You are currently viewing راهنمای سئو سایت های املاک به زبان ساده – وردپرس مدرن

راهنمای سئو سایت های املاک به زبان ساده – وردپرس مدرن


امروزه صنعت املاک به خصوص در شهرهای بزرگ بسیار رقابتی شده است و در حال حاضر صدها سایت املاک در ایران وجود دارد که هر کدام خدمات خاص خود را به مشتریان ارائه می دهند. در حال حاضر با توجه به ماهیت رقابتی این صنعت، مهم است که بتوانید سایت خود را به خوبی بهینه کنید تا موقعیت بهتر و در نتیجه مشتریان بیشتری کسب کنید. بدون سئو، شما حتی نمی توانید به این فکر کنید که چنین دیدی برای وب سایت املاک و مستغلات خود داشته باشید. ولی سئو سئو دقیقا چیست؟ و چگونه باید از آن به نفع خود استفاده کنید راهنمای سئو سایت املاک و نحوه بهینه سازی سایت املاک و مستغلات برای ملاقات

سئوی املاک چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو فرآیندی است که توسط آن می توانید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر شوید. وقتی مردم چیزی را در گوگل جستجو می کنند، می توانند کسب و کار شما را ببینند و در سایت شما قرار بگیرند. اکنون وقتی صحبت از بهینه سازی وب سایت برای آژانس ها و شرکت های املاک می شود، به آن «سئوی املاک» نیز می گویند. این شامل استفاده از ترکیبی از سئو و تاکتیک های سئوی محلی املاک و مستغلات برای بهینه سازی وب سایت املاک و مستغلات شما برای جستجوهای مرتبط است.

همچنین می‌توانید از تکنیک‌های سئوی املاک و مستغلات برای ایجاد سرنخ و یافتن مشتریان بالقوه به عنوان یک عامل املاک یا صاحب کسب‌وکار استفاده کنید. حالا شاید این سوال در ذهن شما باشد که چطور ممکن است اینطور باشد؟ هنگامی که خریداران یا مستاجران ملک یا آژانس شما را پیدا می کنند، ممکن است بخواهند در مورد آن بیشتر بدانند. این می تواند باعث شود که آنها با شما تماس بگیرند یا حتی اطلاعات تماس خود را به شما بدهند و سرنخ شوند. برای انجام این کار، باید شماره تلفن خود را نمایش دهید یا یک فرم تماس به وب سایت خود اضافه کنید. این به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد که در صورت علاقه مندی به لیست املاک شما با شما تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های صورتحساب وردپرس؛ معرفی 12 افزونه حرفه ای فاکتور ووکامرس

سئوی املاک و مستغلات چه اجزایی دارد؟

سئوی املاک زیرمجموعه ای از سئو است که می توان آن را به چهار حوزه اصلی بهینه سازی تقسیم کرد که عبارتند از:

  • سئو داخلی: با تمام عواملی سروکار دارد که از طریق آنها می توانید وب سایت خود را برای سئوی املاک و مستغلات بهینه کنید مانند: تصاویر، کلمات کلیدی و غیره.
  • سئو خارجی: این شامل تمام عواملی است که شما را ملزم به بهینه سازی موارد در وب سایت هایی غیر از سایت خودتان می کند.
  • سئو فنی: می توان آن را زیرمجموعه ای از سئو داخلی املاک نامید زیرا با تمام عوامل فنی سروکار دارد که می توانید وب سایت املاک خود را برای آنها بهینه کنید.
  • سئوی محلی: شامل بهینه سازی برای همه عواملی است که به شما کمک می کند وب سایت خود را برای جستجوهای محلی رتبه بندی کنید.

بیشتر بخوانید: سئو در سایت وردپرس چیست؟ آموزش عمومی سئو سایت وردپرس

مزایای سئو سایت

سئو یک راه حل سریع یا یک استراتژی یکبار مصرف نیست، بلکه تلاشی مداوم برای دستیابی به اهداف عالی شماست. اگر یک سایت املاک و مستغلات دارید، پس باید آن را سئو کنید تا بتوانید خیلی سریع جایگاه خوبی در نتایج بدست آورید. سئو سایت املاک مزایای مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

– افزایش آگاهی از برند

با تمرکز بر موضوعاتی که خریداران شما به دنبال آن هستند، می توانید با به نمایش گذاشتن تخصص خود، اعتبار کسب و کار املاک خود را افزایش دهید. پس اول از همه باید سعی کنید برند خود را به دیگران نشان دهید.

– کاهش تبلیغات پولی

وب سایت هایی که به درستی سئو نشده اند تا به موقعیت و رتبه خوبی دست یابند، باید از تبلیغات پولی استفاده کنند که بسیاری از آنها هزینه های گزافی را دریافت می کنند. اما می توانید با انجام سئوی اولیه در سایت خود به طور خودکار ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید تا دیگر نیازی به استفاده از تبلیغات پولی نداشته باشید.

