You are currently viewing خواص هندوانه برای آسم و سلامتی

خواص هندوانه برای آسم و سلامتی


در این مقاله به جزئیات فواید هندوانه برای سلامتی می پردازیم که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد. پس اگر شما هم از دوستداران این میوه خوشمزه در رژیم لاغری هستید، ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

فواید و خواص هندوانه چیست؟

هندوانه میوه ای مقرون به صرفه و در دسترس است که در اسموتی ها و آب میوه ها، سالاد میوه، دسرها، بستنی یا حتی در غذاهای کبابی استفاده می شود. خوردن این میوه در روزهای گرم تابستان به بدن شما آبرسانی می کند و به شما طراوت و شادابی می بخشد. در زیر به تعدادی از فواید هندوانه برای شما اشاره خواهیم کرد.

هندوانه برای کلیه ها

بهبود عملکرد کلیه و حفظ سلامت کلیه را می توان یکی از مهمترین فواید هندوانه دانست. وجود آب و پتاسیم زیاد در این میوه از عوامل اصلی سلامت کلیه ها است.

نوشیدن هندوانه به افزایش ادرار کمک می کند و برخلاف چیزهای دیگر مانند کافئین و الکل، بدون اینکه به کلیه ها فشار بیاورد، ادرار را افزایش می دهد. هندوانه همچنین برای پاکسازی کلیه ها، تنظیم سطح اسید در ادرار و حل کردن و حل کردن سنگ کلیه بسیار مفید است.

هندوانه برای معده

به گزارش مجله سلامت لیمومی: یکی از خواص هندوانه را می توان کمک به بیماری های معده دانست. هندوانه سرشار از آب و فیبر است و به همین دلیل برای هضم غذا و همچنین برای درمان زخم معده بسیار موثر است. پس بهتر است این میوه جادویی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

هندوانه برای قلب

هندوانه می تواند فشار خون شما را کاهش دهد زیرا حاوی مقادیر بالایی از اسید آمینه ای به نام سیترولین است که به جریان خون در سراسر بدن کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که مصرف این میوه می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

هندوانه برای تخمدان

یکی از خواص هندوانه برای خانم ها کمک به آن است سلامت تخمدان و این میوه جادویی در دوران قاعدگی به زنان کمک زیادی می کند.

هندوانه در درجه حرارت

این میوه داروی بسیار خوبی برای کاهش تب است. خوردن هندوانه در هنگام بیماری دمای بدن را کاهش می دهد و با توجه به اینکه از میوه های ادرار آور محسوب می شود، از این طریق به پیشگیری از عفونت ها و بیماری ها کمک می کند.

هندوانه برای کبد چرب

هندوانه برای کبد نیز مفید است. این میوه دارای خواصی است آنتی اکسیدان و ضد التهاب همچنین باعث کاهش چربی در کبد می شود. مصرف این میوه به دلیل فوایدی که دارد از عملکرد کبد حمایت می کند و احتمال ابتلا به بیماری های کبدی مانند بیماری کبد چرب غیر الکلی، التهاب و سیروز را کاهش می دهد.

هندوانه برای کاهش وزن

اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید و وزن کم کنید و مقاومت در برابر وسوسه تنقلات شیرین برایتان سخت است، هندوانه را انتخاب کنید. با توجه به اینکه هندوانه حاوی مقدار زیادی آب و کالری کمی است، باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

هندوانه برای میوه

فواید هندوانه در دوران بارداری را نمی توان نادیده گرفت. ویتامین های موجود در این میوه از ویتامین های ضروری دوران بارداری هستند و می توانند در تقویت سلامت جنین مفید باشند.

بهبود وضعیت مغز و سیستم عصبی، بینایی و کمک به استخوان سازی از جمله خواص بی نظیر هندوانه برای جنین است.

بهبود بینایی

غذاها بهترین راه برای رفع نیازهای مختلف بدن هستند. خوردن یک تکه هندوانه متوسط ​​در روز 9 تا 11 درصد از ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین می کند و به حفظ و بهبود سلامت چشم کمک می کند.

