You are currently viewing درآمدهای گردشگری چین در روز کارگر افزایش یافت

درآمدهای گردشگری چین در روز کارگر افزایش یافت


بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره فرهنگ و گردشگری منطقه سین کیانگ، حدود 8.56 میلیون گردشگر داخلی در تعطیلات پنج روزه روز کارگر از این منطقه دیدن کردند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.3 درصد رشد نشان می دهد. این افزایش منجر به افزایش درآمد از صنعت گردشگری شده است.

در این تعطیلات پنج روزه، کل درآمد گردشگری به 8.1 میلیارد یوان (1.14 میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023، جهش 33.87 درصدی را نشان می دهد.

سین کیانگ که حدود یک ششم مساحت چین را به خود اختصاص داده است، دارای مناظر متنوع و منحصر به فرد و منابع غنی گردشگری تاریخی و فرهنگی است.

در سال 2023، سین کیانگ پذیرای 265 میلیون گردشگر بود که نسبت به سال 2022 رشدی 117 درصدی را به ثبت رساند.

مجموع درآمد گردشگری آن به 296.7 میلیارد یوان رسید که جهشی 227 درصدی است.

در همین حال، تعداد گردشگران در راس الخیمه به 1.22 میلیون نفر افزایش یافت که نشان دهنده افزایش سالانه 8 درصدی تعداد گردشگران است. ابوظبی مسیر مشابهی را دنبال می کند و نزدیک به 24 میلیون بازدید کننده در سال 2023 به خود جذب می کند. این شهر شاهد افزایش 27 درصدی در گردشگران هتل و افزایش 54 درصدی در مهمانان بین المللی بود که با سهم تخمینی 49 میلیارد درهم در تولید ناخالص داخلی امارات، اقتصاد را تقویت کرد. .

در پاسخ به تعداد رو به رشد گردشگری، پایتخت امارات متحده عربی از استراتژی گردشگری 2030 خود که به تازگی تصویب شده است، در اوایل آوریل رونمایی کرد. تا سال 2023، این شهر قصد دارد 39.3 میلیون بازدید کننده جذب کند و ظرفیت هتل خود را به 52000 اتاق افزایش دهد و تا سال 2030 حدود 178000 شغل ایجاد کند.

تاثیر اقتصادی گردشگری در این کشور بسیار چشمگیر است. در واقع، شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) گزارش داد که در سال 2023، گردشگری 220 میلیارد درهم به تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی کمک کرد و پیش بینی می شود این رقم در سال 2024 به 236 میلیارد درهم افزایش یابد.

عربستان سعودی نیز مسیر مشابهی را دنبال می کند. این کشور در سال 2023 پذیرای 100 میلیون گردشگر خواهد بود. این نقطه عطف تاریخی باعث شد که عربستان سعودی هفت سال زودتر از برنامه اولیه خود به هدف گردشگری خود برسد و اکنون قصد دارد تا سال 2030 به هدف 150 میلیون گردشگر دست یابد.

مشخصات گردشگری کشور از طریق یک سری اصلاحات و ابتکارات استراتژیک به طور قابل توجهی بهبود یافت. سال گذشته درخواست مجوزهای گردشگری در عربستان سعودی 390 درصد افزایش یافت. علاوه بر این، بیش از 37 میلیارد دلار هزینه ورودی از سایت های گردشگری ثبت شد.

این رونق گردشگری با تعهد عمیق به تنوع بخشیدن به اقتصاد منطقه پشتیبانی می شود. استراتژی مبتنی بر گردشگری از آنچه منطقه در حال حاضر دارد بهره می برد: فرهنگ، میراث، شگفتی های باستان شناسی و جاذبه های طبیعی منحصر به فرد.

در طول سال‌ها، خاورمیانه مترادف با گردشگری لوکس و مهمان‌نوازی شده است، و برخی از بهترین هتل‌ها، استراحتگاه‌ها، جاذبه‌ها و مقاصد خرده‌فروشی را در خود جای داده است. تنها در سال 2023، دبی مال در واقع پذیرای 105 میلیون بازدید کننده بوده و خود را به عنوان پربازدیدترین مکان روی زمین معرفی کرده است.

این روند هنوز در حال تکامل است. بیش از 7000 پروژه کلیدی در راس الخیمه برای افزایش ظرفیت هتل در این منطقه در دست توسعه است که در حال حاضر شامل بیش از 8000 اتاق است. در همین حال، در عربستان سعودی، پروژه های NEOM و دریای سرخ تاکید این کشور بر گردشگری لوکس دوستدار محیط زیست را نشان می دهد. این تلاش ها منعکس کننده آینده نگری استراتژیک این دولت در شناخت روند رو به رشد گردشگری به سمت پایداری است.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)