You are currently viewing طراحی سایت با هوش مصنوعی رایگان (معرفی سایت‌سازهای برتر) – نوین وردپرس

طراحی سایت با هوش مصنوعی رایگان (معرفی سایت‌سازهای برتر) – نوین وردپرس


هوش مصنوعی این روزها به یک موضوع داغ در کل جهان تبدیل شده است. چه مبتدی باشید و چه حرفه ای، ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به شما کمک کنند تا به راحتی انواع وب سایت ها را در سریعترین زمان ممکن ایجاد و امکانات جدیدی را برای پروژه های خود اضافه کنید. اگر می خواهید از این فناوری جدید برای طراحی وب استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنم که این مطلب را از دست ندهید، زیرا قصد داریم آموزش طراحی سایت با هوش مصنوعی و انواع سایت سازهای برتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

روش های استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت

ابزارهای هوش مصنوعی فراتر از همگامی با روند طراحی وب، مزایای متعددی را ارائه می دهند، مانند:

  • ساده سازی طراحی وب برای مبتدیان: پلتفرم‌هایی به صورت رایگان ارائه شده اند که به شما امکان می‌دهند یک وب‌سایت کاملاً کاربردی بدون نیاز هیچ زبان برنامه‌نویسی طراحی کنید.
  • هزینه مقرون به صرفه: ابزارهای هوش مصنوعی اغلب کمتر از کمک های انسانی هستند.به عنوان مثال، مولدهای تصویر هوش مصنوعی می توانند تصاویر تقریبا واقعی را برای وب سایت شما ارائه دهند.
  • سرعت بخشیدن به گردش کار ساخت وب سایت: امروزه بسیاری از طراحان وب حرفه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی مختلف برای خودکارسازی کارهای دستی استفاده می‌کنند تا بتوانند در زمان و تلاش خود صرفه‌جویی نمایند.
  • بهبود طراحی وب بر اساس بینش های داده محور: ابزارهای هوش مصنوعی یادگیری ماشین می توانند وب سایت ها را برای شناسایی مناطقی که نیاز به بهینه سازی دارند، تجزیه و تحلیل کنند. این امر به ویژه برای سایت های تجاری یا فروشگاه های آنلاین برای افزایش تبدیل مفید است.

 

آموزش ساخت سایت با هوش مصنوعی

طراحی وب سایت با هوش مصنوعی آنچنان هم که فکر می کنید سخت و دشوار نیست. خوشبختانه ابزارهای مختلفی مانند سازندگان وب سایت ، ژنراتور تصویر و مدل های پردازش زبان طبیعی وجود دارند که به شما در این کار کمک می کنند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با نحوه طراحی وب سایت با هوش مصنوعی آشنا کنیم.

1- از یک سازنده صفحه استفاده کنید

استفاده از سازندگان وب سایت هوش مصنوعی یکی از ساده ترین روش های استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی یک وب سایت است. با یک سازنده وب سایت هوش مصنوعی می توانید یک سایت سفارشی و بدون هیچ دانش برنامه نویسی ایجاد کنید. سازنده وب سایت به طور معمول از شما می خواهد سایت مورد نیاز خود را توصیف کنید. سپس ، هوش مصنوعی به طور خودکار یک الگوی جدید را بر اساس سریع ارسال شده شما تولید می کند.

انواع صفحه سازها وجود دارد که ما قصد داریم در این آموزش از AI website builder استفاده کنیم. این یک رابط بصری را ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا خیلی ساده وب سایت خود را ایجاد کنید. در اولین قدم وارد سایت AI website builder شوید و سپس نسخه رایگان آن را دانلود کنید.

در ادامه یک راهنمای گام به گام برای استفاده از این صفحه ساز را به شما عزیزان ارائه می دهیم:

– یک برنامه میزبانی خریداری و حساب خود را ایجاد کنید. در طی فرآیند ورود به سیستم، روی Select Hostinger Builder کلیک نمائید.

– سپس می توانید یک دامنه سفارشی خریداری کنید و یا یک دامنه موجود را وصل کنید یا از یک زیر دامنه موقت رایگان برای ساخت وب سایت استفاده نمائید.

