You are currently viewing خرگوش چیست؟  – تاریخ ما

خرگوش چیست؟ – تاریخ ما


آیا به اجرای توری فلزی در سقف، دکوراسیون یا ستون در یک ساختمان نیمه کاره توجه کرده اید؟ به این نوع ورق ها که از ورق گالوانیزه ساخته می شوند رابیت می گویند. البته بسیاری از مردم به خصوص ساختمان های قدیمی به این محصولات راویز یا رابیز نیز می گویند که بیشتر یک اشتباه کلامی است.
با این حال، رابیس به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود. از گچ کاری، ترمیم ترک و ساخت سقف کاذب گرفته تا نمای ساختمان! به همین دلیل ممکن است بخواهید بدانید که خرگوش چیست؟ در این مقاله سعی شده است به چیستی راوی بپردازیم. البته با توجه به تخصصی بودن این محصول سعی کردیم از کارشناسان توفیقی فولاد مرجع قیمت آهن برای نوشتن مطالب این صفحه کمک بگیریم.

منظور از (خرگوش) راوی چیست؟

در گفت و گوی اختصاصی از فولاد توفیقی از کارشناسان پرسیدیم: منظور از راویز چیست؟

به گفته کارشناسان فولاد توفیقی، خرگوش نوعی توری فولادی است که در ساخت نما، سقف کاذب، تزئینات و … کاربرد فراوانی دارد. این نوع محصول در فرآیند انبساط، برش و کشش ورق فلز گالوانیزه ساخته می شود. خرگوش ها به صورت دو یا سه فنر نیز به فروش می رسند که معمولا مربع، الماس یا مستطیل هستند. ورق راویز کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان دارد و از انواع پایه های ثابت سازه محسوب می شود.

تاریخچه استفاده از خرگوش (راویز)

پس از پاسخ به اینکه گزارش ساخت و ساز چیست، تعجب کردیم که چگونه رابیتس وارد عرصه ساخت و ساز شد و اینقدر مهم شد! به همین منظور در گفتگوی غیررسمی خود با کارشناسان فولاد توفیقی، سابقه استفاده از این محصول را جویا شدیم.

تاریخچه استفاده از خرگوش ها به قرن نوزدهم (1878 پس از میلاد) برمی گردد. در آن سال ها مهندس آلمانی کارل رابیتس سعی کرد میله هایی با قطر 5 تا 8 میلی متر را به یکدیگر متصل کند. او از هنر خود برای ایجاد بستری برای استفاده از سیمان و گچ استفاده کرد.
به این ترتیب کارل آلمانی توانست با کمک راویس سقف خانه خود را بسازد. سپس این روش در ساختمان سازی رایج شد. ضمناً این محصول فولادی به افتخار این مهندس خرگوش نام گرفت.

انواع راویس بر حسب ستون و وزن

وقتی کاملا فهمیدیم سیم طناب چیست و حتی با تاریخچه این محصول آشنا شدیم، حالا این سوال مطرح شد که انواع خرگوش ها چیست؟ به همین دلیل از کارشناسان شرکت توفیقی فولاد در مورد انواع طناب های موجود در بازار جویا شدیم.

نگاه کنید، خرگوش ها بر اساس ستون به دسته های مختلف طبقه بندی می شوند. 9، 11 قسمت در بازار ایران داریم. ما 13 ستون داریم که هر کدام برای اهداف متفاوتی استفاده می شوند. البته انواع دیگری از خرگوش در خارج از کشور نیز وجود دارد. به عنوان مثال در برخی از کشورها استفاده از خرگوش 17 مرسوم است. اما این نوع خرگوش به ندرت در کشور استفاده می شود. گفتنی است به تعداد ستون های راوی پل نیز گفته می شود.
علاوه بر این، ورقه‌های Rabbits دارای دسته‌های وزنی مختلفی هستند. به طور کلی، انواع ملحفه رابیتس شامل سبک، نیمه سنگین، سنگین و فوق سنگین است. انتخاب نوع وزن خرگوش ها بسیار حائز اهمیت است، زیرا این موضوع در قیمت نهایی محصول تاثیر بسزایی دارد. بنابراین توجه به رده وزنی محصول را در هنگام خرید فراموش نکنید.

