You are currently viewing دلیل اصلی کاهش قیمت بازار سکه چه بود؟

دلیل اصلی کاهش قیمت بازار سکه چه بود؟


به گزارش اکو ایران، بازارها یک هفته نیمه تعطیل را پشت سر گذاشتند. امروز بازار طلا و سکه در حالی به استقبال هفته جدید رفت که معاملات پشت سر هم نسبت به پنجشنبه 26 خرداد افت قیمت را نشان داد.

قیمت سکه نیز که روز پنجشنبه 40 میلیون و 900 هزار تومان بود، در محدوده 39 میلیون تومان و در معاملات پشتوانه 39 میلیون و 890 هزار تومان بود.

قیمت طلا و سکه امروز 28 خرداد

بررسی قیمت در سایت اتحادیه طلا و جواهر نشان می دهد در حال حاضر هر گرم طلای 18 عیار 3 میلیون و 370 هزار و 600 تومان، سکه امامی 40 میلیون و 909 هزار تومان، سکه بهار آزادی 37 میلیون و 370 هزار تومان است.

ضمن اینکه امروز و تاکنون قیمت نیم سکه 23 میلیون و 400 هزار تومان و ربع سکه 15 میلیون و 300 هزار تومان است. قیمت طلای مذاب که روز پنج شنبه هفته را با حباب منفی به پایان رسانده بود، معامله اصلی را با قیمت 14 میلیون و 645 هزار تومان آغاز کرد و با قیمت 14 میلیون و 378 هزار تومان به پایان رسید.

2 عامل مهم در کاهش قیمت هر اونس

به طور کلی روند نزولی قیمت ها در جریان معاملات پشت خطی ناشی از افت ناگهانی و شدید قیمت اونس در بازار روز قبل بوده است. طلای جهانی که روز پنجشنبه با سقف جدید 2 هزار و 360 تومان معامله شد، روز جمعه سقف جدیدی را ثبت کرد و تا سطح 2 هزار و 380 دلار افزایش یافت. در نیمه دوم معاملات، از محدوده عقب نشینی کرد و به 2341 دلار سقوط کرد. با این حال، کاهش قیمت اونس ادامه دارد و در زمان نگارش این مقاله به 2293 دلار رسید که بزرگترین افت آن در سه سال اخیر است.

کاهش قیمت هر اونس به دلیل دو عامل مهم است. به گزارش بلومبرگ، اول، تعلیق خرید طلا از چین که پس از 18 ماه اتفاق افتاد. عامل دوم انتشار گزارش مشاغل کلیدی ایالات متحده از سوی فدرال رزرو بود که انتظارات از کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش داد و قیمت طلا را کاهش داد.

بررسی ها از بازار ارز نیز حاکی از آن بود که قیمت دلار هرات در مبادلات اصلی دیروز 59 هزار تومان در نوسان بوده و به 59 هزار و 800 تومان رسیده است. روز جمعه، معامله گران شاهد انتشار اخباری مبنی بر رکورد واردات نفت خام ایران از چین در ماه مه به بالاترین حد در هفت ماه گذشته بودند. گفته می شود این رکورد به دلیل بهبود حاشیه سود پالایشگاه ها به دست آمده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، داده های کپلر نشان می دهد که چین در ماه گذشته 1.54 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده است که بالاترین رقم از اکتبر است. گزارش بلومبرگ ادامه داد که سود حاصل از تبدیل نفت خام به بنزین و گازوئیل از ابتدای آوریل افزایش یافته و به بالاترین ارزش فصلی در یک دهه گذشته رسیده است.

پیش بینی قیمت سکه امروز 29 خرداد

معامله گران بر این باورند که گزارش رکورد واردات نفت خام از چین مانع از فعال شدن سمت صعودی بازار ارز شده و مانع از ارسال پیام صعودی بازار ارز به بازار سکه شده است.

اکنون پیش بینی ها نشان می دهد که قیمت سکه امروز کاهش خواهد یافت. با توجه به کاهش قیمت سکه در معاملات پشت سر هم، افت قیمت اونس و طلای آب شده و رنج دلار، معامله گران پیش بینی می کنند که قیمت سکه در معاملات امروز روند نزولی را آغاز کند. و از محدوده 40 میلیون تومان عقب نشینی کرد.