاده خواهید کرد.

اگر نمی‌خواهید از برنامه استفاده کنید، می‌توانید تنظیمات Starlink خود را از طریق مرورگر نیز کنترل کنید. اگر رایانه ای دارید که می تواند به شبکه Wi-Fi Starlink دسترسی داشته باشد، به سادگی آدرس 192.168.100.1 را در مرورگر باز کنید.

موانع احتمالی اینترنت استارلینک

پس از دریافت تجهیزات Starlink، قدم بعدی شما بررسی موانع در صورت وجود است. مسدود کردن سرعت اینترنت شما را کاهش می دهد و همچنین ممکن است هنگام استفاده از آن با خطا مواجه شوید.

یکی از ویژگی های خوب برنامه استارلینک این است که می تواند اطراف محل نصب را برای یافتن موانع اسکن کرده و شما را از وجود موانعی که از رسیدن سیگنال های ماهواره به دیش جلوگیری می کند مطلع کند. هر چیزی که با سیگنال های ماهواره ای تداخل داشته باشد، مانع محسوب می شود (درختان، ساختمان ها و غیره).

به داش استارلینک، حداقل 100 درجه دید آسمان مورد نیاز است. اگر در نیمکره شمالی زمین هستید، صفحه کمی به سمت شمال متمایل شده است. با توجه به دستورالعمل های ارائه شده توسط استارلینک، در صورت وجود موانع بر سر راه، سرعت اتصال شما کاهش می یابد. اگر می‌خواهید استارلینک به درستی کار کند، باید محل نصب را پیدا کنید که عاری از موانع باشد.

نحوه نصب و راه اندازی اینترنت Starlink

پس از قرار دادن دیش ماهواره در محل مناسب و بدون مانع، روتر را با استفاده از کابل 23 متری ارائه شده به دیش وصل کنید. کانکتور کابل را به اندازه کافی فشار دهید تا اتصال خوبی برقرار شود. هنگامی که دوشاخه به درستی در پریز قرار می گیرد، باید یک کلیک مشخص مانند کلیک ماوس بشنوید.

سیم برق را به روتر وصل کنید. یک LED سفید به این معنی است که روتر به برق وصل است.

پس از انجام مراحل بالا، هنگامی که روتر را روشن می کنید، دیش شروع به جستجوی ماهواره ها می کند. یکی از ویژگی های جذاب استارلینک این است که با تغییر زاویه آنتن برای یافتن بهترین اتصال به جستجوی ماهواره می پردازد و نیازی به جابجایی آن نیست.

با استارلینک تماس بگیرید

بعد از اینکه تمام مراحل بالا به درستی انجام شد، باید وای فای را روی گوشی یا کامپیوتر خود روشن کنید. شما یک دستگاه WiFi جدید به نام Stinky یا Starlink خواهید دید. با او تماس بگیرید.

هنگامی که اتصال شما با موفقیت انجام شد، یک پنجره پیکربندی سیستم جدید به طور خودکار باز می شود. اکنون می توانید یک رمز عبور جدید و یک نام جدید وارد کنید. پس از تغییر رمز عبور و ذخیره آن، از وای فای خود خارج خواهید شد. اکنون دوباره با رمز عبور جدید وصل شوید.

استفاده از برنامه Starlink برای مدیریت

اکنون برای مدیریت اینترنت استارلینک خود می توانید با استفاده از مشخصات ارائه شده وارد برنامه Starlink شوید. در صفحه اصلی برنامه، یک داشبورد وضعیت پیدا خواهید کرد که همه چیز را در مورد Starlink به شما نشان می دهد. اگر به تازگی دیش را روشن کرده باشید، جستجوی ماهواره را مشاهده خواهید کرد.

چندین گزینه در داشبورد برنامه Starlink وجود دارد که عبارتند از:

  • Visibility: این گزینه در صورت وجود موانع به شما نشان می دهد و از شما می خواهد که آنها را از مسیر خود خارج کنید تا شبکه شما مانعی برای شما ایجاد نکند. اگر در یک منطقه جنگلی زندگی می کنید یا ساختمان های زیادی در نزدیکی دارید، این گزینه بسیار مفید است.
  • Statistics: این گزینه آماری مانند قدرت شبکه، سابقه استفاده، تاخیر و پهنای باند شبکه را به شما نشان می دهد. اگر Starlink شما کار نمی کند، در این صفحه مشکلاتی را مشاهده خواهید کرد. با این حال، زمانی که Starlink شما برای 12 ساعت یا بیشتر روشن باشد، این صفحه نمایش داده می شود.
  • سرعت: با استفاده از این گزینه می توانید سرعت دانلود و آپلود را مستقیماً از اپلیکیشن Starlink بررسی کنید. استارلینک ادعا می کند سرعت دانلود 50 تا 250 مگابیت بر ثانیه است.
  • تنظیمات: تنظیمات مختلفی در برنامه وجود دارد. تغییر نام و رمز عبور Wi-Fi، راه اندازی مجدد Starlink، فعال کردن عملکرد ذوب برف، تغییر SSID و غیره.

اگر تجربه استفاده از اینترنت ماهواره استارلینک را دارید، لطفا تجربه خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:

امتیاز 4.61 از 5-15 رای

برای رای دادن ثبت نام کنید