You are currently viewing طلافروشان تا شش ماه از ثبت موجودی در سامانه کل معاملات معاف شدند

طلافروشان تا شش ماه از ثبت موجودی در سامانه کل معاملات معاف شدند


به گزارش بازار، حمیدرضا دگانی نیا گفت: در جلسه کارشناسی که در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مسئولان این ستاد و وزارت حراست و همچنین فعالان این ستاد برگزار شد. انجمن صنفی طلا و سایر مسئولین ذیربط در خصوص اجرای آیین نامه های مربوط به گروه کالایی فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدید برگزار شد. توافقاتی حاصل شد.
وی افزود: مواضع مورد توافق که طی مراحل قانونی ابلاغ آنها طی خواهد شد به شرح زیر است:
1. در خصوص ثبت موجودی، تصمیم گرفته شد که فقط سه گروه به شرح زیر عمل کنند:
تولید کننده طلای معدن و تولید کننده شمش طلا موجودی خود را در سامانه معاملات کلی ثبت می کنند.
واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول، موجودی کالا را در سامانه بازرگانی کل ثبت می‌کنند.
2. مقرر شد با توجه به خرید، فروش و حمل کالاهای تحت پوشش، کلیه فعالان اقتصادی در این زمینه فعالیت به صورت تجاری در این حوزه نسبت به ثبت اطلاعات خرید، فروش و حمل و نقل در سامانه جامع معاملات اقدام نمایند.
3. بند 1 فوق در صورتی که حداقل پنجاه و یک درصد مشمولان بند 2 فوق الذکر حداقل پنجاه و یک درصد مشمولان بند 2 فوق الذکر باشند تا شش ماه پس از شش ماه به طور موقت اجرا می شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است نسبت به ثبت خرید، فروش و حمل و نقل در سامانه جامع تجارت اقدام کند، بند 1 فوق شش ماه دیگر قطعی می‌شود. در غیر این صورت کلیه واحدهای اقتصادی در این زمینه موظف به ثبت اطلاعات موجودی موجودی در سامانه کل تجارت خواهند بود و محدود به سه گروه مشخص نخواهد بود.
4. در صورت ثبت اطلاعات مورد نظر در سامانه کل معاملات، نیازی به ثبت مجدد اطلاعات در سامانه مودیان نیست. این روند برعکس عمل نمی کند.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)