You are currently viewing میدونی چرا تو روز تولد دوستت میگی امیدوارم 120 ساله بشی؟

میدونی چرا تو روز تولد دوستت میگی امیدوارم 120 ساله بشی؟


کیک، بادکنک و شمع همیشه اولین چیزهایی هستند که در مورد تولد به ذهن خطور می کنند، درست است؟ اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا؟ اکثر ما عاشق کیک هستیم (فکر می کنیم حتی کسانی که می گویند دروغ نمی گویند). اما این آداب و رسوم تولد – کیک، گل تولدآهنگ ها، شمع ها و آرزوهای تولد – از کجا شروع شد؟

  • تاریخچه کیک تولد

اعتقاد بر این است که اولین کیک تولد در آلمان در قرون وسطی ساخته شده است. آلمانی ها تولد کودکان را با کیک جشن گرفتند و آن را Kinderfest نامیدند. کیک تولد در ابتدا مانند نان و نوعی فرآورده نانوایی خشک بود، بدون شیرینی و تزئینات بیشتر. اما با گذشت زمان، این کیک ها تبدیل به یک نسخه شیرین تر و خوشمزه تر شدند. در آلمان این نوع کیک ها به نام Geburtstagorten شناخته می شدند.

در قرن هفدهم کیک های تولد زیباتر شدند و جزئیات بیشتری مانند لایه ها، آیسینگ و تزئیناتی مانند گل به آن اضافه شد. اما باید توجه داشت که این نوع کیک ها به دلیل استفاده از مواد گران قیمت مخصوصا در تزیین آن ها فقط توسط قشر ثروتمند و اشرافی قابل تهیه است. بنابراین تولید این نوع شیرینی ها بیشتر به افراد ثروتمند و طبقه نخبگان محدود می شد و در دسترس اکثر مردم عادی نبود.

در قرن هجدهم، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تکنیک های پخت و پز، تولید غذا و ظروف پخت و پز بیشتر در دسترس عموم قرار گرفت. این افزایش در دسترس بودن مواد و ابزار باعث کاهش هزینه کیک شد و تعداد کیک های تولید شده به میزان قابل توجهی افزایش یافت. بنابراین، کیک ها به عنوان یکی از اجزای مهم جشن تولد محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

  • تاریخچه شمع های تولد

یکی از نظریه هایی که در مورد شروع استفاده از شمع در کنار کیک وجود دارد این است که این رسم از یونان باستان شروع شده است. یونانی ها برای احترام به آرتمیس، الهه ماه، کیک های گرد درست می کردند. شمع های روشن روی کیک نشان دهنده نور ماه بود. آنها همچنین معتقد بودند که دود این شمع ها دعاها و آرزوهای آنها را به خدایان ساکن در آسمان می رساند. بنابراین قرار دادن شمع روی کیک با دین یونانی مرتبط است و نماد احترام به خدایان است.

برخی از محققان بر این باورند که قرار دادن شمع روی کیک تولد در آلمان نشات گرفته است. بر اساس این باور، شمعی به عنوان نماد «نور زندگی» روی کیک گذاشته می شد. به عبارت دیگر، شمع روی کیک نشان می دهد که زندگی فرد تولد مانند یک شمع روشن و پرانرژی است. این درخشندگی نمادی از زندگی، شادی و امید است که در هنگام تولد با وجود شمع روی کیک ظاهر می شود.

امروزه در بسیاری از فرهنگ های غربی، تولد با مراسم خاصی همراه است. این مراسم شامل بریدن کیک تولد، گذاشتن شمع های روشن روی کیک و خواندن آهنگ تولد است. تعداد شمع ها معمولا نشان دهنده سن جشن است، به این معنی که برای هر سال از زندگی یک شمع قرار می گیرد.

یکی از آداب و رسوم رایج در این مراسم این است که وقتی شمع ها را فوت می کنند باید آرزویی داشته باشند. این آرزو معمولاً به آرامی در دل گفته می شود و نباید به کسی گفته شود. اعتقاد بر این است که اگر آرزویی انجام شود، محقق نخواهد شد. بنابراین این رسم جزء جذاب و مرموز جشن تولد محسوب می شود که بسیاری از افراد به آن پایبند هستند.

  • داستان آرزوی 120 سالگی

میدونی چرا به دوستت در روز تولدش میگی امیدوارم تا 120 سالگی زنده باشی؟ پس از 120 سال که تعداد روزهای رزرو شده به 30 روز رسید، یک ماه به تقویم آن سال اضافه شد. در ماه سیزدهم هیچ کس کار نکرد و تمام سی روز با هزینه دولت جشن گرفته شد. مردم آرزو داشتند تا 120 سال عمر کنند تا حداقل یک بار جشنواره سیزدهم را ببینند. تاریخ کشور ما پر از اعیاد و آداب و رسوم زیباست که متاسفانه بسیاری از آنها را فراموش کرده ایم.

پیشنهاد ویژه برای جشن تولد

تولد فرصتی عالی برای برگزاری یک رویداد متفاوت و جذاب است. تولد یکی از مهم ترین و به یاد ماندنی ترین روزهای زندگی هر فردی است و با یک ایده جالب می توانیم این روز را به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل کنیم. اما چه کنیم تا تولدی ساده و در عین حال خاص داشته باشیم؟

  • یک دسته گل و یک کیک تولد همیشه از بهترین هدایایی است که می توانید برای عزیزانتان در روز تولدشان بفرستید. این هدایای تازه و لذیذ با طرح های زیبا و طعم های خاص لحظات شیرین و خاصی را برای آنها به ارمغان می آورد.
  • سینی غذا و غذای تولد را سفارش دهید، انتخابی عالی برای تضمین لحظاتی خوش و خاص برای مهمانان است. این نوع ظروف غذاخوری خوشمزه با تنوع و رنگ های متفاوت انتخابی شیک و منحصر به فرد برای هر تولدی است.

خرید و سفارش آنلاین گل تولد

خرید گل تولد فقط به یک دسته گل و کیک ختم نمی شود! تنوع گل های تولد با توجه به سن و موقعیت فرد می تواند متفاوت باشد. جعبه گل و بادکنک این الگوها برای دختران نوجوان مناسب است. جعبه پول برای افرادی که می خواهند پول نقد هدیه بدهند مناسب است. جعبه برای نوزادان و مهمانان مخصوصاً برای کسانی که در روز تولدشان بد بوده اند و می خواهند انرژی بیشتری بگیرند. جعبه های پاییزی برای کسانی که تولدشان مصادف با یکی از ماه های فصل زیبای پاییز است مناسب است. دسته گل و جعبه نرگس مخصوصا متولدین فصل زمستان دسته گل های بهاری برای متولدین بهار لاله، شقایق، سنبل و لیزیانتوس مناسب است. برای آن دسته از افرادی که حساسیت و حساسیت به رایحه گل ها دارند، جعبه گل مصنوعی می تواند یک انتخاب عالی باشد.

برای خرید و سفارش آنلاین گل تولد می توانید به مرکز گل و بوته انگور مراجعه کنید و از بین تنوع این محصولات انتخابی زیبا و خاص برای جشن تولد عزیزان خود داشته باشید.

آدرس سایت: www.anguor.com

تلفن تماس جهت سفارش فوری 02191015393