You are currently viewing خرید گندم از 4 میلیون تن گذشت.  گلستان بیشترین افزایش خرید را دارد

خرید گندم از 4 میلیون تن گذشت. گلستان بیشترین افزایش خرید را دارد


به گزارش اکو ایران؛ بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران تا صبح امروز 4 میلیون و 6 هزار تن گندم خریداری شد. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته می توان گفت امسال 37 هزار تن گندم بیشتر از پارسال خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ارزش گندم خریداری شده با قیمت هر کیلوگرم 17 هزار و 500 تومان تا صبح امروز را 70 هزار و 537 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان تاکنون 30 هزار و 273 میلیارد تومان واریز و پرداخت شده است. مابقی مطالبات پیگیری و عمل می شود.

سید سعید راد با بیان اینکه روند خرید گندم در 21 استان کشور آغاز شده و استان خوزستان با خرید یک میلیون و 583 هزار تن گندم پیشتاز کشور است، تصریح کرد: پس از استان خوزستان، استان های گلستان با … خرید 796 هزار تنی، فارس با خرید 388 هزار تن، ایلام با خرید 274 هزار تن و کرمان با خرید 225 هزار تن در رتبه های دوم تا پنجم خرید این گندم قرار دارند. محصول در کشور .

با توجه به اطلاعات اعلام شده این سوال مطرح می شود که کدام استان ها بیشترین رشد خرید گندم را دارند؟ در همین راستا معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که استان های «گلستان» با 87 درصد، «اصفهان» با 60 درصد و «مازندران» با 30 درصد بیشترین رشد خرید گندم را نسبت به مدت مشابه گذشته داشته اند. سالیانه افزود: تاکنون 43 درصد مطالبات کشاورزان در کشور پرداخت شده است و این میزان در 6 استان به 68 تا 80 درصد می رسد.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)