You are currently viewing موتور جستجوی OpenAI یک روز قبل از رویداد Google I/O اعلام خواهد شد

موتور جستجوی OpenAI یک روز قبل از رویداد Google I/O اعلام خواهد شد


پیش از این شایعه شده بود که OpenAI قصد دارد یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی کند و طبق گزارش جدید، این شرکت قصد دارد این موتور جستجو را فقط یک روز قبل از رویداد راه اندازی کند. Google I/O 2024 روشن کن.

موتور جستجوی OpenAI

در روز سه‌شنبه، 14/25 می، گوگل کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود را میزبانی می‌کند که معمولاً بزرگ‌ترین اعلامیه‌های سال این شرکت را در این رویداد مشاهده می‌کند. انتظار داریم جزئیات جدیدی در مورد برنامه های گوگل با هوش مصنوعی و ادغام آن با موتور جستجوی این شرکت اعلام شود.

اما گوگل ممکن است مجبور شود با یکی از بزرگترین رقبای هوش مصنوعی خود روبرو شود. رویترز گزارش داده است که OpenAI قصد دارد رقیب Google Search خود را که یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است، در روز دوشنبه، 13 مه راه اندازی کند.

اوایل این هفته، بلومبرگ گزارش داد که موتور جستجوی OpenAI برای رقابت با گوگل و Perplexity طراحی خواهد شد. این گزارش ادعا می‌کند که محصول جدید OpenAI به طور موثر به کاربران اجازه می‌دهد تا از ChatGPT سؤالی بپرسند و ربات چت با پاسخی پاسخ می‌دهد که شامل نقل قول‌هایی از منابع آنلاین مانند اخبار و پست‌های وبلاگ، ویکی‌پدیا و غیره است. بدیهی است که این موتور می تواند در مواقعی که سوال کننده بخواهد از تصاویر نیز استفاده کند.

موتور جستجوی OpenAI

منابع متعدد اشاره کرده اند که Search.chatgpt.com اخیراً به آرامی نشانه هایی از وجود خود را نشان می دهد و به برنامه های OpenAI اشاره می کند. البته، ویژگی جستجو از نظر فنی در حال حاضر در دسترس کاربران ChatGPT است، اما فقط برای کسانی که هزینه کامل این سرویس را پرداخت می کنند.

در همین حال، گوگل به سرعت در حال بهبود مدل‌های هوش مصنوعی Gemini و ربات‌های گفتگوی خود و همچنین آزمایش تجربه مولد جستجو (SGE) است.

نظر شما در مورد موتور جستجوی OpenAI چیست؟