– در نهایت روی Start creating کلیک کنید.

– سپس اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • نام برند: در این قسمت نام برند، شخصی یا تجاری خود را وارد کنید.
  • نوع وب سایت: گزینه های موجود عبارتند از فروشگاه آنلاین، وبلاگ، فروشگاه، نمونه کارها و موارد دیگر.
  • توضیحات وب سایت: به هوش مصنوعی بگویید چه نوع تجارت یا پروژه ای را اجرا می کنید. تا حد ممکن توصیفی باشید تا ابزار بتواند بهترین الگوی نیازهای شما را ارائه دهد.

– روی ایجاد یک وب سایت کلیک و چند دقیقه صبر کنید. هوش مصنوعی سه الگوی وب سایت سفارشی را با تصاویر متن و سهام برای شما ایجاد می کند.

– پس از انتخاب یکی از الگوهای تولید شده، عناصر طراحی را به ترجیحات خود تغییر دهید. در صورت تمایل به:

  • پالت رنگ و تایپ ها را تغییر دهید: یکی از ترکیبات رنگ و قلم از پیش تعریف شده را انتخاب کنید که متناسب با مارک تجاری شما باشد.
  • صفحات جدید را اضافه کنید: صفحات را با استفاده از الگوهای از پیش ساخته برای یک فروشگاه آنلاین، وبلاگ، ویترین تجاری و … ایجاد کنید.
  • بازخورد بدهید: نظرات خود را در مورد الگوهای تولید شده برای صفحه ساز ارائه دهید.

– برای سفارشی سازی بیشتر طراحی وب، روی گوشه بالا سمت راست کلیک کنید تا به وارد صفحه ساز کشیدن و رها کردن شوید. شما می توانید عناصر جدید را جابجا کرده و اضافه کنید، نسخه موبایل سایت را ویرایش کنید، سبک ها را تغییر دهید، صفحات را مدیریت کنید و عنوان و توضیحات متا را بهینه نمائید.

– پس از اتمام، برای دیدن مشاهده وب سایت هنگام انتشار روی پیش نمایش کلیک کنید. سپس Go Live را انتخاب تا آن را در دسترس عموم قرار دهید.

بیشتر بخوانید: برنامه زمپ XAMPP چیست + آموزش زمپ سرور

 

2- ایده های طراحی وب را با هوش مصنوعی جمع کنید

هوش مصنوعی می تواند با ارائه الهام بخش برای پروژه خود به طراحی سایت کمک کند. ابزارهای هوش مصنوعی به جای اینکه از طریق منابع و سیستم عامل های مختلف به تنهایی خود را پاک کنید، می توانند ایده ها را بر اساس معیارهای دقیق شما تجسم کنند. ژنراتور تصویر AI Dall-E برای این منظور عالی است. مدل انتشار آن می تواند بر اساس سریع شما تصاویر تقریباً واقع بینانه ایجاد نماید.

برای استفاده از Dall-E، یک فوریت طراحی وب مفصل را ارائه دهید که آنچه را که به دنبال آن هستید توصیف می کند. این باید شامل نوع وب سایت و صفحه، هدف آن، طرح رنگ و سبک طراحی وب است.

شما می توانید یک تصویر را انتخاب کرده و برای جذاب کردن آن انواع تغییرات مختلف را روی آن اعمال کنید: مانند تصویر زیر:

Midjourney یکی دیگر از بسترهای نرم افزاری است که می تواند بر اساس اعلان های کاربر تصاویر ایجاد کند. برای استفاده از آن، به یک حساب Discord نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: 12 پلاگین از بهترین افزونه های هوش مصنوعی وردپرس

3- از هوش مصنوعی برای ساخت ساختار وب سایت استفاده کنید

در این مرحله از طراحی سایت با هوش مصنوعی رایگان، هنگام شروع یک پروژه جدید طراحی وب ممکن است ایده جذابی در مورد چگونگی ساخت صحیح آن نداشته باشید. اینجاست که ابزارهای AI می توانند به شما کمک کنند.

