You are currently viewing نامه به هیئت نگهبان در خصوص معافیت مشمولان بالای 35 سال

نامه به هیئت نگهبان در خصوص معافیت مشمولان بالای 35 سال


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و عضو کمیسیون شوراهای اسلامی شورای اسلامی با توجه به مخالفت خود با مصوبه مجلس مبنی بر معافیت واجدین شرایط بالای 35 سال 2 کودک یا بیشتر در نامه ای به این شورا درخواست کردند که در صورت استرداد مجدد این مصوبه به شورا، اعضا در نظر خود تجدید نظر کنند.

متن نامه ابوترابی نجف آباد به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان به شرح زیر است:

حضرت آیت الله جنتی (رحمت الله علیه)
دبیر محترم شورای نگهبان

سلام و درود خدا

همانطور که می دانید نظر شورای محترم در خصوص تصویب معافیت افراد بالای 35 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از لایحه برنامه پنج ساله هفتم ماده 102 بند ت تبصره (1) به شرح زیر اعلام شد. به شرح زیر است:

مشخص شد که اجرای حکم در مورد مشمولان غایب مغایر با بند 10 اصل 3 قانون اساسی است.

یادآوری می کند که مغایرت مصوبه مذکور با اصل 10 اصل سوم قانون اساسی – الزام دولت به ایجاد نظام اداری مناسب و حذف تشکل های غیرضروری خالی از ابهام نیست و حتی باعث تعجب می شود، به ویژه اینکه یک موضوع قابل توجه است. تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم از جمله اینجانب سال هاست که طرفدار اصلاح حکومت نظامی بوده اند و با توجه به مقام معظم رهبری (مدالله العالی) و اهداف ارزنده قانون حمایت از خانواده و جوانان، جامعه تلاش و پیگیری کردند. و اکنون در پایان یازدهمین دوره مجلس، با مقاومت شورای محترم نگهبان در مصوبه مذکور مواجه هستیم.

یادآور می‌شویم که مشمولیت یک فرد بالای 35 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی و دلسردی بسیاری از افراد می‌شود. ضمناً تصویب این استثناء مشوقی ارزشمند برای زوجین بدون فرزند یا مجرد خواهد بود. بچه داشتن. این گامی کوچک برای رهایی کشور از خطر تله جمعیتی در سال های آینده بوده و خواهد بود.

لازم به ذکر است که با توجه به سنوات مجاز تحصیل در دانشگاه، حذف مشمولان غایب از شمول این معافیت، با توجه به استفاده روحانیون حوزه علمیه از این معافیت و محرومیت سایر طبقات این معافیت، اثربخشی آن را عملاً ناچیز می کند. شبهه تبعیض وجود دارد و در نتیجه بدبینی نسبت به ایشان متوجه روحانیت محترم خواهد شد.

از الوصاف درخواست می شود ضمن پایبندی به انطباق مصوبات مجلس با قانون اساسی و پس از ارسال مجدد، این مصوبه را با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری و مصالح عالی کشور بررسی کند. به شورای محترم که با آن موافقم.

با تشکر

ابوالفضل ابوترابی

انتهای پیام/+