You are currently viewing دلایلی که گوگل عنوان صفحات را در نتایج تغییر می دهد – وردپرس جدید

دلایلی که گوگل عنوان صفحات را در نتایج تغییر می دهد – وردپرس جدید


بارگذاری…

تغییر عناوین صفحات گوگل در نتایج می تواند به دلایل مختلفی باشد. یکی از دلایل اصلی این تغییر ممکن است به دلیل تغییر در نحوه تشخیص و تفسیر محتوا توسط گوگل باشد. برای رتبه بندی صفحات و تعیین کلمه کلیدی در هر صفحه، گوگل به موارد زیادی در محتوا نگاه می کند، از جمله عنوان صفحات، توضیحات متا و غیره. اگر گوگل عنوان صفحه را نادیده می گیرد و عنوان شما را انتخاب می کند، ممکن است به این دلیل باشد که عنوان صفحه با محتوای صفحه مطابقت ندارد یا گوگل نمی تواند عنوان را به درستی تشخیص دهد. در ادامه همراه خواهید بود دلیل تغییر عناوین صفحه توسط گوگل در نتایج ارائه خواهیم کرد

دلیل تغییر عنوان نتایج گوگل

اگر گوگل عنوان یک صفحه وب را در بخش SERP نشان نمی دهد، می تواند دلایل مختلفی برای این وجود داشته باشد. شاید عنوان صفحه با عبارت جستجوی کاربر مطابقت نداشته باشد. در این صورت گوگل می تواند به صورت خودکار یک عنوان سفارشی ایجاد کرده و در SERP ها نمایش دهد. همچنین در مواردی که گوگل عنوان موجود را برای محتوای صفحه یا عبارت جستجوی خاص کاربر نامناسب بداند، با متن جداگانه ای که به صورت خودکار توسط گوگل تولید می شود جایگزین می شود.

به عبارت دیگر؛ تغییر عنوان صفحه در نتایج گوگل ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. یکی از دلایل اصلی این تغییرات ممکن است عناوین نامناسب یا نادرستی باشد که گوگل تصمیم به تغییر آنها می گیرد. عناوین نیمه خالی، قدیمی، نادرست و کوتاه ممکن است باعث شود گوگل عنوان را تغییر دهد. این تغییرات ممکن است به این دلیل باشد که گوگل سعی دارد عناوینی را ارائه دهد که به کاربران کمک کند بهتر محتوای صفحه را درک کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش تبدیل تصاویر به WebP در وردپرس

چرا گوگل محتوای تگ عنوان من را تغییر می دهد؟

اگر گوگل متن عنصر عنوان را تغییر دهد، باید از نرخ کلی کلیک (CTR) وب سایت بهره مند شود. حتی اگر عنوان صفحه بهینه شده باشد، گوگل به دلایلی می تواند آن را تغییر دهد. هر زمان که گوگل فکر می کند می تواند ارتباط نتایج جستجو یا رضایت کاربر را با تغییر عنوان بهبود بخشد، کلمات فردی یا حتی کل عنوان صفحه به صورت الگوریتمی بازنویسی می شوند. در انجام این کار، گوگل هدف جستجوی مربوطه کاربر و همچنین کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربر را در نظر می گیرد.

چگونه می توانم مطمئن شوم که عنوان صفحه من توسط گوگل تغییر نمی کند؟

در واقع، ممکن است نتوانید کاری انجام دهید که در نتیجه عناوین شما تغییر نکند. زیرا همیشه به جستجوی واقعی بستگی دارد. اما به یاد داشته باشید که:

  • عناوین صفحات عمومی یا خیلی عمومی را ننویسید.
  • محتوای صفحه و هدف جستجوی کاربر را در نظر بگیرید.
  • سعی کنید به سؤال کاربر در عنوان پاسخ کافی بدهید.

