You are currently viewing % نحوه ساخت برند به عنوان فریلنسر – گام به گام

% نحوه ساخت برند به عنوان فریلنسر – گام به گام


برای راه اندازی یک کسب و کار آزاد یا تقویت برند فریلنسری خود آماده اید؟ شروع به برندسازی کنید! نام تجاری بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید. همچنین مهم است زیرا مردم با استخدام فریلنسرهایی که نشان می دهند نیازهای مشتریان خود را درک می کنند احساس راحتی بیشتری می کنند و برندسازی هوشمند این کار را انجام می دهد. در اینجا مراحلی برای برندسازی خود به عنوان یک فریلنسر وجود دارد.

نقاط قوت حرفه ای خود را شناسایی کنید

اگر شما یک فریلنسر جدید هستید، فهرست کردن مهارت های خود می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. حتی اگر قبلاً یک فریلنسر هستید، فهرست کوتاهی از تمام مهارت هایی که می توانید به مشتریان خود ارائه دهید تهیه کنید.

با این لیست، ببینید چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند. به عنوان مثال، آیا شما یک طراح وب آزاد مقیم تهران هستید که انگلیسی صحبت می کنید؟ ممکن است بتوانید خدمات خود را به شرکت های بین المللی که به دنبال گسترش جهانی هستند، برند کنید. یا اگر شما یک عکاس با سابقه طراحی صحنه هستید، ممکن است بتوانید پس زمینه های شگفت انگیزی برای عکاسی مشتریان خود ایجاد کنید.

ترکیب مهارت شما هر چه باشد، هنگام توسعه برند خود آن را در نظر داشته باشید. نام تجاری خود به عنوان یک فریلنسر در ابتدا می تواند کمی دشوار به نظر برسد، اما ارزشش را دارد.

مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید

مشتری ایده آل شما به اندازه مهارت های شما برای برند شما مهم است. چرا؟ زیرا خدمات شما به اضافه لوگو، پیام رسانی، بازاریابی و قیمت باید با آنچه مشتری ایده آل شما به دنبال آن است مطابقت داشته باشد. در واقع این یکی از اصول اصلی برندسازی است. برند شما باید هویت و شخصیتی مشابه مشتریان ایده آل شما داشته باشد.

مشتری ایده آل هر فریلنسر متفاوت است. به عنوان مثال، مشتری ایده آل برای یک عکاس عروسی، شخصی است که نامزد داشته باشد، بودجه ای برای عکاسی خوب داشته باشد و ارتباطات زیادی داشته باشد که ممکن است به زودی ازدواج کند. این می تواند به یک توصیه تبدیل شود. از سوی دیگر، یک مشاور بازاریابی آزاد به دنبال شرکت‌ها یا استارت‌آپ‌های در حال رشد با بودجه جدید است که نیاز به ایجاد، پیاده‌سازی و حفظ استراتژی بازاریابی و برندسازی برای چنین مواردی دارند.

حتی فریلنسرهایی با کار مشابه ممکن است مشتریان ایده آل متفاوتی داشته باشند. نویسنده ای که ساختار و قابلیت پیش بینی را در روز کاری خود ترجیح می دهد، ممکن است مشتریانی را جستجو کند که هفته ها یا ماه ها قبل نیازهای تبلیغاتی خود را برنامه ریزی کنند. اما نویسنده‌ای که دوست دارد با آدرنالین کار کند و با جریان پیش برود، ممکن است در پروژه‌های سریع برای مشتریانی که کمپین‌های خود را در آخرین لحظه جمع‌آوری می‌کنند تخصص داشته باشد.

هنگامی که ایده روشنی از مشتری فریلنسر ایده آل خود دارید، می توانید شروع به برندسازی و شکل دادن به برند خود کنید. هنگامی که یک نوع ایده آل دارید، می توانید بهتر خود را ارزیابی کنید، و این شامل مشخص کردن کارهایی است که می توانید برای آن مشتریان انجام دهید.

تصمیم بگیرید که چه مشکلاتی را می توانید برای مشتریان خود حل کنید

هنگامی که نقاط قوت و مشتری ایده آل خود را درک کردید، می توانید تصمیم بگیرید که چه خدماتی را می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید و آن خدمات را با مشکلاتی که مشتری ایده آل شما می خواهد حل کند، تنظیم کنید.

به عنوان مثال، مشتریان عکاسی عروسی تصاویر عالی می خواهند، اما همه از قبل یک دوربین در جیب خود دارند. چیزی که این مشتریان نیز می‌خواهند و مشکلی که یک عکاس مستقل خوب می‌تواند به راحتی آن را حل کند، سازماندهی عکس‌های گزیده شده از رویداد است، کمک به همه در ژست گرفتن به بهترین شکل ممکن در عکس‌ها و ارائه تصاویر زوجی که از آنها لذت می‌برند. سال ها. به عبارت دیگر، این مشتریان کسی را می‌خواهند که بتواند همه عکس‌ها را مدیریت کند تا نگران نباشند که چه زمانی خانواده‌ها را برای عکس‌ها دور هم جمع کنند.

به همین ترتیب، شرکتی که یک نویسنده بازاریابی آزاد را استخدام می کند، فردی را می خواهد که بتواند نسخه مورد نیاز خود را بنویسد، اما مشکلی که آنها سعی در حل آن دارند این است که افراد کافی در تیم بازاریابی خود ندارند. فریلنسر که می تواند تحقیق کند و ایده ها را ارائه دهد و با سایر ذینفعان به خوبی کار کند. بنابراین، یک فریلنسر این مشکل را برای آنها حل می کند.