مدل های NLP مانند ChatGPT می توانند به عنوان یک طراح وب مجازی عمل کنند و بر اساس نیازهای شما ایده های ساختار وب سایت را ارائه دهند.

چت جی پی تی رایگان است ، اما نسخه Plus دارای آخرین ویژگی های پیشرفته و زمان پاسخ سریعتر است که بهتر است از آن استفاده کنید. برای ایجاد یک ساختار وب سایت ، مراحل زیر را برای استفاده از ChatGPT دنبال نمائید:

– وارد ChatGPT شوید و سپس با نوشتن پیام زیر مکالمه را شروع کنید:

I want you to become my prompt engineer. Your goal is to help me craft the best possible prompt for my needs – to design a website structure for (type of website) targeted at (target audience). I need you to come up with 25 questions to help you create the best prompt to assist me in this task.

در اینجا نمونه ای از آنچه chatgpt ممکن است از شما بپرسد آورده شده است:

بر این اساس به سؤالات پاسخ دهید تا زمانی که سریعاً نهایی شود. در اینجا مثالی وجود دارد که Chatgpt با آن روبرو شد:

از اینجا به ChatGPT بگویید تا ساختار وب سایت را بر اساس سریع ایجاد شده ایجاد کند.

پیشنهاد را مرور و در صورت لزوم ساختار را اصلاح کنید. برای ایجاد صفحات وب و سازماندهی محتوا از آن به عنوان طرح استفاده نمائید.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی Music LM چیست و چه کاربردی دارد؟

4- طرح های وب سایت تولید شده را بسازید

علاوه بر ارائه الهام بخش طراحی ،AI  می تواند یک طرح یا یک تصویر را به سیم های آماده برای ویرایش تبدیل کند.

طرح Visily یکی از چندین ابزار هوش مصنوعی است که می تواند به شما در دستیابی به این هدف کمک کند. برای تصاویر به سادگی یک تصویر طراحی وب را بارگذاری و انتخاب کنید که آیا Wireframe باید تا حد امکان با تصویر مطابقت داشته باشد.

همین روند در مورد طرح ها صدق می کند. پس از بارگذاری پرونده ، انتخاب کنید که آیا Wireframe برای طراحی دسک تاپ یا موبایل است. سپس با ابزارهای ویرایش آن را به ترجیح خود تغییر دهید.

5- اجازه دهید هوش مصنوعی برای شما محتوا تولید کند

در این قسمت از آموزش ساخت سایت با هوش مصنوعی می توانید به هوش مصنوعی این اجازه را بدهید تا برای شما محتوا تولید کند. ایجاد محتوا یکی از متداول ترین موارد استفاده از هوش مصنوعی در طراحی است. ابزارهای تولیدی AI مانند Chatgpt و Jasper به بسیاری از طراحان وب کمک کرده اند تا برای صرفه جویی در وقت، محتوای منحصر به فرد ایجاد کنند.

اگر از AI website builder استفاده می کنید، این شامل یک ژنراتور متن داخلی AI است. کافیست به سادگی نوع محتوای مورد نیاز خود را شرح دهید و ویژگی آن را جایگزین نسخه فعلی با نسخه AI می کند.

علاوه بر این، ژنراتورهای تصویر هوش مصنوعی مانند دال-ای و Midjourney می توانند به ایجاد تصاویر یا تصاویر سفارشی برای وب سایت شما کمک کنند. آنها می توانند اطلاعات بصری متناسب با نیازهای طراحی شما را ارائه دهند.

ویرایشگرهای عکس هوش مصنوعی همچنین می توانند هنگام ایجاد تغییرات کوچک در یک تصویر مفید باشند. به عنوان مثال، Canva ویژگی هایی مانند حذف کننده پس زمینه، تقویت کننده عکس و یک برس را برای حذف یا اضافه کردن عناصر عکس واقعی به تصاویر شما ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی E-VALL چیست و چه کاربردی دارد؟

6- هویت برند سایت خود را با هوش مصنوعی طراحی کنید

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند در ایجاد هویت بصری وب سایت شما از جمله لوگو، پالت های رنگی و تایپوگرافی کمک کنند. برای طراحی یک لوگو می توانید از سازنده لوگو AI Hostinginger استفاده کنید.