اقدامات دیگری وجود دارد که به شما کمک می کند تا از تغییر عناوین گوگل توسط گوگل جلوگیری کنید که برخی از آنها عبارتند از:

  • عناوین با کیفیت بالا و مرتبط می توانند به بهبود موقعیت گوگل شما کمک کنند. اگر عنوان صفحه شما در نتایج جستجو با عناوین تغییر یافته ظاهر می شود، باید بررسی کنید که آیا عناوین شما یکی از مشکلات ذکر شده در بالا را دارند یا خیر. اگر نه، در نظر بگیرید که آیا عنوان جایگزین برای پرس و جو مناسب تر است یا خیر.
  • برای جلوگیری از تغییر عنوان صفحات در نتایج توسط گوگل، باید به عنوانی که می نویسید توجه ویژه ای داشته باشید و در هنگام ایجاد آن نکاتی را رعایت کنید. این نکات شامل استفاده از عناوین توصیفی و مختصر، پرهیز از توصیفات مبهم و لفظی و استفاده مناسب از کلمات کلیدی در عنوان است.
  • در نهایت، اگر عناوین صفحه شما به درستی مدیریت شده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند، ممکن است گوگل هیچ تغییری ایجاد نکند و عناوین اصلی شما در نتایج جستجو ظاهر شوند. این می تواند به بهبود ترافیک و رتبه سایت شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: واژه نامه اصطلاحات بازاریابی و بازاریابی دیجیتال (لیست کامل)

تغییر عنوان صفحه نمایش داده شده در نتایج گوگل، برای سایت خوب است یا بد؟

تغییر عناوین صفحات گوگل در نتایج جستجو می تواند مثبت و منفی باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر عنوان صفحه شما به درستی و مرتبط با محتوای صفحه تنظیم شده باشد، این تغییرات می تواند به بهبود رتبه گوگل شما کمک کند. اما اگر عناوین نادرست یا نامناسب باشند، می توانند رتبه ها را کاهش دهند و حتی منجر به کاهش ترافیک وب سایت شوند. برخی از مشکلات احتمالی عنوان صفحه عبارتند از:

  • عناوین نیمه خالی
  • عناوین قدیمی یا نادرست
  • استفاده از عناوین یکسان برای چندین صفحه در فصل های مختلف

اگر متوجه شدید که عنوان صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل تغییر کرده است، باید بررسی کنید که آیا این تغییرات به بهبود موقعیت شما در گوگل کمک کرده است یا خیر. اگر تغییرات مثبت باشد، به این معنی است که عناوین جدید بیشتر به جستجوگران مربوط می شوند. اما اگر تغییرات منفی بود، ممکن است لازم باشد با تیم سئوی خود مشورت کنید تا راه حل های مناسب برای بهبود عنوان صفحات را پیشنهاد دهید.

خلاصه: دلیل تغییر عنوان نتایج گوگل

همانطور که گفته شد گوگل به دلایل مختلفی مانند ناخوانا بودن، نداشتن عنوان و بسیاری موارد دیگر می تواند عناوین شما را تغییر دهد. اگر نمی خواهید گوگل این کار را انجام دهد، بهتر است این نکات را دنبال کنید:

  • منحصر به فرد بودن عنوان
  • به محدودیت کاراکتر توجه کنید
  • از تکرار کلمات کلیدی خودداری کنید
  • از عنوان تکراری استفاده نکنید

علاوه بر این، درج عنوان قابل خواندن بصری با فرمت مناسب و توجه به سایر قالب های محتوا و ارتباط آنها با موضوع نیز می تواند به جلوگیری از تغییر عنوان در نتایج گوگل کمک کند. در نهایت می توان گفت برای حل مشکلات مربوط به تغییر عنوان در نتایج گوگل باید به تکنیک های بهینه سازی سایت توجه کرد و الگوریتم ها و مدل گوگل را شناخت. در این مقاله شما را با دلیل تغییر عناوین صفحات در نتایج گوگل آشنا کردیم. امیدوارم این مقاله مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: sistrix

سوالات متداول

علت تغییر عنوان نتایج گوگل چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا گوگل ممکن است عنوان نتایج را تغییر دهد. یکی از دلایل اصلی این تغییرات، تلاش گوگل برای ارائه محتوای مرتبط و معنادار به کاربران است. گوگل به تمام قسمت های محتوا حساس است و گاهی برخی از آنها را مهمتر از سئو می داند و به همین دلیل تغییرات نتایج را در نظر می گیرد.