You are currently viewing سئو موبایل چیست؟  – وردپرس جدید

سئو موبایل چیست؟ – وردپرس جدید


بارگذاری…

همانطور که می دانید امروزه اکثر مردم برای بررسی وب سایت و خرید آنلاین خود از تلفن همراه استفاده می کنند، بنابراین اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و می خواهید همه کاربران را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید، قطعا باید از بهینه سازی سئوی موبایلی سایت خود برای دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید. . در غیر این صورت اکثر مشتریان خود را از دست خواهید داد. برای این منظور در این مقاله شما را با آن آشنا می کنیم نحوه بهینه سازی سایت برای دستگاه های تلفن همراه و نحوه بهینه سازی سایت برای دستگاه های تلفن همراه بیایید ملاقات کنیم با ما بمانید

سئو موبایل چیست؟

سئوی موبایل فرآیند بهینه سازی وب سایت شما است تا اطمینان حاصل شود که سایت شما بر روی دستگاه های تلفن همراه بهترین عملکرد را دارد و کاربران می توانند همه چیز را به خوبی ببینند. زمانی که سایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه می کنید، تجربه مثبتی را برای کاربران خود فراهم می کنید و به آنها اجازه می دهید با هر نوع دستگاه و هر اندازه ای وارد سایت شما شوند و بدون هیچ مشکلی تمامی قسمت ها را مشاهده کنند.

استفاده از دستگاه های تلفن همراه در چند سال اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس آمار به دست آمده، بیش از 76 درصد از هفتاد مصرف کننده از تلفن همراه خود خرید آنلاین انجام می دهند و انتظار می رود این تعداد تنها با دسترسی بیشتر به دستگاه های هوشمند افزایش یابد. بسیاری از شرکت‌ها اهمیت یک سایت سازگار با موبایل را درک نمی‌کنند، اما وقتی شما آن را ندارید، هم به سئو و هم به درک مخاطبانتان از کسب‌وکارتان آسیب می‌زند. در واقع، 52 درصد از کاربران به دلیل تجربه ضعیف تلفن همراه، کمتر با شرکت شما ارتباط برقرار می کنند و ممکن است خیلی سریع سایت را ترک کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از تجربه‌های ضعیف تلفن همراه جلوگیری کنید، باید سایت خود را برای موبایل‌پسند بودن بهینه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین DNS پرسرعت و رایگان 2024 برای ایران؛ 19 DNS سریع

طراحی وب ریسپانسیو به چه معناست؟

طراحی ریسپانسیو به این معنی است که هر چقدر هم که صفحه نمایش بزرگ باشد، سایت آن را به درستی پر می کند و اطلاعات را به وضوح در اختیار کاربران قرار می دهد. این می تواند روی گوشی، تبلت، دسکتاپ یا حتی ساعت هوشمند باشد.

چرا سئوی موبایل مهم است؟

در مقاله زیر شما را با برخی از اهمیت سئو برای یک سایت موبایل آشنا می کنیم:

  • افزایش ترافیک: بیش از نیمی از ترافیک اینترنت جهانی از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آید و بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان بالقوه را برجسته می‌کند که در صورت بهینه‌سازی نشدن وب‌سایت برای مشاهده تلفن همراه، ممکن است از بین بروند.
  • بهبود تجربه کاربری: یک وب سایت سازگار با موبایل، ناوبری و قابلیت استفاده را برای بازدیدکنندگان بهبود می بخشد و تعامل را بهبود می بخشد. این باعث خوشحالی مشتریان شما می شود.
  • بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو: گوگل در نتایج جستجوی خود، وب سایت های سازگار با موبایل را در اولویت قرار می دهد که نشان می دهد بهینه سازی موبایل می تواند به طور قابل توجهی بر روی دید و رتبه سایت تأثیر بگذارد. این امر به ویژه با توجه به اینکه گوگل نسخه موبایل وب سایت ها را در نتایج جستجو نشان می دهد بسیار مهم است که نشان می دهد بهینه سازی موبایل نه تنها مفید است، بلکه تقریباً برای جذب ترافیک ارگانیک ضروری است.
  • دسترسی و تعامل: همانطور که دنیا موبایل محورتر می شود، تمرکز بر سئوی موبایل تضمین می کند که وب سایت شما برای مخاطبان وسیع تری در دسترس و جذاب باقی بماند. این شامل ارائه محتوای ارزشمند متناسب با ترجیحات و رفتار کاربران تلفن همراه است.
  • ملاحظات الگوریتمی: الگوریتم های گوگل از وب سایت های سازگار با موبایل حمایت می کنند و بر اهمیت اطمینان از اینکه سایت شما این معیارها را برآورده می کند تأکید می کند.
  • اثبات آینده: با توجه به تغییر مداوم استفاده از موبایل، سرمایه گذاری در سئوی موبایل یک حرکت استراتژیک برای آماده شدن برای آینده است.

