You are currently viewing ریبرندینگ چیست؟ آشنایی با مراحل و اصول Rebranding (بازسازی برند)

ریبرندینگ چیست؟ آشنایی با مراحل و اصول Rebranding (بازسازی برند)


بارگذاری…

تغییر نام تجاری یا ری برندینگ زمانی رخ می دهد که یک شرکت لوگو، شعار، هدف، ارزش‌ها، نام، مخاطبان هدف یا بازار خود را تغییر دهد تا هویت برند جدیدی را در ذهن رهبران، مشتریان، رقبا و شرکا بسازد. این به برندها کمک می‌کند مخاطبان جدیدی را جذب کنند و در میان رقبا برجسته شوند و آگاهی از برند را بهبود ببخشند. به این اقدام ریبرندینگ نیز می‌‌گویند. بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با تعریف ریبرندینگ چیست و مراحل انجام ریبرندیگ آشنا کنیم.

Rebranding چیست و چرا مهم است؟

طبق گفته فوربس، کسب و کار شما هفت ثانیه فرصت دارد تا اولین تاثیر را روی مشتریان بگذارد. در برخی از مواقع برندها به دلیل استفاده از لوگوی نادرست، داشتن نامی دشوار یا نامفهوم یا کار با چشم‌انداز و مأموریت نامشخص، توجه مشتریان را جلب نمی‌‌کنند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که روندها دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین شرکت‌ها نیز برای جذب مشتریان جدید نیاز به تغییرات دارند. این امر با تغییر نام تجاری امکان‌پذیر است. شاید لازم باشد کسب و کار خود را بروز کنید، پس از ادغام با یک شرکت دیگر، یک لوگو یا نام جدید طراحی کنید، یا اهداف، ماموریت یا چشم‌انداز کسب و کار جدیدی را تعریف کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های پرینت برای وردپرس 

مزیت های بازسازی برند چیست؟

– جذب مخاطب جدید

مزیت اصلی ری برندینگ، شانس دستیابی به یک مخاطب هدف جدید است. اگر روی ماموریت، چشم‌انداز، ارزش‌های شرکت خود تمرکز و به درستی با آنها ارتباط برقرار کنید، می‌توانید مخاطبان زیادی را به دست آورید.

– ارتباط بهتر

ری برندینگ به شما این امکان را می‌دهد که شرکت خود را به‌روز نگه دارید، صرف نظر از سن برند شما، همیشه باید بروز باقی بمانید. شرکت‌ها باید سریع حرکت کنند و از روندهای جدید در بازاریابی پیروی تا سرعت خود را حفظ کنند. همانطور که می‌دانید، گرایش‌های طراحی نقش مهمی در درک مشتریان از برند شما و محصولاتی که ارائه می‌دهید، دارند. اطمینان از اینکه همیشه به‌روز می‌مانید، به شما کمک می‌کند تا اعتماد مشتریان را جلب و اطمینان حاصل کنید که برند شما بهترین است.

– بهبود شناخت برند

تبلیغ برند خود از طریق یک داستان یا ویدیو می‌تواند باعث شود شرکت شما در ذهن مشتریان شما بماند. تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان به احتمال زیاد با شرکتی که تجربه ارائه می‌کند، با دیدگاه‌‌های آنها مطابقت دارد یا احساسات خاصی را برمی ‌انگیزد، بهتر درگیر می‌شوند.

– بهبود رتبه بندی گوگل

با توجه به این واقعیت که سئو پس از ایمیل مارکتینگ در رتبه دوم بالاترین لیست بازگشت سرمایه قرار دارد، سرمایه‌گذاری در شرکت شما برای ایجاد یک برند قوی تصمیم درستی است. بنابراین اگر مشتریان کسب و کار شما را بشناسند و با شما تعامل برقرار کنند، قطعاً گوگل رتبه بهتری برای شما در نظر خواهد گرفت.

انواع ری برندینگ چیست؟

به طور کلی ریبرندینگ دارای دو نوع مختلف می باشد که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های اسکرول نرم، افقی و نامحدود وردپرس 

– ریبرندینگ جزئی

این استراتژی زمانی استفاده می‌شود که شما تصمیم می‌گیرید چیزی جدید را بدون تغییر کامل به برند فعلی خود اضافه کنید. زمانی که لوگو و تصویر شرکت شما قدیمی شده باشد یا تغییر جزئی در اهداف کسب و کار شما ایجاد شده باشد، به‌روزرسانی آن ضروری است. به عنوان مثال در تصویر زیر می‌توانید به روز رسانی لوگوی اپل از سال 1976 تا 2013 را مشاهده کنید:

– ریبرندینگ کلی

این گزینه زمانی استفاده می‌شود که شرکت شما تغییرات اساسی مانند ادغام، تغییر در رهبری، بازنگری محصول و غیره داشته باشد. در نتیجه، برند شما نیاز به تغییر در هویت برند همراه با ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های برند شما دارد.

بیشتر بخوانید: برندینگ یا برندسازی چیست + بررسی اهمیت Branding