ما با کارشناسان فولاد توفیقی صحبت کردیم که متوجه شدیم موارد استفاده هاری بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کردیم. به همین دلیل سوال بعدی خود را اینگونه مطرح کردیم که استفاده از خرگوش توری چیست؟

«اجازه دهید به این سؤال خیلی ساده اما جامع پاسخ دهم. خرگوش در بسیاری از اهداف ساختمانی استفاده می شود. اما اگر بخواهیم کاربردهای اصلی این محصول را بیان کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گچ کاری
  • گچ کاری
  • ساخت نما
  • طرح گل روی سقف
  • گوش او از بتن سیمانی است
  • پوشش تاسیسات و سیم کشی
  • پوشش تیر و آرماتور
  • پوشش کانال سیستم خنک کننده
  • روکش کانال برای سیستم گرمایش
  • آب بندی ترک های ساختمان
  • ساخت سقف کاذب
  • تولید دکوراسیون داخلی
  • ساخت نمای سازه

به یاد داشته باشید که هدف از استفاده از Rabbits می تواند متفاوت باشد. گاهی از این محصولات در سقف گچی استفاده می شود اما گاهی هدف اصلی جابجایی و بارگیری وسایل است.

رایج ترین ابعاد استفاده از راوی چیست؟

در ادامه بحث را کمی تخصصی تر کردیم. به همین دلیل ابعاد کلی خرگوش ها را با مهندسان توفیقی فولاد در میان گذاشتیم. به گفته آنها، بر خلاف سایر محصولات فولادی، اندازه های Rabits چندان گسترده نیست.

اگرچه محصولات فولادی در اندازه ها و ابعاد مختلف به فروش می رسند، ورق های مش رابیتس عموما در اندازه ها و ابعاد محدودی عرضه می شوند. به طور کلی ابعاد هر ورق موجود در بازار 240*60 سانتی متر است و این ورق ها را می توان به صورت 9، 11 و 13 ستونی خریداری کرد.
البته فنرها در اندازه ها و وزن های مختلفی هستند که بسته به نیاز مشتری انتخاب می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان بازرگانی فولاد توفیقی تماس حاصل فرمایید.

مزایا و معایب استفاده از خرگوش چیست؟

در پایان گفتگوی ما یکی از همکاران از کارشناسان پرسید: جناب مهندس مزایا و معایب Wire Rabbits چیست؟

یکی از کارشناسان فولاد توفیقی پاسخی بسیار جامع و کامل برای ما دارد که به اختصار به آن اشاره کرده ایم:

مزایای خرگوش

  • سرعت اجرا بالا
  • قدرت نسبتا خوب
  • شارژ آسان و سریع
  • دسترسی آسان
  • امکان سفارشی سازی طرح بر اساس نیاز مشتری

مضرات خرگوش

  • وزن نسبتاً سنگین
  • به یک ملات ضخیم نیاز دارید
  • امکان ترک خوردگی در گچ
  • احتمال خوردگی
  • عدم وجود ویژگی های صوتی و عایق صدا

در این قسمت مزایا و معایب مش فلزی خرگوشی را مشاهده کرده اید و در ادامه شما را با مهم ترین نکات هنگام خرید این محصول آشنا می کنیم.

نکات مهم قبل از خرید خرگوش; مرجع جامع

در نهایت به آخرین سوال خود از کارشناسان فولاد توفیق می رسیم که احتمالا سوال شما هم هست. سوال ما در پایان گفتگو این بود که در خرید راویز چه نکاتی مهم است؟ کارشناسان گروه فولاد توفیقی به نکات خوبی اشاره کردند.

  1. هدف از خرید را مشخص کنید. خرگوش ها با تعداد ستون ها و اندازه های مختلف فنر در بازار موجود هستند. خرید باید با توجه به نیاز شما انجام شود.
  2. حتما سفارش خود را از مراکز فروش معتبری مانند کارخانه فولاد توفیقی نهایی کنید تا محصولی با کیفیت بالا به دست آورید.
  3. اگر قطعات ورق گالوانیزه پس از چند ضربه بر روی محصول جدا شود، کیفیت رابیتس مناسب نیست.
  4. قیمت Robist به وزن آن بستگی دارد. هر چه وزن ربیس (فوق سنگین) بیشتر باشد، ماندگاری بیشتری دارد اما قیمت نهایی سفارش افزایش می یابد.
  5. قبل از خرید، قیمت محصول را از چندین منبع معتبر به صورت آنلاین و حتی حضوری جویا شوید.
  6. هنگام ثبت سفارش حتما فاکتور فروش را دریافت کنید.

با رعایت این نکات ساده هنگام خرید خرگوش، می توانید انتظار داشته باشید که محصولی با کیفیت و بادوام داشته باشید.

در نهایت سوال اصلی راوی چیست؟ ما سعی کرده ایم به تمام سوالات مربوط به آن پاسخ دهیم، اما اگر احساس می کنید در مورد مشخصات، قیمت، سفارش، کیفیت، انواع، استفاده یا انتخاب خرگوش (راویز یا رابیس) به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید به ادامه مطلب مراجعه کنید. سایت fouladtofighi .com و یا با کارشناسان این حوزه (02155508761) تماس بگیرید.