چگونه بررسی کنیم که آیا وب سایت ما موبایل فرندلی است؟

قبل از ایجاد تغییرات بزرگ برای بهبود سئوی موبایل خود، بررسی کنید که آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر. یک راه آسان برای آزمایش سازگاری تلفن همراه، استفاده از تستر صفحه موبایل گوگل است.

بهترین ابزار برای این کار خود گوگل است. ابتدا برای موبایل دوستی به صفحه تست موبایل بروید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس صفحه ای را که می خواهید تست کنید وارد کنید و در نهایت روی دکمه Test URL کلیک کنید.

اگر از کنسول جستجوی گوگل استفاده می کنید، می توانید بررسی کنید که آیا سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است یا خیر. هنگامی که تجزیه و تحلیل سازگار با موبایل شما کامل شد، ایده بهتری در مورد اینکه با استراتژی سئوی موبایل خود چه کاری انجام دهید خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی گوگل و بینگ مایکروسافت با هم مقایسه شدند

روش های بهینه سازی سایت برای دستگاه های تلفن همراه

تا اینجا شما را با اهمیت سئوی موبایل برای گوگل آشنا کردیم. حال در مقاله زیر روش های بهینه سازی سایت برای موبایل را در اختیار شما قرار می دهیم. امیدوارم تا پایان این آموزش ما را همراهی کنید.

1- زمان بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید

زمان بارگذاری سایت شما بخشی جدایی ناپذیر از تجربه موبایلی است. هنگامی که کاربران به دنبال اطلاعات هستند، می خواهند به سرعت به آن دسترسی داشته باشند. اگر وب سایت شما به اندازه کافی سریع برای مخاطبان بارگیری نشود، آنها به سرعت بالا می روند.

بنابراین، برای بهبود نرخ کلیک و حفظ کاربر در سایت خود، باید سئوی موبایل خود را بهینه کنید. برای اینکه بفهمید سایت شما سرعت عملکرد بالایی دارد یا خیر، می توانید از ابزارهایی مانند Google PageSpeed ​​Insights برای بررسی این مشکل استفاده کنید.

از طریق این ابزار می توانید ببینید که سایت شما در کجا عملکرد خوبی دارد و کجا نیاز به بهبود دارد. گوگل راه هایی را برای بهبود زمان بارگذاری سایت برای کاربران موبایل به شما ارائه می دهد.

2- طراحی ریسپانسیو داشته باشید

طراحی ریسپانسیو یکی از اجزای مهم ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل است. وقتی از طراحی ریسپانسیو استفاده می کنید، مطمئن می شوید که وب سایت شما با هر دستگاهی که کاربر استفاده می کند سازگار است. چه گوشی هوشمند یا تبلت باشد، مخاطب شما بهترین تجربه موبایلی را برای دستگاه خود خواهد داشت. یکپارچه سازی طراحی ریسپانسیو باعث می شود تا مخاطبان شما به راحتی در سایت شما حرکت کنند. آنها به راحتی می توانند صفحه شما را مرور کنند و سایت شما را به درستی مرور کنند.

3- روی تجربه کاربری تمرکز کنید

اگر می خواهید یک سایت موفق داشته باشید، باید روی تجربه کاربری تمرکز کنید. طراحی واکنشگرا بخشی از یک تجربه مثبت کاربر است.

4- مراقب پاپ آپ ها باشید

پاپ آپ ها روشی موثر برای جلب توجه مخاطبان به یک اقدام خاص هستند. چه ثبت نام برای ایمیل یا دانلود محتوای رایگان، بسیاری از شرکت ها از پنجره های بازشو استفاده می کنند تا توجه کاربر را به اقدامی که می خواهید انجام دهند جلب کنند.

برخی از اقدامات ممکن است باعث شود یک پنجره بازشو روی صفحه ظاهر شود. هنگامی که شخصی برای اولین بار در صفحه ای قرار می گیرد، زمانی که به قسمت خاصی از صفحه می رود، یا حتی زمانی که ماوس خود را برای بازگشت به نتایج جستجو حرکت می دهد، یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود. پاپ آپ ها به طور موثر به جلب توجه مخاطبان شما کمک می کنند و آنها را به اطلاعات حیاتی که می خواهید به اشتراک بگذارید نگاه کنند.

