You are currently viewing خبرنگار: کاهش نرخ بیکاری مرهون تلاش های ویژه شهید رئیسی است

خبرنگار: کاهش نرخ بیکاری مرهون تلاش های ویژه شهید رئیسی است


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم ، محمد محبر سرپرست ریاست جمهوری در جلسه شورای عالی اشتغال که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، ضمن ارزیابی تلاش های همه دستگاه های اجرایی برای تحقق این امر وظایف و تکالیف محوله در حوزه اشتغال زایی، دستاوردهای دولت در کاهش نرخ بیکاری و رشد چشمگیر وی ایجاد اشتغال را مرهون آرمان های مجدانه و تلاش های ویژه رئیس جمهور شهید دانست و گفت: آیت الله رئیسی ایجاد اشتغال را مدنظر قرار داد. سالانه یک میلیون شغل علاوه بر تکلیف قانونی که در برنامه ششم توسعه به عنوان نیاز ضروری کشور ثبت شده و با حساسیت و پیگیری خاصی به دنبال تحقق آن است. خوشبختانه نگاهی به آمار ارائه شده در این زمینه نشان می دهد که حکومت مردمی توانسته به وظیفه و وعده خود در این زمینه عمل کند.

وی همچنین با اشاره به عدم تعریف شغل برای شاغلان در بخش اقتصاد دیجیتال با وجود درآمدزایی مناسب، بر لزوم تعریف این مهارت و زمینه جدید کاری در کشور در شاخص ها و آمارهای اشتغال زایی تاکید کرد.

سرپرست رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت بسیار زیاد برندسازی ملی برای توسعه اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: امروزه بخش قابل توجهی از رشد تولید ناخالص کشورهای مختلف با تکیه بر این رویکرد، بر ضرورت تمرکز حاصل می شود. وی در خصوص توانمندسازی کشور در این زمینه با توجه به اینکه توانمندی های مطلوب کشور برای تولید محصولات استثنایی و ملی را برجسته کرد.

«تاکید بر اشتغال زایی و توانمندسازی زنان روستایی به عنوان یکی از عوامل مؤثر در کاهش مهاجرت شهری»، «توجه و توجه ویژه به اشتغال زایی برای افرادی که می خواهند توسط سازمان اجتماعی و افراد تحت پوشش امام خمینی(ره) توانمند شوند. کمیته امداد (ره)”. ضرورت ادامه حرکت برای احیای کارخانه ها و واحدهای تولیدی راکد به دلیل اهمیت نقش آن در ایجاد اشتغال و گردش سرمایه های راکد” و “تشکیل مرکز پیگیری مشکلات قانونی واحدهای تولیدی در کشور”. زمینه دریافت وام از وزارت صنعت، معدن و تجارت» از دیگر محورهای مهم مورد تاکید است. مخبر در جلسه امروز شورای عالی اشتغال بود.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از میزان اشتغال ایجاد شده در کشور در دو سال و نیم اخیر در دولت مردمی، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست اقدامات و دستاوردهای دولت در این زمینه را برای مردم تشریح کند. عمومی.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از سخنان رئیس جمهور، گزارش مبسوطی از عملکرد دولت مردمی در ایجاد اشتغال در کشور از جمله ایجاد 2 میلیون و 721 هزار و 6 شغل در کشور از سال 1390 ارائه کرد. نیمه دوم سال 1400. تا پایان سال 1402، ثبت رکورد کاهش نرخ بیکاری در 25 استان و کاهش نرخ بیکاری در کل کشور از 9.2 درصد در سال 1400 به 8.1 درصد در پایان سال 1402 و «احیای بیش از 9 هزار واحد تولیدی راکد، «توسعه نظارت بر اشتغال»، «اعلام ایجاد یک میلیون شغل در سال به دستگاه های اجرایی»، «پرداخت بیش از 160 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی»، «افزایش مسکن» ایجاد اشتغال مبتنی بر تسهیل صدور مجوز، افزایش آگهی‌های استخدامی در بسترهای محلی، تسهیل در صدور مجوز کسب و کار در پرتال ملی، تأیید نرخ رشد اقتصادی و افزایش مؤثر حداقل دستمزد از جمله عوامل مؤثر بر این امر است. در موفقیت دولت در ایجاد اشتغال.

در این جلسه اعضای شورای عالی اشتغال 6 مصوبه با هدف تقویت و توسعه اشتغالزایی و کارآفرینی تصویب کردند.

انتهای پیام/