You are currently viewing سندباکس گوگل چیست و چطور از آن خارج شویم؟

سندباکس گوگل چیست و چطور از آن خارج شویم؟


بارگذاری…

سندباکس گوگل به مرحله‌ای از وب ‌سایت شما گفته می ‌شود که در آن برای رتبه ‌بندی کلمات کلیدی اصلی در نتایج جستجوی گوگل یا SERP تلاش می ‌کنید. در مرحله سندباکس، مهم نیست که چه کاری انجام می دهید (هم درون صفحه و هم خارج از صفحه)، در هر صورت نمی توانید رتبه مناسبی در نتایج کسب کنید. به عبارت دیگر؛ به فیلتری گفته می شود که از رتبه بندی وب سایت های جدید در نتایج برتر گوگل جلوگیری می کند. اگر شما هم می خواهید با این الگوریتم گوگل بیشتر آشنا شوید و از آن خارج شوید، به شما پیشنهاد می کنم که حتماً این مطلب را تا انتها مشاهده کنید زیرا قصد داریم شما را با تعریف سندباکس گوگل چیست و همچنین نحوه خروج از سندباکس گوگل آشنا کنیم.

 

الگوریتم Sandbox چیست ؟

همانطور که می دانید، بعد از اینکه شما یک وب سایت جدیدی طراحی می کنید، مسلماً در روزهای اول در بالای صفحات نتایج موتورجستجوگر قرار نمی گیرید. اما در حدود سال 2004، بازاریابان دیجیتال متوجه شدند که با وجود اینکه از بهترین تکنیک ها و تلاش های سئو استفاده می کردند، شروع به رتبه بندی سایت هایشان بسیار بیشتر از حد انتظار طول می کشد. حتی زمانی که یک وب‌سایت ایندکس می ‌شد، تعداد بک لینک‌های خوبی داشت و محتوای زیادی با کلمات کلیدی با رتبه بالا داشت، آن سایت همچنان در موتورهای جستجوی گوگل ظاهر نمی ‌شد. این مشکل، سندباکس گوگل نام گرفت و اعتقاد بر این است که فیلتر یا بخشی از الگوریتم گوگل است که به وب سایت های جدید اجازه نمی دهد در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر شوند.

بیشتر بخوانبد: پک ویژه افزونه های معروف سئو | Yoast SEO

بسیاری از بازاریابان بر این باورند که در طول چند ماه اول یک وب سایت (یا احتمالاً حتی بیشتر)، گوگل اطلاعات را در حافظه پنهان قرار می دهد و آن را در صفحات نتایج موتور جستجو در بالای صفحه دوم قرار نمی دهد. در مرحله سندباکس، مهم نیست که چه کاری انجام می‌ دهید (هم درون صفحه و هم خارج از صفحه)، در هر صورت شما نمی توانید در نتایج جستجوگر دیده شوید.

از آنجایی که سندباکس گوگل یک فیلتر تایید نشده است، هیچ اطلاعات دقیقی در مورد مدت زمان ماندگاری آن وجود ندارد. به طور گسترده اعتقاد بر این است که اثر سندباکس برای چند ماه اول وجود یک وب سایت باقی می ماند و به طور بالقوه می تواند تا دو سال ادامه داشته باشد. اما اگر بخواهیم میانگینی برای این مشکل در نظر بگیریم، ممکن است تا 6 ماه این مشکل دوام داشته باشد. در این مدت، شما هر چقدر که برای سئو سایت خود تلاش کنید، سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل قرار نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: نصب دمو در وردپرس | فیلم آموزش درون ریزی دمو قالب وردپرس

چرا الگوریتم سندباکس گوگل رخ می دهد؟

بسیاری از سئوکارها معتقد هستند که الگوریتم سندباکس گوگل به عنوان وسیله ای برای مبارزه با هرزنامه ها یا سایت های جدیدی که فقط برای اسپم کردن وب ایجاد شده اند، وجود دارد. با این حال، این نظریه آنچنان نمی تواند درست باشد، زیرا وب سایت های قدیمی نیز می توانند وارد سندباکس شوند.