دو حالت هوش مصنوعی برای انتخاب وجود دارد. یکی تصاویر بر اساس نام تجاری، شعار و صنعت شما تولید می کند. با حالت دوم، لوگو ایده آل خود را با جزئیات شرح دهید. این چیزی است که سازنده لوگو با فوریت ایجاد کرده است.

کسانی که در انتخاب رنگ برای وب سایت خود مشکل دارند می توانند Huemint را امتحان کنند. این ابزار رایگان طراحی وب AI به شما امکان می دهد یک رنگ انتخاب کنید و رنگ های دیگری را انتخاب می کند که به بهترین وجه انتخاب شما را تکمیل می کند.

همچنین می توانید هنگام انتخاب رنگ ها سطح خلاقیت هوش مصنوعی را تنظیم کنید. علاوه بر آن پیش نمایش چیدمان و نحوه مشاهده شدن آنها را نیز می توانید ببینید.

در مورد انتخاب قلم های طراحی وب، Fontjoy یک گزینه عالی خواهد بود، زیرا به شما امکان می دهد یک نوع را برای عناوین، زیرنویس ها یا متن بدن انتخاب کنید.

برنامه سپس فونت های دیگری را پیشنهاد می کند که با انتخاب شما به خوبی جفت می شوند. این به شما کمک می کند تا تایپوگرافی منسجم و بصری جذاب را برای وب سایت خود ایجاد کنید.

7- تجربه کاربر (UX) را با استفاده از AI بهینه کنید

در این بخش از طراحی سایت با هوش مصنوعی شما باید بتوانید یک تجربه کاربری جذاب را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کنید. ابزارهای هوش مصنوعی می توانند نقش مهمی در بهینه سازی وب سایت شما داشته باشند. تجزیه و تحلیل داده های کاربر آن می تواند مناطقی را برای بهبود نشان دهد و به شما امکان می دهد تا از طراحی وب استفاده کنید تا تبدیل ها را افزایش دهید.

این صفحه ساز یک ویژگی یکپارچه AI HeatMap را ارائه می دهد که به شما در درک نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما کمک می کند. این می تواند تجسم کند که کدام عناصر صفحه شما بیشترین توجه را به خود جلب می کند تا بتوانید بر اساس کلیک کاربران و حرکات چشم آنها را از نو تنظیم کنید.

این ابزار همچنین برای تصمیم گیری در مورد تیتر و دکمه در یک صفحه فرود مفید است تا به حداکثر رساندن فرصت برای تبدیل ها بپردازد.

برای فروشگاه های آنلاین، پیشنهادات محصول با قدرت هوش مصنوعی می تواند UX را با پیشنهاد موارد اضافی و مرتبط به مشتریان افزایش دهد.

این افزونه از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، سابقه خرید و داده های محصول برای ارائه توصیه های شخصی به مشتریان استفاده می کند. این پیشنهادات با گذشت زمان سازگار و بهبود می یابد و اطمینان می دهد که کاربران بر اساس ترجیحات خود، مهمترین موارد را مشاهده می کنند.

AI Chatbots یکی دیگر از ابزارهای ارزشمند برای بهینه سازی UX است. با ارائه پشتیبانی خودکار، فوری و پاسخ دادن به سؤالات متداول می توانند به کاربران در یافتن اطلاعات مورد نیاز مورد نیاز خود به سرعت و کارآمد کمک کنند.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از چند قالب در وردپرس به صورت همزمان

 

معرفی بهترین سازنده های وب سایت هوش مصنوعی

تا اینجای مطلب شما را با آموزش ساخت سایت با هوش مصنوعی رایگان آشنا کردیم. حال در ادامه قصد داریم بهترین سازنده های وب سایت هوش مصنوعی را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1- Wix

Wix یکی از بهترین ابزارهای ساخت وب سایت در سراسر جهان است که برای ساخت هر نوع وب سایتی مناسب می باشد. سایت ساز هوش مصنوعی Wix موفق می شود بین قابلیت استفاده و عملکرد تعادل ایجاد کند. شما با انتخاب نوع سایتی که می خواهید ایجاد کنید و چه ویژگی هایی می خواهید داشته باشد، می توانید کار خود شروع کنید. کافیست اطلاعات مورد نظر خود را اضافه کنید و سپس یکی از شش حالت طرح بندی را انتخاب نمائید. از آن جایی که این صفحه ساز سه طرح صفحه اصلی و همچنین صفحاتی را برای افزودن به سایت شما پیشنهاد می کند، می توانید به راحتی یکی را انتخاب نمائید.

