You are currently viewing سیستم عامل iPadOS همچنان پاشنه آشیل اپل آیپد پرو است

سیستم عامل iPadOS همچنان پاشنه آشیل اپل آیپد پرو است


آیپد پرو OLED جدید اپل که از آیپاد نانو پیشی گرفته، تبدیل شده است باریک ترین محصولاتی از تاریخچه این شرکت. با توجه به تحولات در گستره این محصولات، انتظار می رفت که آخرین سری تبلت های پرچمدار اپل بتواند فروش امیدوارکننده ای را به ثبت برساند. اما پیش بینی می شود فروش آیپد پرو اپل نسبت به سال گذشته کاهش یابد. دلیل این افت به احتمال زیاد نرم افزار این تبلت ها و به خصوص سیستم عامل است iPadOS است.

iPadOS از انتقاد از پتانسیل عظیم سخت افزار iPad جلوگیری می کند

به گزارش wccftech، آیپد پروهای جدید بالاخره با مجهز شدن به صفحه نمایش OLED یکی از مهمترین خواسته های کاربران خود را برآورده کردند. علاوه بر این، تبلت های جدید اپل کمی بزرگتر و به طور قابل توجهی نازک تر هستند که در نوع خود بی نظیر است. و در نهایت این محصولات به پردازنده جدید اپل M4 این دستگاه مجهز نامیده می شود و این اولین بار است که اپل یک پردازنده سری M را در کنار آیپدهای خود معرفی می کند. تراشه جدید کوپرتینویی علاوه بر داشتن 2 هسته CPU بیشتر از نسل قبلی، میزبان یک ارتقاء اساسی در موتور پردازش عصبی خود است و نقش مهمی در آینده هوش مصنوعی اپل خواهد داشت.

اما با وجود همه این پیشرفت ها، به دلیل ضعف آیپد او اس، بسیاری از کاربران از خرید آیپد پرو OLED منصرف می شوند. سیستم عامل تبلت های اپل به بلوغ خوبی رسیده است و در انجام کارهای روزمره بسیار سریع و قابل اعتماد است. اما نمی تواند از سخت افزار قدرتمند آیپد پروهای جدید بهره ببرد.

سیاست های اپل در قبال سیستم عامل iPadOS به محبوبیت iPad لطمه می زند

iPadOS 18 برای اجرا بر روی تمام خانواده تبلت های اپل طراحی شده است. از مدل پایه آی پد با پردازنده A14 Bionic گرفته تا جدیدترین پرچمداران این شرکت که از M4 استفاده می کنند. این مشکل باعث شده تا سخت افزار مدل های رده بالا بدون استفاده بماند. اصرار کنید که اپل ارائه می دهد همان تجربه نرم افزاری در سراسر خانواده، در حالی که برای کاربران عادی بسیار مفید و مطلوب است، کاربران حرفه ای آی پد را که انتظار ویژگی های حرفه ای و متناسب با سخت افزار این محصولات را دارند، از خرید خود پشیمان می کند.

اگر اپل قصد دارد به ارائه قیمت‌های لوکس برای iPad Pro ادامه دهد، باید iPadOS را مطابق با مشخصات هر تبلت سفارشی کند و مطمئن شود که نرم‌افزار نقطه تنگ سخت افزار تبدیل نمی شود. اگر کوپرتینویی ها واقعاً بخواهند سیستم عامل تبلت های خود را تغییر دهند، دو گزینه پیش رو خواهند داشت. استفاده از نسخه اصلاح شده macOS که برای تعامل لمسی بهینه شده است یا افزودن ویژگی های مورد نظر کاربران حرفه ای به iPadOS که می تواند پتانسیل سخت افزاری iPad Pro اپل را به چالش بکشد.

نطر شما چی هست؟ آیا از وضعیت فعلی تبلت های اپل راضی هستید؟