بنابراین اکنون نام تجاری شما به عنوان یک عکاس آزاد ممکن است به شکل زیر باشد:

من یک عکاس عروس آزاد هستم که به زوج ها در منطقه پاسداران تهران خدمات ارائه می کنم و برای زوج ها برنامه ریزی، دسته بندی و در نهایت ژست تهیه می کنم تا شما آرامش داشته باشید و از روز عروسی خود لذت ببرید. لذت ببرید.”

نرخ ها را خودتان محاسبه کنید

صبر کنید، آیا نرخ ها بخشی از ویژگی های برند شما هستند؟ اگر می خواهید در قیمت به جای کیفیت رقابت کنید، بله. ما این را توصیه نمی کنیم. اما مشتریان ثروتمند تمایل دارند از خدمات ارزان قیمت اجتناب کنند، زیرا آنها نگران کیفیت هستند.

رقابت قیمت به این معنی است که کسی می تواند شما را چند دلار کاهش دهد و مشتریان شما را بدزدد! تمرکز بر کیفیتی که ارائه می دهید، استراتژی بلندمدت بهتری است. همانطور که گفته شد، شما باید بدانید که برای پرداخت صورتحساب های خود چه کاری باید انجام دهید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این محاسبه می شود، چندین وب سایت را برای دریافت نرخ ها بررسی کنید.

این مرحله همچنین می‌تواند به شما کمک کند پیام‌های خود را اصلاح کنید تا در زمان برخورد با مشتریانی که برای کسب و کار شما مناسب نیستند، صرفه‌جویی کنید. به عنوان مثال، یک نویسنده مستقل با یک نام تجاری مبهم مانند “شما یک پروژه دارید، من می نویسم!«این شرکت درخواست‌های بیشتری از کسب‌وکارهای کوچک با بودجه‌های کم دریافت می‌کند.

نکته: نام تجاری خود را به مشتریانی بیاورید که می توانند آنچه را که برای کسب درآمد نیاز دارید بپردازند.

هویت و پیام برند خود را بسازید

اکنون زمان تمرکز بر عناصر برندسازی است که مشتریان شما خواهند دید، یعنی هویت برند و پیام برند شما. هویت برند شما شامل لوگو، رنگ ها و تایپوگرافی شما می شود. از آنها به طور مداوم در وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی و تبلیغات خود استفاده کنید.

رنگ های برند شما باید چشمگیر و خاص باشند، اما پیامی مشابه پیام های برند شما داشته باشند. در واقع، شما می توانید با دریافت راهنمایی، نحوه انتخاب رنگ های مناسب برای برند خود را بیاموزید. تایپوگرافی شما باید درک سریع نام و پیام برند شما را برای مردم آسان کند. پس بهتر است از فونت های خواناتر و بزرگتر استفاده کنید. لحن برند خود را نیز در نظر بگیرید. هنگامی که نام و دامنه کسب و کار خود را ثبت کردید، زمان انجام آن فرا می رسد شعار و تهیه آسانسور خودت بنویس

شعار: خلاصه ای یک جمله ای از کاری که انجام می دهید و با چه کسانی کار می کنید، مانند “طراحی داخلی برای شهرهای شمالی” یا “طراحی وب سفارشی برای مشاغل کوچک”. آن را در زیر لوگوی خود در وب سایت و کارت ویزیت خود قرار دهید.

تامین آسانسور: این خلاصه کمی طولانی تر از کاری است که شما انجام می دهید، مانند: «Mمن 10 سال تجربه طراحی مهد کودک و باغ را برای صاحبان خانه در آب و هوای چالش برانگیز شمال به ارمغان می‌آورم.” یا “من سایت های تجارت الکترونیک وردپرس منحصر به فرد و موثری را برای شرکت های مختلف ایجاد می کنم.این را نیز به پروفایل های اجتماعی خود اضافه کنید.

پاراگراف خلاصه شما از نظر ارزشی که برند شما برای مشتریان به ارمغان می آورد کمی بیشتر در مورد خودتان هستید. مثلا:

پس از یک دهه طراحی مناظر خانه در شمال کشور، من می دانم که چه چیزی در آب و هوای ساحلی رشد می کند و چه چیزی عالی به نظر می رسد. به عنوان یک مدیر قدیمی مهدکودک، می‌توانم به سرعت فهرستی از آنچه در کلبه شما بهترین کارآمد است را جمع‌آوری کنم تا بتوانید ظاهری را که می‌خواهید انتخاب کنید و در عین حال مطمئن شوید که می‌تواند گرما و رطوبت را تحمل کند. و تجربه من در مهد کودک ها به این معنی است که می دانم کدام عمده فروشان و مزارع سالم ترین گیاهان را برای چشم انداز خانه شما ارائه می دهند.” این بخش صفحه “درمورد منوب سایت شما قرار خواهد گرفت.

ممکن است لازم باشد چندین بار بنویسید تا شعار، مقدمه و خلاصه درست باشد. وقت بگذارید و تصحیح را فراموش نکنید!

در مرحله نهایی برندسازی، کار آزاد خود را تبلیغ کنید

اکنون همه چیزهایی را که برای برندسازی کار فریلنسری خود نیاز دارید، از جمله تبلیغ کسب و کار فریلنسری خود، ارتباط با مشتریان ایده آل خود و شروع به ساختن سبد حرفه ای خود دارید. برای ساخت وب سایت مستقل خود آماده اید؟ با سرور پریمیوم شروع کنید!

منبع: hostgator