You are currently viewing در صندوق های طلا چه می گذرد؟  / مداخلات Market Maker FX برای کنترل نوسانات بازار FX گسترش یافته است

در صندوق های طلا چه می گذرد؟ / مداخلات Market Maker FX برای کنترل نوسانات بازار FX گسترش یافته است


بازار ارز و سکه همچنان در محدوده قفل شده خود در حال نوسان است. از هفته گذشته قیمت دلار در هرات روز چهارشنبه برای سومین بار به کف حمایتی رسید و نتوانست دوباره آن را بشکند.

قیمت دلار در هرات روز چهارشنبه در 60 هزار و 850 تومان باز شد و از زمان آغاز به کار روند نزولی را نشان داد و از این خط مقاومتی میانی عقب نشینی کرد. البته در معاملات پشت خط عصر سه شنبه، سیگنال نزولی از سوی بازار اف ایکس هرات داده شد و قیمت دلار زیر 60 هزار و 800 تومان ثبت شد. در نیمه دوم معاملات روز چهارشنبه، قیمت دلار هرات با کاهش بیشتر روی 60 هزار و 250 تومان بسته شد. با کاهش قیمت دلار در هرات، قیمت دلار در تهران و سلیمانیه نیز تا کانال 60 هزار تومان کاهش یافت و در مرز کانال 61 هزار تومان معامله شد.

درهم امارات با 16 هزار و 650 تومان شروع و با 110 تومان نزول در 16 هزار و 540 تومان به پایان رسید.

قیمت سکه و طلا نسبت به روز چهارشنبه بازار ارز کاهش ضعیف تری را تجربه کرد. قیمت سکه در روز سه شنبه 41 میلیون و 400 هزار تومان بسته شد و نرخ پایانی روز چهارشنبه 100 هزار تومان کمتر از روز گذشته بود.

قیمت طلای مذاب نیز نسبت به نرخ بسته شدن روز سه شنبه 100 هزار تومان کاهش داشت. بر این اساس حباب سکه و طلای مذاب نسبت به روز گذشته افزایش یافت و حباب طلا که روز سه شنبه منفی بود مثبت شد.

همچنین روز چهارشنبه حباب واقعی صندوق طلا در هفت روز گذشته بی سابقه بود. حباب واقعی به معنای مجموع حباب دارایی صندوق و حباب NAV است. در واقع دارایی های هر صندوق شامل طلا و سکه و مقداری اوراق می شود. حباب NAV تفاوت بین تراکنش صندوق و کل ارزش خالص آن است و حباب دارایی حباب سکه و طلا است که بخشی از دارایی های صندوق است.

سفر گروسی به ایران که در چند روز گذشته مورد توجه تجار بوده است، در حال حاضر مثبت تلقی می شود و معامله گران می گویند گزارش سه ماهه امنیتی گروسی برای جلسه شورای حکومتی در 14 ژوئن مهم خواهد بود.

موضوع داغ بازار همچنان تعطیلی دلالان طلا بود. در حالی که عصر روز سه شنبه تمامی اخبار مربوط به عرضه دارایی های طلافروشی به پشت خط رسید، بازار طلا همچنان در تعدادی از شهرها تعطیل بود.

تحلیل میان مدت قیمت بازار تتر مورد توجه معامله گران قرار گرفت. این تحلیل تکنیکال می گوید تا زمانی که قیمت تتر بالای محدوده 56 تا 58 هزار تومان باشد، نوسانات صعودی خواهد داشت.

در مجموع، به گفته تحلیلگران فنی، بازار نه قدرت صعود و نه نزول را دارد. از نظر فنی بازار از نظر آب و هوا دچار وقفه شده است و تا زمانی که خبر خاصی به آن ابلاغ نشود، نوسانات عمده ای نخواهیم داشت.

اولین نکته در بازار رتبه بندی کشورهای مختلف از نظر تورم بود. در این رتبه بندی، ایران ششمین کشور با تورم بالاست و جالبتر اینکه افغانستان کمترین تورم را در بین بقیه کشورها دارد.

دومین نکته در بازار، ورود 486 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت بود.

آخرین نکته در بازار این بود که اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی را برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید کردند.