 

آیا گوگل الگوریتم سندباکس را انکار می کند؟

گوگل هیچ موقع اعتراف نکرده که فیلتری بنام سندباکس وجود دارد، با این حال؛ برخی از اثرات سندباکس بر روی سایت های تازه تاسیس طبیعی است. یک سایت جدید به اندازه یک وب سایت قدیمی دارای اعتبار نخواهد بود، بنابراین ممکن است وب سایت های جدید باید مدت زمان مشخصی را منتظر بمانند تا بتوانند رتبه بالایی کسب کنند. گوگل ادعا می کند که دلایلی وجود دارد که سایت های جدید رتبه بالایی نمی گیرند که برخی از آنها عبارت هستند از:

  • رقابت بالا: رقابت زیادی برای کلمات کلیدی و صنایع وجود دارد و وب سایت شما قدرتی برای برتری از این رقبا ایجاد نکرده است.
  • کمبود محتوا: سایت تازه تاسیس شما به اندازه سایت‌های با سابقه بیشتر محتوایی ندارد، بنابراین فرصت زیادی برای کسب ترافیک ارگانیک در اختیار ندارید.
  • بک لینک کافی نیست: بک لینک ها بخش مهمی از ایجاد اقتدار در الگوریتم گوگل هستند و سایت های جدید در اولین راه اندازی تعداد زیادی ندارند.
  • سیگنال‌ های کاربر وجود ندارد: سیگنال‌ های کاربر یا اقداماتی که کاربران انجام می ‌دهند مانند کلیک کردن روی صفحات یا پرش از صفحات نیز در الگوریتم نقش دارند و وب‌سایت‌ های جدید سیگنال‌ های کاربر کافی برای رتبه‌بندی بالا در صفحات نتایج جستجو را ندارند.

بیشتر بخوانبد: دی ان اس چیست؟ چگونه dns یک سایت را تغییر دهیم؟

چگونه متوجه شویم که سایت ما دچار الگوریتم sandbox google شده است؟

چند شاخص کلیدی وجود دارد که می تواند نشان دهد که وب سایت شما در سندباکس گوگل قرار دارد. زمانی که این عوامل را تشخیص دادید، می توانید استراتژی های جدیدی را برای مبارزه با تأثیرات در نظر گرفته و در مدت زمان سریع تری رتبه وب سایت خود را بالاتر ببرید. در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا می کنیم:

  • گوگل صفحات سایت شما را نمایش نمی دهد، حتی زمانی که درخواست جستجو دقیقا مطابقت داشته باشد، مانند یک سرصفحه منحصر به فرد صفحه.
  • بهترین شیوه های سئو شما همگی در جای خود هستند و از آنها به درستی استفاده کرده اید.
  • صفحات و وب سایت های رقبا به طور مداوم بالاتر از شما قرار می گیرند.
  • ابزارهای سئو شما مرتباً رتبه سایت شما را بالاتر می‌آورند.

نحوه خروج از Sandbox گوگل

تا اینجای مطلب شما را با الگوریتم سندباکس گوگل چیست آشنا کردیم، حال در ادامه مطلب قصد داریم شما را با چگونگی خروج از Sandbox گوگل آشنا کنیم. همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع آیکون + معرفی 8 سایت دانلود آیکن رایگان

– سایت خود را سریعاً ایندکس کنید

تا زمانی که سایت شما توسط گوگل ایندکس نشده باشید، با مشکل سندباکس مواجه نخواهید شد. بنابراین شما باید پس از راه اندازی وب سایت، به فکر ایندکس شدن سریع وب سایت خود باشید. یکی از ساده ترین روش ها برای ایندکس شدن صفحات سایت، استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول می باشد. ثبت دامنه خود در کنسول جستجوی گوگل و ارسال نقشه سایت XML خود به گوگل می تواند به سرعت بخشیدن به روند نمایه سازی کمک کند.

