You are currently viewing قلب تولید فیبر نوری کشور در اوج / فروش 60 میلیارد تومانی در یک ماه

قلب تولید فیبر نوری کشور در اوج / فروش 60 میلیارد تومانی در یک ماه


شرکت تولیدی شهید قندی یزد (بکم) یکی از زیرمجموعه های هلدینگ «وامادان» در ماه منتهی به 31 فروردین ماه 1403 عملکرد درخشانی از خود نشان داده و با رشد 106 درصدی درآمد نسبت به فروردین ماه 1402 رکورد جدیدی را در درآمد ثبت کرده است. نسل

قلب تولید فیبر نوری کشور بیش از 60 میلیارد تومان فروش داشته است که 13 میلیارد تومان آن صادراتی است.

بر این اساس بکام در فروردین ماه امسال 10 میلیارد تومان از فروش کابل های برق و 3 میلیارد تومان از فروش کابل های مسی مخابرات درآمد کسب کرده است.

در فروش داخلی که در مجموع به 47 میلیارد تومان می رسد، بیشترین سهم مربوط به فروش کابل های نوری مخابرات است. «باکام» در فروردین 1403، 828 کیلومتر کابل نوری مخابراتی فروخت و از این محل 32 میلیارد تومان درآمد کسب کرد.

فروش کابل های مسی مخابرات در این ماه سه میلیارد و 500 میلیون تومان و فروش 86 تن کابل برق در کارخانجات شهید گاندی 11 میلیارد تومان برای این شرکت درآمد داشته است.

ماجرا وقتی جالب می شود که معلوم شود کل درآمد «بکهام» در فروردین 1402 تنها 29 میلیارد تومان بوده است. از این مبلغ 20 میلیارد تومان به فروش داخلی و 9 میلیارد تومان به فروش صادراتی تعلق دارد.

بر این اساس کل درآمد «بکم» در فروردین 1403 نسبت به فروردین 1402 رشد 106 درصدی داشته است.

تحلیل تکنیکال بکهام

نگاهی به وضعیت فنی سهام شرکت شهید قندی یزد (بکم) طی یک سال گذشته نیز نشان می‌دهد که علیرغم افت شدیدی که در اکثر تیکرهای بازار شاهد بوده‌ایم، این نماد در محدوده (خنثی) معامله می‌شود.

بکهام پس از حدود 400 درصد افزایش در 117 روز معاملات، در حال استراحت برای شروع حرکت بعدی خود است.

محدوده 220 تا 230 تومان به عنوان محدوده حمایتی قوی در نظر گرفته شده و در صورت شکسته شدن مقاومت 330 تومان، محدوده 450 تومان مقاومت بعدی سهام خواهد بود.

آخرین وضعیت کارخانجات تولیدی شهید گاندی

شرکت تولیدی شهید قندی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان فعال در زمینه کابل های برق با کیفیت در سطوح مختلف ولتاژ شناخته می شود.

این شرکت موفق شد اولین تولید کننده کابل های فشار قوی و فوق قوی با ولتاژهای 132، 230 و 400 کیلو ولت در ایران باشد. همچنین تولید کابل های تخصصی در زمینه های مختلف از جمله کابل های مخابراتی مسی و نوری نیز از دستاوردهای این شرکت محسوب می شود.

سایر اقدامات شرکت شامل ادغام با یک شرکت فیبر نوری و سلول های خورشیدی، دریافت گواهینامه های کیفیت جهانی ISO 9001 و ISO 14001 و تمرکز بر بینش و نوآوری صنعت است.

در حال حاضر نزدیک به 80 درصد فیبرهای نوری کشور در کارخانه های شهید گاندی یزد تولید می شود و علاوه بر این، برنامه های توسعه این شرکت و برنامه دولت برای افزایش ظرفیت فیبر نوری کشور می تواند خبر خوبی برای بکام باشد.

ظرفیت شهید گاندی در افزایش فیبرهای نوری

برومند مدیر کارخانه شهید گاندی در گفت و گو با شهربورس در خصوص آینده ارتباطات فیبر نوری گفت: در حال حاضر اگر سابقه شهید گاندی را در نظر بگیرید خدماتی که به شبکه مخابراتی و مخابراتی ارائه کرده است. شبکه داده کشور، بی نهایت است و بالاتر.

وی افزود: تمامی کابل های تولیدی این شرکت به ویژه کابل های نوری در بستر ملی مخابرات و گردشگری کشور با سرعت بالا در دو خط تلفن همراه و ثابت و ارتباط ایمن با تمام دنیا بدون تاثیر عوامل محیطی مورد استفاده قرار می گیرد. برای صد سال آینده این نتیجه استفاده از این کابل ها است.

برومند اظهار داشت: “کابل فیبر نوری از لوله ای ساخته شده از 100% شیشه ساخته شده است و اطلاعات به صورت امواج نوری در داخل کابل بدون تداخل حرکت می کند و تبدیل نور به اطلاعات محدود می شود.” در حالی که ظرفیت کابل فیبر نوری بی نهایت است.

مدیر کارخانه شهید کندی ادامه داد: در حال حاضر فیبر به مراکز مخابراتی رسیده و به صورت کابل الکترونیکی یا مسی در منازل مردم توزیع می شود. در ادارات، بانک ها و وزارتخانه ها در نهایت از کابل های مدرن تری استفاده می کنند اما اکنون برنامه مخابرات این است که فیبر را به وزارتخانه ها یا مراکز مشابه بیاورند تا شبکه داخلی به فیبر مجهز شود.

وی به تشریح توانمندی های کارخانجات شهید گاندی پرداخت و گفت: این اقدام مستلزم یک سری کابل های جدید بود که شهید گاندی برای تولید خود سرمایه گذاری کرده و مواد اولیه را تامین کرده بود. این فیبر که بستر آن بی نهایت است می تواند سرعت و امنیت اطلاعات را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

برومند گفت: وزارت ارتباطات در نظر دارد 20 میلیون مصرف کننده را به فیبر نوری تجهیز کند که امیدواریم کل کشور در برنامه های توسعه آتی از آن بهره مند شوند.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)