You are currently viewing سونی اکسپریا 1 VI با اسنپدراگون 8 نسل 3، لنز زوم پیشرفته و صفحه نمایش عریض تر رسما معرفی شد

سونی اکسپریا 1 VI با اسنپدراگون 8 نسل 3، لنز زوم پیشرفته و صفحه نمایش عریض تر رسما معرفی شد


همانطور که وعده داده بود، سونی امروز از نسل ششم گوشی پرچمدار سری Xperia 1 خود با نام رسمی Xperia 1 VI رونمایی کرد. این دستگاه که از چیپست نسل سوم کوالکام اسنپدراگون 8 استفاده می کند و دو سنت را در خانواده Xperia 1 شکسته است، اکنون دارای نسبت تصویر 19.5:9 و وضوح صفحه نمایش +FHD است. یکی دیگر از تغییرات عمده، ارتقاء لنز پریسکوپ این گوشی با زوم پیوسته بین 3.5x تا 7.1x است که به عنوان بالاترین زوم اپتیکال در بین تمامی گوشی های پرچمدار امسال شناخته می شود.

سونی اکسپریا 1 VI

بزرگترین تغییر در Xperia 1 VI حذف رزولوشن 4K در نمایشگر سینمایی با نسبت تصویر 21:9 و استفاده از پنل استانداردتر 19.5:9 با وضوح +FHD است. با این حال، ابعاد صفحه نمایش همچنان همان 6.5 اینچ است، اما با تغییر نسبت ابعاد جدید، در واقع مساحت صفحه نمایش بیشتری خواهید داشت.

این پنل نمایشگر همچنین روشن تر و هوشمندتر است و روشنایی آن از 900 نیت به 1300 نیت افزایش یافته است و نرخ تجدید متغیر آن نیز از 1 هرتز به 120 هرتز می رسد، در حالی که Xperia 1 V سال گذشته تنها به 60 هرتز به 120 محدود شده بود. هرتز این تغییر احتمالاً تأثیر مثبتی بر عمر باتری خواهد داشت.

سونی اکسپریا 1 VI

سونی اعلام کرده است که باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اکسپریا جدید دو روز دوام می آورد. این باتری همچنین با شارژر 30 واتی تا 50 درصد در 30 دقیقه شارژ می شود و به لطف مراقبت از باتری و فناوری شارژ تطبیقی ​​اکسپریا، پس از 4 سال استفاده حداقل 80 درصد از ظرفیت خود را حفظ می کند. Xperia 1 VI همچنین از شارژ بی سیم Qi و شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کند.

علاقه مندان به صدا از این که Xperia 1 VI بلندگوهای استریوی کامل جلویی بلندتر و متعادل تر با اعوجاج کمتر ارائه می دهد، خوشحال خواهند شد. جک 3.5 میلی متری هدفون نیز دارای مدار صوتی ممتاز جدیدی برای خروجی بهتر است.

همانطور که انتظار می رفت، Xperia 1 VI از چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 با 12 گیگابایت رم بهره می برد. با این حال، حافظه داخلی گوشی بر اساس منطقه متفاوت است، به طوری که کاربران اروپایی ۲۵۶ گیگابایت و کاربران آسیایی ۵۱۲ گیگابایت حافظه دارند.

سونی بالاخره یک محفظه بخار در گوشی پرچمدار خود قرار داده است که می تواند کمک زیادی به انتقال حرارت دستگاه کند. FPS Optimizer جدید به صورت پویا میزان استفاده از CPU و نرخ فریم را بسته به محیط بازی تنظیم می کند.

بیایید در مورد دوربین صحبت کنیم. سیستم دوربین Xperia 1 VI ممکن است شبیه به نسل قبلی خود باشد، اما تغییرات بزرگی وجود دارد که باید تفاوت بزرگ و مثبتی ایجاد کند. لنز دوربین سنسور اصلی سنسور 48 مگاپیکسل 1/1.35 اینچ Exmore T بدیهی است که خود دوربین بدون تغییر باقی مانده است، اما یک حالت 48 مگاپیکسلی با وضوح کامل نیز امسال معرفی شده است. لنز اصلی همچنین دارای فاصله کانونی 24 میلی متر و دیافراگم f/1.9 با OIS است. لنز فوق عریض بدون تغییر باقی می ماند و دارای سنسور 12 مگاپیکسلی f/2.2 با فاصله کانونی 16 میلی متری و PDAF است.

با این حال، سونی بزرگترین ارتقا را در لنز زوم خود انجام داده است. اگرچه سنسور استفاده شده در این دوربین همان 12 مگاپیکسلی 1/3.5 اینچی است، Xperia 1 VI به یک لنز پریسکوپ 85-170 میلی متری (3.5x تا 7.1x اپتیکال) در مقایسه با لنز 85-110 میلی متری مجهز شده است. Xperia 1 VI. همچنین یک حالت تله ماکرو اختصاصی با فاصله کانونی 120 میلی متری وجود دارد که زوم فوکوس نزدیک 4 سانتی متری (زوم 2 برابری) را ارائه می دهد.

برخلاف دیگر گوشی‌های هوشمند این روزها، به نظر می‌رسد سونی از قرار دادن قابلیت‌های هوش مصنوعی در مکان‌های غیرضروری اجتناب کرده است. با این حال، یکی از معدود مکان هایی که ویژگی های هوش مصنوعی را در این گوشی مشاهده خواهید کرد، بخش دوربین است. در این راستا، سونی برای کمک به ارائه کیفیت تصویری معادل دوربین های فول فریم، پردازش هوش مصنوعی را پیاده سازی کرده است. این به معنای نویز کمتر و دامنه دینامیکی گسترده تر در نور کم است.

علاوه بر این، سونی از هوش مصنوعی برای ردیابی فوکوس خودکار Xperia 1 VI استفاده می کند. این شرکت می‌گوید ردیابی فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی ردیابی مداوم و دقیق را فراهم می‌کند و ضبط تصویر را در محیط‌های مختلف بهینه می‌کند.

نکته مهم دیگر این است که سونی تصمیم گرفته است برنامه های Photography Pro، Videography Pro و Cinema Pro را کنار بگذارد و آنها را در یک برنامه کاربرپسند دیگر ترکیب کند. با این حال، در آپدیت آتی گوشی، یک حالت فیلمبرداری حرفه ای وجود دارد که کنترل های ضبط ویدیو را به خوبی تنظیم می کند.

دو طرف گوشی از شیشه ساخته شده است و از گوریلا گلس Victus 2 در جلو و Victus 1 در پشت استفاده شده است. شیشه عقب نیز مانند مدل قبلی دارای روکش مات با میکروفابریک است. همچنین قاب دور گوشی نیز مانند اکسپریا 1 ولت کاملاً آجدار است.

Sony Xperia 1 VI در هنگام راه اندازی اندروید 14 را اجرا خواهد کرد و سه به روز رسانی اصلی اندروید و چهار سال به روز رسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

Xperia 1 VI در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای پلاتینیوم، سبز خاکی و قرمز (برای بازار ژاپن) موجود است. این گوشی از 1399 یورو / 1299 پوند شروع می شود و از اوایل ژوئن در دسترس خواهد بود.

نظر شما در مورد Sony Xperia 1 VI چیست؟