You are currently viewing طحناصف: شورای نگهبان بر رای مردم نظارت دارد

طحناصف: شورای نگهبان بر رای مردم نظارت دارد


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، هادی طحان نظیف فقیه و سخنگوی شورای نگهبان شامگاه جمعه 31 اردیبهشت 1403 در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی. شورا در یک برنامه تلویزیونی ضمن تشریح روند شمارش آرا گفت: طبیعتاً پس از پایان رای، بحث آغاز شمارش آرا را خواهیم داشت. در مناطقی که انتخابات به صورت دستی انجام می شود، روال مانند قبل انجام می شود و در مناطقی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود، پس از پایان رای گیری مجددا این روند را آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: سامانه احراز هویت به صورت آنلاین وصل است اما صندوق رای بر اساس هماهنگی‌های انجام شده آفلاین است و پس از پایان رای‌گیری، آرا را می‌شماریم تا قبل از پایان رای‌گیری، هیچ‌کس متوجه نشود در صندوق آفلاین چه خبر است. .

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: به مردم بزرگوار اطمینان می دهم مانند روش دستی، پس از پایان رای گیری، روند شمارش آرا را آغاز می کنیم و اکنون هیچکس نمی داند در صندوق چه چیزی است. پس از شمارش آرا، رئیس انتخابات – وزارت کشور، نتایج را مانند دوره های گذشته اعلام می کند.

طحناصف با تاکید بر اینکه از صبح تاکنون تخلف جدی گزارش نشده است، گفت: در قانون مهلت یک هفته ای برای مردم عزیز در نظر گرفته شده است و داوطلبان می توانند از طریق سامانه داوطلبان به شورای نگهبان گزارش دهند عموم مردم از طریق سامانه ناظر. پس از این مدت شما بررسی های لازم را انجام خواهید داد و بر اساس این بررسی ها نتایج انتخابات را در حوزه های انتخابیه اعلام خواهیم کرد و انشاالله در اوایل خرداد ماه این اطلاعیه اعلام خواهد شد.

وی همچنین گفت: از مردم تشکر می کنم که تایمر دارند و در صندوق های رای انتخاب می کنند و از انتخاب خود استفاده می کنند و سرنوشت خود را رقم می زنند. امروز عزیزان کارهای ناتمام مرحله قبل را به پایان خواهند رساند و تا زمان اعلام شده زمان باقی است و عوامل اجرایی و نظارتی نیز باید آرای هر فرد را جمع آوری کنند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان و سامانه‌هایی که ما گذاشته‌ایم برای مردم است، بنابراین اگر نکته‌ای دارند می‌توانند به آن دستگاه‌ها اطلاع دهند و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که به آرای آن‌ها رسیدگی می‌کنیم و به نتیجه می‌رسیم. بر اساس آنچه می خواهند و می خواهند باشد. وظیفه مردم حفاظت است.

انتهای پیام/