You are currently viewing حذف معافیت افراد بالای 35 سال از برنامه هفتم

حذف معافیت افراد بالای 35 سال از برنامه هفتم


ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص آزادی واجدین شرایط. افراد بالای 35 سال دارای 2 فرزند یا بیشتر گفت: در بهمن ماه سال گذشته در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بند ت تبصره (1) ماده 102، نمایندگان تصویب کردند که این دسته از افراد از خدمت سربازی معاف شوند.

وی افزود: شورای نگهبان به این مصوبه اعتراض کرد و در نامه ای به رئیس شورا خواستار بررسی مجدد نظرات اعضا در مورد این مصوبه مجلس شدم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس بیان کرد: در جلسه روز گذشته مجلس و در جریان رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور، معافیت مشمولان با 2 کودک به بالا و بالای 35 سال که با اعتراض شورای نگهبان مواجه هستند، از قانون برنامه هفتم حذف شد.

ابوترابی تصریح کرد: در مجلس آینده با ارائه طرحی با کاهش سن این موضوع را دنبال می کنیم، یعنی کسانی که بالای 30 سال سن دارند و 3 فرزند به بالا دارند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی 20 بهمن ماه سال گذشته و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور مصوب کردند که بر اساس سیاست کلی جمعیت، مشمولان غایب و غیر غایب بالای 30 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از دوره نیاز به خدمت وظیفه عمومی معاف است. این مصوبه اصلاح شد و مقرر شد افراد بالای 35 سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

انتهای پیام/