You are currently viewing طحان نظیف: 40 هزار ناظر بر انتخابات پارلمانی نظارت دارند

طحان نظیف: 40 هزار ناظر بر انتخابات پارلمانی نظارت دارند


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم ، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو درباره دو دوره انتخابات شورای اسلامی، اظهار داشت: دستگاه اجرایی انتخابات که وزارت کشور است. ، هماهنگی های لازم را انجام داده است و ما در هیات نگهبان روند نظارتی خود را بررسی کردیم و اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 22 بخش، 15 استان و 47 شهرستان برگزار می شود. انتخابات 8 حوزه انتخابیه از جمله تهران به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: در همه حوزه ها با حدود 40 هزار ناظر که وظیفه نظارت بر انتخابات شما را برعهده دارند، در کنار عوامل اجرایی و نظارتی نیز ثبت نام کرده اند.

طحان نظیف ادامه داد: در هفته های اخیر در مناطقی که قرار است انتخابات کاملا الکترونیکی برگزار شود، تمرین و تمرین انجام داده ایم تا در زمان برگزاری انتخابات تسهیلات لازم انجام شود و مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه پس از اعلام نتایج فرصتی برای ثبت نام و رسیدگی به شکایات نامزدها در نظر گرفته شد، گفت: پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج از سوی وزارت کشور، به نامزدها این فرصت را خواهیم داد. بر اساس قانون از طریق سامانه شکایت کنند یا در صورت اعتراض افراد باید موارد را از طریق سامانه به ما منعکس کنند. این احتمال حدود یک هفته است، سپس بررسی می کنیم. انشاالله در 16 خرداد شاهد آغاز رسمی شورای اسلامی در دوره دوازدهم باشیم.

انتهای پیام/