– افزایش ترافیک

با سرمایه گذاری در استراتژی سئو، همیشه می توانید بدون نیاز به تبلیغات در همه جا، ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. به این ترتیب، وب سایت شما همیشه می تواند خریدار یا فروشنده بعدی شما را جذب کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب قالب فروشگاهی وردپرس مناسب و خوب

آموزش سئو سایت های املاک

همانطور که متوجه شدید؛ سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت در کسب و کار شما است و مهم است که آن را به درستی انجام دهید. در ادامه شما را با راهنمای جامع سئو سایت برای مشاوران املاک آشنا می کنیم.

1- کلید واژه تحقیق

تحقیق کلمات کلیدی اولین، اما اغلب مهم ترین گام در بهبود استراتژی سئوی املاک و مستغلات شماست. در واقع، شما باید درک کنید که مشتری چگونه یک عبارت را جستجو می کند و سپس از آن عبارت در سایت خود استفاده می کند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی “خانه برای فروش” یکی از رقابتی ترین اصطلاحات برای سایت های املاک است که کار سختی برای جذب بازدید کننده دارد. بنابراین می توانید از کلیدواژه های دیگری استفاده کنید که رقابت کمتری دارند، به عنوان مثال: خرید خانه در شرق تهران.

یافتن مجموعه ای از کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما بسیار مهم است. خوشبختانه در حال حاضر ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک کند، برخی از بهترین این ابزارها Semrush، KWFinder و Google Keyword Planner هستند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی را جستجو کنید و ابزار لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را ارائه می دهد. همچنین باید نتایج رقابت و حجم جستجوی کلمات کلیدی انتخابی خود را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا رتبه بندی برای این کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا ترافیک ارگانیک کافی را به وب سایت خود هدایت کنید یا خیر.

2- وب سایت خود را بهینه کنید

در حالی که الگوریتم گوگل همچنان هوشمندتر می شود، هنوز به کمک نیاز دارد تا بفهمد دقیقاً یک صفحه در مورد چیست. همانطور که وب سایت خود را به روز می کنید، مهم است که به نحوه سازماندهی صفحات خود با استفاده از برچسب های عنوان، توضیحات متا و سایر جزئیات توجه کنید. هنگامی که تعداد بیشتری از کلمات کلیدی شناسایی شده در مرحله اول را وارد کردید، محتوای بیشتری را به سایت خود اضافه کنید. این می تواند شامل راه اندازی یک وبلاگ، افزودن محتوای ویدیویی، یا داشتن تصاویر و اینفوگرافیک های مربوط به خرید خانه در منطقه شما باشد. همه این انواع محتوا تصویر واضح تری را برای موتور جستجو فراهم می کند تا بفهمد وب سایت شما چیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب قالب سایت وردپرس مناسب

3- روی سئوی فنی تمرکز کنید

سئو فقط به نوشتن محتوای بیشتر و ترکیب تا حد امکان کلمات کلیدی نیست، سئو فنی به تمام عناصر پشت صحنه ای اشاره دارد که موتورهای جستجو می خزند و فهرست می کنند. این می تواند شامل بهینه سازی سایت، سرعت صفحه و سازگاری با موبایل باشد.

4- کلمات کلیدی خود را بخش بندی کنید

تنها انتخاب کلمات کلیدی کافی نیست، بلکه بهتر است آن ها را به گروه های مناسبی تقسیم کنید تا از آن ها به طور موثرتری برای هدایت سئوی املاک استفاده کنید. در اینجا سه ​​گروه وجود دارد که می توانید کلمات کلیدی خود را به آنها تقسیم کنید:

  • کلمات کلیدی ناوبری: کلمات کلیدی مورد استفاده برای پیمایش به یک وب سایت خاص.
  • کلمات کلیدی اطلاعاتی: کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجوی اطلاعات خاص. اینجاست که می توانید با نکات و راهنماهایی مانند: چگونه ارزش خانه خود را افزایش دهید و …
  • کلمات کلیدی معاملات: از کلیدواژه هایی استفاده کنید که اهداف معاملاتی دارند، مانند خانه فروشی در سعادت آباد و ….

بیشتر بخوانید: قالب وردپرس لیست املاک خانه من خانه من

5- وب سایت خود را به خوبی ساختار دهید

یکی از مهمترین اجزای سئو داخلی، ساختار وب سایت شما است. ساختار پیچیده وب سایت به این معنی است که ربات های موتور جستجو در یافتن صفحات جدید در وب سایت با مشکل مواجه خواهند شد. این نه تنها ربات های جستجوگر، بلکه بر تجربه مرور بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز تأثیر می گذارد. باید تگ های عنوان خود را اضافه کنید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آنجا وارد کنید. همچنین برای سئو سئو باید برای هر صفحه یک متا توضیحات اضافه کنید و کلمه کلیدی را در آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب افزونه پرداخت ملت برای ووکامرس در چند مرحله

بهترین روش های سئو املاک و مستغلات

همانطور که می دانید سئو همیشه در حال تغییر و به روز رسانی هر روزه است، پس باید از آن آگاهی کامل داشته باشید تا در نهایت بتوانید سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهینه کنید. خوشبختانه با پیروی از بهترین روش ها می توانید بیشترین بهره را از کسب و کار خود ببرید.