این ابزار به شما این امکان را می دهد که از سایت ساز هوش مصنوعی خود استفاده کنید یا از بین یک لیست تم ها انتخاب و سایت ساز هوش مصنوعی گزینه سریعتر است.

2- Jimdo

وقتی یک سایت ایجاد می کنید، می‌توانید از میان موضوع های مختلف به دلخواه یکی را انتخاب کنید یا از Jimdo بخواهید یکی از آن‌ها را برای شما بسازد. پس از اینکه هدف سایت خود را توضیح دادید، این ابزار سبک، پالت رنگ و صفحاتی را به شما پیشنهاد می کند. سپس کافیست سایت مورد نظر خود را انتخاب و یک سایت پیش نویس آماده خواهید داشت. سپس از ویرایشگر سایت برای آپلود محتوا، پیکربندی مواردی مانند ماژول های رزرو و به طور کلی بهینه سازی سایت خود استفاده می کنید.

در مجموع، اگر در حال ساخت یک سایت شخصی یا فروشگاهی هستید،Jimdo  یکی دیگر از خالقان وب سایت هوش مصنوعی عالی است. دارای یک سایت ساز مبتنی بر هوش مصنوعی با قدرت کافی برای شروع سریع، به علاوه تمام ویژگی هایی که برای اجرای یک وب سایت واقعی نیاز دارید می باشد.

3- Unbounce

صفحات فرود در واقع کاندیدای عالی برای اتوماسیون هوش مصنوعی هستند. آنها معمولاً سایت‌های تک صفحه‌ای هستند که حول یک فراخوان اصلی ساخته شده‌اند، بنابراین پیچیدگی یک وب‌سایت کامل را ندارند. برخی از کسب‌وکارها صفحات فرود زیادی را نیز تولید می‌کنند. این ابزار یک الگو را بر اساس هدف و الزامات صفحه فرود شما و همچنین صنعت شما و طرح رنگ انتخابی توصیه می کند. این برنامه همچنین از توضیحات کسب و کار شما نسخه پیش نویسی را برای سایت شما ایجاد می کند.

4- CodeWP

CodeWP یکی از جالب ترین و قدرتمندترین ابزارهای این لیست است. در واقع این یک تولید کننده کد مبتنی بر GPT است که بر روی صدها هزار خط کد مخصوص وردپرس از جمله ووکامرس، المنتور و … آموزش دیده است. این بدان معنی است که شما می توانید انواع اعلان های مختلف را ایجاد کنید.

جمع بندی: آموزش ساخت وب سایت با هوش مصنوعی

ساخت سایت با هوش مصنوعی این روزها به یک موضوع داغ تبدیل شده است. هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است و خدمات بسیار زیادی را ارائه می دهد که یکی از آن خدمات طراحی وب سایت می باشد. شما می توانید به سادگی هر نوع وب سایت را با استفاده از هوش مصنوعی و بدون نیاز به هیچ مهارتی برای خود ایجاد کنید. ما در این مطلب شما را با نحوه طراحی سایت با هوش مصنوعی آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: hostinger

سوالات متداول

بهترین هوش مصنوعی ساختن وبسایت کدام است؟

در حال حاضر ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی وجود دارند که شما می توانید از انها برای ساخت سایت استفاده کنید که برخی از بهترین آنها عبارت است از: ابزار Wix، ابزار Unbounce و…

آیا طراحی سایت فارسی با هوش مصنوعی امکانپذیر است؟

بله. شما می توانید برای اینکار از سرویس سایت Hocoos استفاده کنید.