You are currently viewing خبر خوش برای کشاورزان از آقای وزیر/ چه سال خوبی برای صنعت کشاورزی ایران بود؟

خبر خوش برای کشاورزان از آقای وزیر/ چه سال خوبی برای صنعت کشاورزی ایران بود؟


تامین ارز برای دامداری و کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این صنایع به عنوان بخش های حیاتی اقتصاد کشور شناخته می شوند.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال 1402 یکی از بهترین سال های تامین ارز برای کالاهای اساسی بود و نزدیک به 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به محصولات کشاورزی بود.

وی افزود: سال گذشته یکی از موفق ترین سال ها در تامین کالا چه از نظر نهاده های دامی و چه از نظر مواد غذایی اصلی بود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تنظیم بازار محصولات و کالاهای اساسی در بازار به دنبال تولید داخلی هستیم، اظهار داشت: جریان تولید حداکثری و یکنواختی تولید را دنبال می کنیم که با به حداکثر رساندن نوسانات بازار از نظر کمیت و قیمت را به حداقل برسانیم و بسیاری از محصولات در سال 1402 و نوروز امسال مصادف با ماه مبارک رمضان بود، بنابراین فشار زیادی برای درست کردن اجناس وجود داشت.

نیکبخت گفت: همکارانم در جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با برنامه ریزی و هماهنگی هایی که انجام شد، با فشار زیاد، این خرید به گونه ای انجام شد که نسبت به سال های گذشته نوسانات کمتری در بازار داشتیم. قیمت کالاها و تثبیت قیمت زمانی صورت می گیرد که تولید به حداکثر رسیده و عرضه کافی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون عرضه و تقاضا و نظارت، قیمت تعادلی در کشور وجود دارد و بر هر محصول و برنامه تولید و تعدیل و برنامه تحویل به موقع کالا به بازار بر اساس پیش بینی ها نظارت می کنیم. در صورت وجود مازاد در صورت لزوم صادرات محصولات کشاورزی را بدون محدودیت در دستور کار قرار داده ایم که می تواند در راستای حمایت از تولیدکننده و تولید داخلی باشد.

منبع:

برنا

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)