با این حال، این پاپ آپ ها می توانند در دستگاه های تلفن همراه مشکل ساز باشند. اگر پنجره بازشو کل صفحه موبایل را اشغال کند، کاربران را ناامید می کند. زیرا کاربران نمی توانند اطلاعاتی را که برای آن از سایت شما بازدید کرده اند ببینند و این می تواند باعث خروج کاربر از سایت شود.

5- بهینه سازی سئوی محلی

بخش اصلی سئوی موبایل شامل سئوی محلی است. جستجوهای موبایلی با استفاده از عبارت “نزدیک من” طی چند سال گذشته سه برابر شده است، به این معنی که کاربران بیشتری به دنبال مشاغل محلی هستند. مردم اغلب با عباراتی مانند «نزدیک من»، «اکنون باز» و «از کجا می‌توانم بخرم» جستجو می‌کنند تا کسب‌وکارهای محلی را در نزدیکی خود بیابند. از آنجایی که افراد زیادی با استفاده از اصطلاحات محلی در تلفن همراه جستجو می کنند، باید استراتژی خود را برای دسترسی به این افراد تطبیق دهید.

استفاده از کلمات کلیدی محلی به شما کمک می کند در نتایج جستجوی محلی بیشتری ظاهر شوید. این یک استراتژی عالی است که به شما کمک می کند در استراتژی سئوی موبایل خود برتر باشید.

6- یک منوی ساده طراحی کنید

ناوبری سایت شما نقش حیاتی در نحوه یافتن و دسترسی کاربران به اطلاعات مختلف دارد. اگر ناوبری سایت شما دشوار و پیچیده باشد، بسیاری از کاربران ممکن است سایت شما را ترک کنند. ناوبری سازگار با موبایل ایجاد کنید تا محیطی مثبت برای مخاطبان خود فراهم کنید.

7- تگ های عنوان و توضیحات متا را بهینه کنید

بخش ضروری سئوی موبایل، تگ‌های عنوان و توضیحات متا هستند. این دو عنصر تعیین می کنند که آیا شخصی روی تبلیغ شما در نتایج جستجو کلیک می کند یا خیر. از آنجایی که کاربران تلفن همراه به سرعت اطلاعات را جستجو می کنند، اغلب از برچسب عنوان و توضیحات متا شما برای تعیین اینکه آیا باید روی لیست شما کلیک کنند یا خیر استفاده می کنند.

– برچسب های عنوان

برچسب های عنوان اولین چیزی است که مخاطبان شما در نتایج جستجو می بینند. این تگ ها به مخاطبان شما می گویند که صفحه شما در مورد چیست. این تگ های عنوان به عنوان پیش نمایش صفحه شما عمل می کنند. اگر می‌خواهید ترافیک موبایل مرتبط‌تری را به سایت خود هدایت کنید، باید برچسب عنوان خود را بهینه کنید.

– توضیحات متا

توضیحات متا شما عبارت کوتاهی است که مخاطبان بعد از تگ عنوان شما می بینند. این به مخاطبان شما اطلاعات بیشتری در مورد تبلیغ شما می دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین افزونه ویرایشگر متن برای وردپرس

8- تولید محتوای موبایلی

یک نکته عالی سئوی موبایل، ایجاد محتوای موبایلی است. ساده ترین راه برای داشتن محتوای سازگار با موبایل این است که محتوای خود را به درستی تقسیم بندی کنید. این کار باعث می شود که کاربر به راحتی بتواند محتوای شما را مشاهده کند.

سوالات متداول

مهمترین نکات سئو در موبایل چیست؟

برخی از مهم ترین نکات سئوی موبایل عبارتند از: بهبود سرعت بارگذاری سایت، طراحی برای دستگاه های تلفن همراه، بهینه سازی محتوا، استراتژی کلمات کلیدی و موارد دیگر.

چگونه می دانید که سایت ما برای موبایل مناسب است؟

در این راستا ابزارهای مختلفی ارائه شده است که می توانید به صورت آنلاین مشاهده کنید که آیا سایت شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر.

خلاصه: درباره سئو موبایل

سئوی موبایل فرآیندی است که باعث می شود وب سایت شما به بهترین شکل ممکن در تلفن همراه به کاربران نمایش داده شود. مهم نیست که چه نوع سایتی را اجرا می کنید، سئوی موبایل می تواند برای هر کسب و کاری که به دنبال جذب ترافیک بیشتر است ضروری باشد. امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان رضایت بخش بوده باشد.

منبع: webfx