– یک وبلاگ راه اندازی کنید

اکثر صفحات آنلاین، حتی آنهایی که در 10 نتیجه جستجوی برتر قرار دارند، دارای تاریخ انقضا هستند، به این معنی که می توانند در هر زمانی از صفحه اول گوگل به صفحات پایین تر سقوط کنند. طبق آمار به دست آمده؛ نزدیک به 60 درصد از صفحاتی که در 10 نتایج برتر گوگل قرار می گیرند، اگر قدیمی تر نباشند، دو ساله هستند.

داشتن یک وبلاگ به‌روزرسانی منظم می‌تواند به بهبود رتبه SERP صفحه شما کمک کند. با وجود هر چیز دیگری، موتورهای جستجو محتوای جدیدتر را به پست های قدیمی ترجیح می دهند. پس سعی کنید بخشی از سایت خود را به وبلاگ اختصاص دهید و شروع به تولید محتوا در مورد املاک، زمین و غیره کنید.

– توضیحات متا را به روز نگه دارید

بیش از 43 درصد از مردم تنها بر اساس توضیحات متا روی یک نتیجه کلیک می کنند. در همان زمان، 25 درصد از وب سایت های رتبه بندی شده برتر قسمت توضیحات متا را خالی گذاشتند. اگرچه این مشکل بزرگی نیست، اما از آنجایی که خود گوگل برخی از متن های صفحه را به عنوان توضیحات متا نمایش می دهد، ممکن است برای کاربران چندان جذاب نباشد. به همین دلیل بهتر است برای هر صفحه ای که منتشر می کنید یک متای جذاب بنویسید تا کاربر تشویق شود روی لینک سایت شما کلیک کند.

روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید

هنگامی که از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل برای یافتن آنچه کاربران در جستجوی آن هستند استفاده می کنید، خیلی روی مواردی که بیشترین حجم را دارند تمرکز نکنید. اینها اغلب رقابتی ترین و دشوارترین رتبه بندی ها هستند. در عوض، کلمات کلیدی با حجم کمتر اما رقابت کمتر ممکن است گزینه بهتری باشند، زیرا احتمالاً شانس بیشتری برای دستیابی به رتبه اول مطلوب خواهید داشت.

برای وب سایت خود بک لینک دریافت کنید

به عنوان بخشی از محاسبات خود، موتورهای جستجو به تعداد وب سایت های دیگری که به وب سایت شما لینک می دهند نگاه می کنند که به آنها بک لینک می گویند. استراتژی بک لینک بخش مهمی از بهینه سازی سئوی وب سایت املاک و مستغلات شما است زیرا به هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما در مقایسه با سایر وب سایت ها کمک می کند.

این بک لینک ها اعتبار وب سایت شما را افزایش داده و رتبه سایت شما را در طول زمان بهبود می بخشد. ارجاع ها همچنین منبع ارزشمندی از ترافیک ارجاع هستند که به افزایش بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند و در نهایت منجر به خریداران یا لیست های بالقوه می شود.

بیشتر بخوانید: Reel Home Koza Real Homes قالب لیست املاک وردپرس

سوالات متداول

مهمترین عامل موفقیت در سئو سایت های املاک چیست؟

عوامل مختلفی می تواند به شما در موفقیت در سئو سئو کمک کند که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی مناسب، ایجاد محتوای با کیفیت بالا، گروه بندی کلمات کلیدی و …

چقدر طول می کشد تا یک سایت املاک و مستغلات در نتایج گوگل ظاهر شود؟

این کاملا به نوع فعالیت شما بستگی دارد. اگر سایت خود را به خوبی بهینه کنید و از تمام الگوریتم های گوگل پیروی کنید، می توانید سایت خود را در نتایج به کاربران نشان دهید و در کمتر از یک سایت ترافیک جمع آوری کنید.

بیشتر بخوانید: قالب Homeo راه اندازی وب سایت دلالان املاک و تبلیغات Homeo

خلاصه: آموزش سئو برای مشاور املاک

سرمایه گذاری در استراتژی سئوی املاک و مستغلات یک راه عالی برای نمایندگان املاک است تا دید وب سایت را افزایش دهند و مشتریان بیشتری را هم در سمت خریدار و هم از طرف فهرست به دست آورند. با انجام تحقیقات کلمات کلیدی و بهینه سازی پس زمینه وب سایت خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که صفحات شما در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند. در نهایت می توان گفت که با سرمایه گذاری در سئو می توانید خیلی سریع فروش و بازدید سایت خود را افزایش دهید. در این مقاله شما را با راهنمای سئوی املاک و همچنین آموزش سئوی املاک آشنا کرده ایم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

منابع: blog.hubspot – linkedin