– ترافیک سایت خود را افزایش دهید

ترافیک یک شاخص عالی است که سایت شما معتبر و مرتبط با کاربران است. با به دست آوردن ترافیک بالا در چند ماه اول سایت خود، می توانید سریعتر از سندباکس خارج شوید. ارسال پست در مورد سایت خود در شبکه های اجتماعی و در انجمن های صنعتی می تواند به افزایش ترافیک به وب سایت شما کمک کند.

– شروع به ساخت سیگنال های اجتماعی کنید

گوگل نگاهی به سیگنال‌ های اجتماعی از پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی می‌ اندازد تا مشاهده کند که آیا سایت شما در حال افزایش محبوبیت است یا خیر، که همچنین می ‌تواند به شما کمک کند سریع ‌تر از سندباکس خارج شوید. می ‌توانید برای افزایش سیگنال‌ های اجتماعی، تبلیغات را روی پلتفرم‌ هایی مانند فیس ‌بوک اجرا یا ترافیک را از پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی وارد کنید.

بیشتر بخوانبد: روش های بهینه سازی و افزایش سئو و رتبه ی سایت وردپرس

– از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

رقابت بین کلمات کلیدی کوتاه و محبوب زیاد است. بنابراین سخت است که شما از طریق کلمات کلیدی کوتاه رتبه بگیرید. پس برای حل این مشکل بهترین روش استفاده از کلمات کلیدی طولانی می باشد. با استفاده از کلمات کلیدی خاص و طولانی با رقابت کمتر، می توانید مخاطبان مختلف را هدف قرار دهید و به سایت خود کمک کنید تا در مقابل گوگل برجسته شود.

– افزایش اعتماد

الگوریتم گوگل برای وب سایت های معتبر، قابل اعتماد و مفید طراحی شده است. شما باید فوراً شروع به ایجاد اقتدار در وب سایت خود کنید تا به سرعت از جعبه شنی خارج شوید. تکنیک هایی مانند دریافت بک لینک با کیفیت بالا از سایت های مرتبط می تواند به شما در ایجاد این اعتبار کمک کند.

– روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت

به جای نوشتن محتوای بی کیفیت اما زیاد، بهتر است روی نوشتن محتوای باکیفیت اما کم تمرکز کنید. اینکار بهتر به شما در گرفتن رتبه کمک می کند.

سوالات متداول

سندباکس گوگل چیست؟

سندباکس گوگل به فیلتری گفته می شود که از رتبه بندی وب سایت های جدید در نتایج بالای گوگل جلوگیری می کند و شما نمی توانید به یک رتبه مناسب برسید.

سندباکس گوگل چیکار می کند؟

سندباکس گوگل وب سایت های تازه تاسیس را شناسایی و اجازه نمی دهد که آنها خیلی سریع به یک رتبه مناسب در نتایج برسند.

بیشتر بخوانبد: مزایای سئو: 15 دلیل که چرا کسب و کار شما به سئو نیاز دارد

آموزش پیدا کردن موقعیت سایت در نتایج گوگل

رفع مشکل خارج شدن وردپرس از مدیریت | چرا از داشبورد وردپرس خودکار خارج میشم؟

جمع بندی: سندباکس گوگل چیست ؟

رتبه بندی سایت بخش مهمی از تلاش های مداوم سئو است. با این حال، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای ارتقای سایت خود در رتبه‌بندی سئو و بالاتر نشان دادن در صفحات نتایج جستجو استفاده کنید. تکنیک هایی مانند تست تقسیم سئو می تواند به شما کمک کند ترافیک بیشتری داشته باشید و نتایج بهتری بگیرید. ما در این مطلب شما را با تعریف سندباکس گوگل چیست و همچنین نحوه خروج از سندباکس گوگل آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: rockcontent