هندوانه هضم غذا را بهبود می بخشد

اگر از بیماری گوارشی مانند کولیت رنج می برید، بهتر است از خواص هندوانه برای روده ها و هضم بهتر غذا مطلع شوید. هندوانه با وجود مزایایی که از جمله آب و فیبر کافی دارد، از یبوست جلوگیری می کند و حرکات روده را تنظیم می کند.

آبرسانی به بدن

هندوانه آبدار 92 درصد از حجم کل میوه، آب را دارد. بنابراین مصرف آن یک راه آسان برای هیدراته ماندن و آبرسانی به بدن است. تمام سلول‌های بدن شما به آب نیاز دارند و حتی یک کمبود کوچک می‌تواند باعث شود احساس تنبلی کنید. در نتیجه، خوردن یک میوه آبرسان راهی عالی برای حل این مشکل است.

فشار خون پایین

از دیگر فواید هندوانه می توان به مبارزه با فشار خون، کلسترول و التهاب اشاره کرد که منجر به بیماری می شود. ال سیترولین با کمک به شل شدن عروق خونی و بهبود گردش خون، فشار خون را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که آب هندوانه فشار خون مچ پا را در بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا و چاقی کاهش می دهد.

بهبود سیستم عصبی

هندوانه به دلیل وجود پتاسیم، در تنظیم عملکرد سیستم عصبی و ماهیچه ها در بدن بسیار موثر است. این ماده مغذی برای عملکرد بهتر اعصاب بسیار مفید است. کولین یکی دیگر از آنتی اکسیدان های موجود در هندوانه است که به حفظ ساختار سلولی و انتقال پاسخ های عصبی کمک می کند.

پیشگیری از آسم

از دیگر خواص هندوانه می توان به پیشگیری از آسم یا کاهش شدت آن اشاره کرد. ترکیبات مختلف موجود در هندوانه از جمله لیکوپن، ویتامین C و A و پتاسیم برای سلامت ریه مفید است و از عفونت و بیماری های ریوی جلوگیری می کند.

بهبود درد عضلانی

خوردن هندوانه همچنین می تواند به تسکین درد در بدن شما کمک کند و پس از ورزش کمتر احساس درد ماهیچه ها کنید. این خاصیت احتمالاً به دلیل سیترولین موجود در آن است که برای بهبود جریان خون و عملکرد عضلات مفید است.

سیترولین با دفع آمونیاک از بدن، ماده ای به نام لاکتات را که در حین ورزش در بدن تجمع می یابد کاهش می دهد و درد عضلانی را بهبود می بخشد.

نظر طب سنتی در مورد هندوانه چیست؟

مصرف هندوانه برای افرادی که غلظت خون دارند، خیلی خوب است. در این درمان ذکر شده است که هندوانه خاصیت تنظیم مزاج را دارد. این میوه به عنوان یک مرطوب کننده عالی شناخته می شود که فواید زیادی برای شما به ارمغان می آورد.

کدام افراد نباید هندوانه بخورند؟

  • کسانی که از سردردهای میگرنی رنج می برند
  • کسانی که دیابت دارند
  • کسانی که مشکلات گوارشی دارند
  • کسانی که سندرم آلرژی دهانی دارند

هندوانه با چه داروهایی تداخل دارد؟

اگر دارو مصرف می کنید، بهتر است بررسی کنید که آیا خوردن برخی میوه ها مانند هندوانه مشکلی ایجاد می کند یا خیر. هندوانه ممکن است با برخی داروها مانند دیورتیک ها، داروهای لیتیوم، آنتی هیستامین ها و داروهای فشار خون تداخل داشته باشد.

داروهای ضد دیابت مانند گلیمپراید، گلیبورید، انسولین، پیوگلیتازون، روزیگلیتازون، کلرپروپامید، گلیپیزید و تولبوتامید نیز با هندوانه تداخل دارند. بهتر است هنگام مصرف این داروها از پزشک خود بخواهید هندوانه بخورد.

آخرین کلمه

هندوانه میوه ای خوشمزه است که می توانید در تابستان از خوردن آن لذت ببرید و از فواید آن برای سلامتی بهره مند شوید. در این مقاله خواص بی نظیر هندوانه را به تفصیل به شما معرفی کرده ایم و نکات پزشکی مرتبط با آن را برای شما عزیزان ذکر کرده ایم.

پایان گزارش آگهی