You are currently viewing قیمت توت فرنگی رکورد تابستان را شکست!

قیمت توت فرنگی رکورد تابستان را شکست!


یکی از مواد غذایی مهم که همیشه مورد توجه بوده، میوه ها هستند. آخرین بررسی ها از بازار میوه و تره بار نشان می دهد که برخی از انواع میوه نسبت به سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشته است. به عبارت دیگر تغییرات قابل توجهی در قیمت میوه وجود دارد که نشان دهنده وضعیت متفاوت بازار است. اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران گفت: میوه هایی مانند سیب، پرتقال و کیوی همچنان با قیمت مناسب در دسترس هستند. اما افزایش قیمت برای میوه های جوان نیز محسوس است.

بررسی بازار میوه و تره بار نشان می دهد که در سال گذشته برخی از انواع میوه با افزایش قیمت قابل توجهی روبرو بوده است.

میوه ها یکی از محصولات غذایی مهم هستند. بررسی بازار میوه و تره بار نشان می دهد؛ برخی از انواع میوه نسبت به سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی داشته است. اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و تره بار تهران در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به اینکه میوه هایی مانند سیب، پرتقال و کیوی قیمت مناسبی دارند، اظهار کرد: قیمت مناسبی برای آنها وجود دارد. اما قیمت میوه جوان اندکی افزایش یافته است.

افزایش قیمت میوه در سال گذشته

مطالعات میدانی نشان می دهد؛ در فروردین 1403 موز 84000 تومان و سیب کیلویی 44000 تومان قیمت گذاری شد. همچنین پرتقال 32 هزار تومان و خیار 55 هزار تومان فروخته شد.

میوه هایی مانند موز و توت فرنگی نسبت به سال گذشته بیشترین رشد قیمت را در بازار دارند. چرا که توت فرنگی پارسال با قیمت 58 هزار تومان به فروش می رسید. اما امسال با 30 درصد افزایش 88 هزار تومان در بازار به فروش می رسد. قیمت موز با افزایش 14 درصدی از 73 هزار تومان به 84 هزار تومان رسید.

در اینفوگرافیک زیر افزایش قیمت میوه طی سال گذشته را مشاهده می کنید.

بررسی های انجام شده نشان می دهد؛ افزایش قیمت ها ممکن است قدرت خرید مردم را تحت تاثیر قرار دهد و نسبت به سال گذشته علاقه مردم به خرید میوه را کاهش دهد.

منبع:

اخبار تجارت

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)