You are currently viewing سامسونگ در حال آماده شدن برای تولید انبوه تراشه اگزینوس 3 نانومتری خود است

سامسونگ در حال آماده شدن برای تولید انبوه تراشه اگزینوس 3 نانومتری خود است


در حالی که اپل دیروز از تراشه Apple M4 تراشه ای را نشان داد که نسل دوم فناوری 3 نانومتری فواید؛ سازندگان تراشه در دنیای اندروید هنوز از تراشه های 4 نانومتری استفاده می کنند. البته همانطور که اخیرا به طور رسمی اعلام شد، سامسونگ برای تولید انبوه تراشه 3 نانومتری اگزینوس خود را آماده می کند.

تراشه 3 نانومتری اگزینوس سامسونگ به زودی تولید خواهد شد

در بیانیه مطبوعاتی سامسونگ و سینوپسیس، این دو شرکت اعلام کردند که Samsung Foundry در حال آماده شدن برای تولید انبوه است. اولین تراشه 3 نانومتری اگزینوس خب، البته باید در نظر داشته باشید که در متن این بیانیه به برند اگزینوس اشاره ای نشده است، اما فرض می کنیم تراشه جدید با همین برند ساخته شود.

اینو باید بدونی خلاصه داستان یک شرکت متخصص در اتوماسیون طراحی الکترونیکی است. سامسونگ با این شرکت همکاری کرد تا کل فرآیند تولید را تنظیم کند و در نتیجه کارایی و عملکرد تراشه را بهبود بخشد.

در بیانیه رسمی آمده است که این دو شرکت فناوری در مراحل پایانی طراحی به نام “Taping Out” هستند. اساساً این بدان معناست که طرح نهایی به ریخته گری ارسال می شود تا بتواند خطوط تولید را برای فرآیند تولید انبوه تطبیق دهد.

این اولین تراشه پیچیده و با کارایی بالا سامسونگ بر اساس یک گره 3 نانومتری با استفاده از فرآیند Gate All Around (GAA) این شرکت خواهد بود. البته باید بدانید که ریخته گری سامسونگ از سال 2022 تراشه های 3 نانومتری تولید می کند.، اما این محصولات نمونه های ساده تری بودند که برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می شدند. احتمالاً می‌دانید که SoC (اصطلاحاً تراشه) مورد استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه سخت‌افزار پیچیده‌تری است که نیاز به فرآیندهای طراحی و ساخت متفاوتی دارد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کارخانه های ریخته گری سامسونگ باید تولید انبوه تراشه نسل بعدی اگزینوس را تا چند ماه دیگر آغاز کنند. با این حال، مشخص نیست که آیا اولین تراشه 3 نانومتری واقعاً ساخته شده است یا خیر اگزینوس 2500 (برای سری گلکسی اس 25 خواهد بود) یا تراشه دیگری عنوان را به خود اختصاص خواهد داد.

به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی واچ 7 نیز قرار است به زودی معرفی شود و ممکن است از این فناوری برای تراشه خود استفاده کند.

نطر شما چی هست؟ تو فکر می کنی تراشه 3 نانومتری سامسونگ آیا می تواند موفق باشد؟