You are currently viewing مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت در تهران

مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت در تهران


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، مراسم بزرگداشت و تدفین شهدای خدمت، شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه برگزار شد. تبریز، شهید ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، شهید سید مهدی موسوی سرتیم دفاع از رئیس جمهور، خلبان فقید سید طاهر مصطفوی، خلبان، خلبان فقید محسن دریانوش کمک خلبان و شهید شهید بهروز آل -گادی معاون فنی پرواز دقایقی پیش در دانشگاه تهران آغاز شد.

پس از سخنرانی و تشییع بر قبر، حوالی ساعت 9 امام خامنه ای بر پیکر شهدا نماز می خوانند و پایتخت نشینان که ساعت ها دسته جمعی به سمت دانشگاه تهران حرکت کرده اند، در جوار میدان آزادی تشییع می شوند.

شب گذشته مراسم وداع با رئیس جمهور مقتول و یارانش در مصلی تهران با حضور پرشور پایتخت نشینان برگزار شد و امشب نیز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در تهران با حضور پرشور مردم برگزار می شود. مقامات خارجی و بین المللی پیکر شهید رئیسی صبح پنجشنبه در خراسان جنوبی تشییع و عصر فردا در مشهد تشییع و در حرم رضوی به خاک سپرده می شود.

علاوه بر شخصیت‌های لشکری ​​و کشوری جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، اسامه حمدان، از اعضای هیئت سیاسی در مراسم اقامه نماز و تشییع جنازه در دانشگاه تهران، گروهی از دفتر حماس و برخی از نمایندگان و شخصیت های بین المللی مقاومت اسلامی نیز حضور داشتند.

ساعت 8:15 پیکر مطهر شهدا و رئیس جمهور وارد دانشگاه تهران شد.

پس از تلاوت قرآن و تلاوت آیاتی از چند شاعر، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به ایراد سخنرانی پرداخت.

هنیه طی سخنانی در این مراسم گفت: برادران عزیز، ضمن عرض سلام خدمت شما، اعلام می کنم که به نام ملت پایدار فلسطین و گروه های مقاومت فلسطین از غزه آمده ایم تا به جمهوری اسلامی ایران تسلیت بگوییم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان در سفر به تهران با رئیس جمهور شهید دیداری داشتیم و ایشان بر مواضع تزلزل ناپذیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین تاکید کردند.

هنیه ادامه داد: در این دیدار تاکید کردند که مسئله فلسطین اولین مشکل امت اسلامی است و امت اسلامی باید به مسئولیت خود عمل کند تا ملت فلسطین سرزمین خود را آزاد کند. مسئله فلسطین یک موضوع سیاسی نیست و این موضوع در اعتقادات امت اسلامی عمیق است زیرا اولین قبله مسلمانان در این سرزمین قرار دارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: شهید رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: مقاومت یک انتخاب راهبردی برای تحقق آزادی فلسطین است. مقاومت در فلسطین اولین سنگر جبهه مقاومت است. ما در جمهوری اسلامی ایران به حمایت از مقاومت برای تحقق اهداف ملت فلسطین ادامه می دهیم.»

وی گفت: طوفان الاقصی نبردی است که در آن با ملت فلسطین می جنگند و این نبرد زلزله ای بود که قلب رژیم صهیونیستی را هدف گرفت و باعث تغییر جهان شد. ملت فلسطین این مبارزه را تا آزادی کامل فلسطین ادامه خواهد داد.

هنیه تاکید کرد: یک بار دیگر می گوییم مطمئن هستیم که جمهوری اسلامی به حمایت رهبر انقلاب و مسئولان از ملت فلسطین ادامه خواهد داد تا بتوانیم پرچم پیروزی را بر فراز مسجد الاقصی به اهتزاز در آوریم.

پس از پایان این مراسم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی و یارانش در دانشگاه تهران حضور یافتند.

.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ورود به این مراسم بر پیکر مطهر شهدا نماز خواندند.

پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکرهای شهدا، رئیس جمهور شهید ابدان مطهر و شهدای خدمت، مردم به سمت میدان آزادی تشییع کردند.

.

به گزارش خبرنگاران تسنیم، اقشار مختلف مردم از دانشگاه بازدید کردند و پس از رسیدن به ظرفیت از خیابان های اطراف و منتهی به محل برگزاری مراسم به سمت میدان الغنلب و خیابان آزادی حرکت کردند.

عده ای از مردم پوستر رئیس جمهور کشته شده و شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند و هنگام وداع با خادمان خود گریه می کردند.

در این مراسم جمعی از مردم در قالب گروه های کرال سینه با «رئیس جمهور عزیز» وداع کردند.

یکی از نکات جالب این است که پرچم فلسطین و گروه های مقاومت در مسیر تشییع جنازه ابدان مطهر شهدا دیده می شود.

امروز خیابان های الخبال و آزادی شاهد یکی از بی نظیرترین ازدحام جمعیت در مراسم تشییع بود و در دورترین فاصله از قبور شهدا، انبوه جمعیت دیده می شد و حتی پس از رسیدن اجساد کشته شدگان به نزدیک آزادی. میدان، مردم هنوز در خیابان ها حضور داشتند.

اندکی پیش پیکر مطهر شهدای خدمت پس از حدود 5 ساعت تشییع در میان خیل عظیم مردم عزادار وارد میدان آزادی شد.

انتهای پیام/