You are currently viewing لپ تاپ ایسوس Vivobook S 15 OLED با پردازنده کوالکام مشاهده شد

لپ تاپ ایسوس Vivobook S 15 OLED با پردازنده کوالکام مشاهده شد


حدود شش ماه از رونمایی کوالکام از اسنپدراگون ایکس الیت می گذرد و به نظر می رسد که این پردازنده بالاخره به مشتریان راه پیدا خواهد کرد. ایسوس قصد دارد به زودی رویدادی را با تمرکز بر رایانه های هوش مصنوعی برگزار کند. اما به نظر می رسد که وب سایت این برند تایوانی در ویتنام جزئیات دستگاه آینده ایسوس را ارائه می دهد Vivobook S 15 OLED نامگذاری خواهد شد و زودتر از موعد مقرر منتشر خواهد شد.

به گزارش androidauthority، روزنامه‌نگار فناوری Roland Quandt تصویری از یک وب‌سایت را به اشتراک گذاشت که به نظر می‌رسد به انگلیسی ترجمه شده است. این تصویر مربوط به صفحه فروش تراشه دار ASUS Vivobook S مدل OLED می باشد اسنپدراگون ایکس الیت است.

مدل Vivobook S 15 OLED لیست شده دارای مشخصات زیر است:

  • پردازنده Snapdragon X Elite X1E (چهار مگابایت کش، تا 3.4 گیگاهرتز، 12 هسته، 12 رشته)
  • ♦ موتور هوش مصنوعی کوالکام
  • ♦ پردازنده گرافیکی Qualcomm Adreno
  • ♦ حافظه 32 گیگابایتی LPDDR5x
  • ♦ SSD 1 ترابایتی با استاندارد M.2 NVMe PCIe 4.0
  • ♦ صفحه نمایش 3K OLED 15.6 اینچی (2880×1620 پیکسل، نسبت 16:9، نرخ تازه سازی 120 هرتز، حداکثر روشنایی 600 نیت، پوشش رنگی 100٪ DCI-P3)
  • ♦ باتری لیتیوم یون 70Whrs
  • ♦ مجهز به استاندارد نظامی MIL-STD 810H

ظاهر لپ تاپ جدید ایسوس با زبان طراحی این شرکت برای خانواده Vivobook مطابقت دارد و اکثر مشخصات دستگاه نیز مطابق با انتظارات فعلی بازار است. هیجان انگیزترین بخش سخت افزاری این دستگاه بدون شک پردازنده آن است. این لپ تاپ احتمالا اولین محصول مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت خواهد بود و می تواند عملکرد این پردازنده و قابلیت های آن را به نمایش بگذارد.

در حالی که در لیست قیمت Vivobook S 15 OLED ذکر نشده است، کوانت به طور جداگانه توییت کرد که مدل پایه احتمالاً حدوداً قیمت خواهد داشت. 1500 یورو (~ 1650 دلار) البته در صورت ارتقاء به قیمت این دستگاه ارزش دارد 2300 یورو نیز افزایش خواهد یافت، اما مانند هر شایعه دیگری، این گزارش را باید با شک و تردید نگریست.

Snapdragon X Elite پاسخ کوالکام به پردازنده های قدرتمند سری M اپل است. مدت زیادی از معرفی این پردازنده می گذرد و یکی از مورد انتظارترین محصولات دنیای فناوری برای علاقه مندان به لپ تاپ های ویندوزی است. کوالکام ادعا می کند که این تراشه عملکردی باورنکردنی از نظر انرژی خام، مصرف انرژی و پردازش هوش مصنوعی ارائه می دهد.

خوشبختانه برای آزمایش این ادعا نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانیم. رویداد راه اندازی رایانه های شخصی ASUS AI برای 31 می در ساعت 11 صبح به وقت محلی برنامه ریزی شده است.

نظر شما در مورد لپ تاپ آینده ایسوس چیست؟