You are currently viewing نحوه دور زدن ممنوعیت نقشه گوگل برای دامنه IR – وردپرس جدید

نحوه دور زدن ممنوعیت نقشه گوگل برای دامنه IR – وردپرس جدید


اگر شما هم طراح وب سایت هستید و می خواهید آدرس وب سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید، متوجه شده اید که این امکان وجود ندارد. زیرا گوگل ایران را تحریم می کند. یعنی سایت هایی که از دامنه ملی خود استفاده می کنند نمی توانند وب سایت خود را به نقشه گوگل اضافه کنند. از آنجایی که هزاران دامنه ملی ثبت شده است باید برای رفع این مشکل چاره ای اندیشید. برای این منظور در این مقاله شما را با آن آشنا می کنیم نحوه دور زدن ممنوعیت گوگل مپ در دامنه ایران به ما اطلاع دهید تا بتوانید آدرس وب سایت خود را بدون مشکل به نقشه گوگل اضافه کنید. با ما بمان.

گوگل مپ چیست و چه مزایایی دارد؟

Google Maps یک سرویس وب جامع است که اطلاعات جغرافیایی دقیقی را در مورد مکان های مختلف در سراسر جهان ارائه می دهد. نقشه های جاده سنتی، نماهای هوایی، تصاویر ماهواره ای و حتی پانورامای سطح خیابان از مناطق شهری خاص را ارائه می دهد. این سرویس از طریق یک برنامه وب و برنامه های تلفن همراه در دسترس است و ویژگی هایی مانند برنامه ریزی مسیر برای حالت های مختلف حمل و نقل، به روز رسانی ترافیک در زمان واقعی و لیست های کسب و کار را ارائه می دهد. این پلتفرم همچنین از ادغام با وب سایت های شخص ثالث از طریق Google Maps API پشتیبانی می کند و امکان جاسازی نقشه و پوشش داده های سفارشی را فراهم می کند. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • ارائه اطلاعات دقیق و دقیق: نقشه های گوگل داده های نقشه بسیار دقیق و به روز از جمله نام خیابان ها، مکان های دیدنی و مکان های دیدنی را ارائه می دهد. این به کاربران امکان می دهد مناطق ناآشنا را پیمایش کنند و مکان های خاصی را پیدا کنند.
  • به روز رسانی ترافیک: کاربران می توانند به شرایط ترافیک دسترسی داشته باشند، که به آنها کمک می کند مسیرهای خود را برای جلوگیری از ترافیک و صرفه جویی در زمان برنامه ریزی کنند.
  • نقشه های تعاملی: جاسازی نقشه‌های تعاملی به کاربران امکان می‌دهد مکان‌ها را جستجو کنند، بزرگ‌نمایی/کوچک‌نمایی کنند و بین انواع نقشه جابه‌جا شوند و تجربه همه‌جانبه‌تری را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل اصطلاحات وردپرس: از پایه تا پیشرفته

لغو ممنوعیت Google Map در دامنه IR

ساده ترین راه برای دور زدن ممنوعیت گوگل مپ در دامنه های ایرانی، استفاده از دامنه های غیر ایرانی مانند com است. در صورت امکان می توانید دامنه ملی خود را به دامنه های جهانی تغییر دهید. با این کار می توانید بدون هیچ مشکلی از خدمات گوگل مپ بهره مند شوید.

روش بعدی برای رفع انسداد Google Map برای دامنه ir دریافت کد جاسازی نقشه از Google Map است.

برای این کار ابتدا وارد سایت شوید. سپس آدرس دقیق مورد نظر خود را پیدا کنید. سپس بر روی گزینه اشتراک گذاری کلیک کنید. حالا باید روی گزینه Embed Map کلیک کنید. سپس کدی برای کپی به شما نمایش داده می شود. اکنون باید کد کپی شده را به وب سایت خود اضافه کنید که می خواهید نقشه برای کاربران نمایش داده شود.

سوالات متداول

چرا دامنه های IR در گوگل مپ ممنوع شده اند؟

ممنوعیت دامنه ملی IR به وضوح در منابع ارائه شده مستند نیست و دلیل آن را نمی توان به طور قطع بیان کرد.

چگونه می توانم یک کلید Google Maps API را از یک کشور غیرمجاز دریافت کنم؟

می‌توانید با مراجعه به Google Cloud Console و ایجاد یک حساب کاربری، کلید Google Map API را دریافت کنید.

چه خدمات نقشه جایگزینی برای Google Maps وجود دارد؟

در این راستا خدمات مختلفی ارائه می شود که برخی از آنها عبارتند از: Waze، Maps.Me:، CityMapper و…

آیا می توانم با تغییر دامنه سایت به دامنه غیر IR از خدمات گوگل مپ استفاده کنم؟

بله شما می توانید با تغییر دامنه ملی خود به دامنه های جهانی مانند dot com از خدمات Google Map استفاده کنید.

نتیجه: تحریم گوگل مپ برای دامنه های ایرانی

گوگل مپ ابزاری عالی برای نمایش موقعیت مکانی شرکت شماست تا کاربران بتوانند به راحتی مکان شما را پیدا کنند. اما در صورت استفاده از دامنه ملی با محدودیت هایی مواجه خواهید شد که تنها راه دور زدن گوگل است. در این مطلب شما را با آموزش دور زدن ممنوعیت دامنه گوگل مپ ایران آشنا کرده ایم. امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان رضایت بخش بوده باشد.