You are currently viewing نامه مهم امام خامنه ای به دانشجویان آمریکایی

نامه مهم امام خامنه ای به دانشجویان آمریکایی


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، متن نامه حضرت آیت الله خامنه ای به شرح زیر است:

به نام خدا

این نامه را برای جوانانی می نویسم که وجدان بیدارشان انگیزه دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه را در آنها ایجاد کرده است.

دانشجویان جوان عزیز در ایالات متحده آمریکا! این پیام همدردی و همبستگی ما با شماست. شما اکنون در سمت راست تاریخ ایستاده اید – که دارد پشت می کند.

شما هم اکنون بخشی از جبهه مقاومت هستید و تحت فشار وحشیانه دولت خود – که آشکارا از رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی دفاع می کند – مبارزه شرافتمندانه ای را آغاز کرده اید.

یک جبهه مقاومت بزرگ در یک مکان دور، سالهاست که با تصورات و احساسات فعلی شما مبارزه می کند. هدف از این مبارزه، جلوگیری از ظلم ظاهری است که شبکه تروریستی و ظالمی به نام «صهیونیست ها» سال ها پیش بر ملت فلسطین تحمیل کرد و آنان را در معرض وحشیانه ترین فشارها و شکنجه ها از زمان اشغال کشورشان قرار داد. نسل کشی امروز رژیم آپارتاید صهیونیستی ادامه رفتار بسیار ظالمانه دهه های گذشته است.

فلسطین سرزمینی مستقل با ملتی متشکل از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان و دارای تاریخ طولانی است. پس از جنگ جهانی، سرمایه داران شبکه صهیونیستی با کمک دولت انگلیس به تدریج چندین هزار تروریست را به این سرزمین آوردند. آنها به شهرها و روستاهای او حمله کردند. ده ها هزار نفر کشته یا به کشورهای همسایه رانده شدند. خانه ها، بازارها و مزارع را از دستشان گرفتند و حکومتی به نام اسرائیل در سرزمین غصبی فلسطین تأسیس کردند.

بزرگترین حامی این رژیم غاصب بعد از اولین کمک انگلیس، دولت ایالات متحده آمریکا است که به حمایت های سیاسی، اقتصادی و نظامی خود از این رژیم ادامه داده و حتی راه را برای تولید سلاح هسته ای باز کرده است. در این راه به آن کمک کرده است.

رژیم صهیونیستی از روز اول سیاست «مشت آهنین» را علیه مردم بی دفاع فلسطین به کار گرفته و با بی توجهی به تمام ارزش های وجدانی، انسانی و دینی، هر روز بر ظلم، ترور و سرکوب می افزاید.

دولت آمریکا و شرکای آن حتی در برابر این تروریسم دولتی و ظلم و ستم ادامه نداده اند. حتی امروز نیز برخی از اظهارات دولت آمریکا در مورد جنایت هولناک غزه بیش از آنکه واقعی باشد ریاکارانه است.

«جبهه مقاومت» از دل این فضای تاریک و ناامید برخاست و تشکیل حکومت «جمهوری اسلامی» در ایران آن را گسترش داد و توانمند ساخت.

سران صهیونیسم بین الملل، اکثر شرکت های رسانه ای در آمریکا و اروپا متعلق به آنها یا تحت تأثیر پول و رشوه آنها هستند، این مقاومت انسانی و شجاعانه را به عنوان تروریسم معرفی کردند! آیا ملتی که در سرزمین خود در برابر جنایات متجاوزان صهیونیست از خود دفاع می کند تروریست است؟ و آیا کمک های انسانی به آن ملت و تقویت تسلیحات آن کمک به تروریسم محسوب می شود؟

رهبران سلطه جهانی حتی به مفاهیم انسانی هم رحم نکردند. آنها وانمود می کنند که رژیم ظالم و تروریست اسرائیل از خود دفاع می کند و مقاومت فلسطین را که از آزادی، امنیت و حق تعیین سرنوشت خود دفاع می کند، «تروریست» می نامند!

من می خواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیت در حال تغییر است. سرنوشتی متفاوت در انتظار منطقه حساس غرب آسیا است. وجدان های بسیاری در سراسر جهان بیدار شده اند و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه مقاومت قوی تر و قوی تر خواهد شد. تاریخ نیز تغییر می کند.

علاوه بر شما، دانشجویان ده‌ها دانشگاه در آمریکا، دانشگاه‌ها و مردم کشورهای دیگر نیز قیام کردند. همراهی و حمایت از اساتید دانشگاه با دانشجویان یک اتفاق مهم و موثر است. این می تواند تا حدودی آرامش بخش باشد در پس زمینه شدت پلیس دولتی و فشاری که آنها بر شما وارد می کنند. من هم با شما جوانان همدردی می کنم و به مقام شما احترام می گذارم.

درس قرآن برای ما مسلمانان و برای همه مردم جهان ایستادن در راه حق است: فستاقم کما اومرت (1) و درس قرآن درباره روابط انسانی این است: ظلم نکنید. و مظلوم نباشید: لا تزلمون و لا تذلمون 2 ) با فراگیری و عمل به این دستورات و صدها مانند آن، جبهه مقاومت پیشروی می کند و به پیروزی می رسد; به خواست خدا

توصیه می کنم با قرآن آشنا شوید.

سید علی خامنه ای

1403/3/5

انتهای پیام