You are currently viewing جستجوی ارگانیک چیست؟  نحوه گزارش دادن

جستجوی ارگانیک چیست؟ نحوه گزارش دادن


جستجوی ارگانیک به معنای جستجوی طبیعی است موتورهای جستجو و به بخشی از نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی اشاره دارد که بدون پرداخت هیچ هزینه ای در صفحه نتایج نمایش داده می شود.SERP) قرار داده شده.

هدف اصلی جستجوی ارگانیک، دریافت ترافیک رایگان و ارزشمند برای سایت شما. مورد استفاده قرار گرفته سئو و بهینه سازی محتوامی توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و تعداد بازدیدکنندگان و کاربران جدید را افزایش دهید.
برای گزارش عملکرد جستجوی ارگانیکمی توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند استفاده کنید Google Analytics و SEMrush استفاده کنید. این ابزارها اطلاعاتی مانند تعداد بازدید، میزان ترافیک را به شما می دهند بیوگرافی و برای کلمات کلیدی مورد نظر در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید. با استفاده از این اطلاعات می توانید تصمیمات بهتری برای بهبود استراتژی سئو خود بگیرید.

جستجوی ارگانیک به چه معناست؟

جستجوی ارگانیک به معنای نتایج جستجویی است که توسط موتورهای جستجو ارائه می شود و هیچ هزینه ای برای تبلیغات برای آن پرداخت نشده است. به عبارت دیگر، هنگامی که یک عبارت را در گوگل یا سایر موتورهای جستجو جستجو می کنید، به نتایجی که شامل صفحات وب بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات در نتایج جستجو می شود، جستجوی ارگانیک می گویند.

برای مثال، فرض کنید به دنبال رستوران‌های خوب در شهر خود هستید و «رستوران‌های منطقه X» را در گوگل جستجو می‌کنید، صفحات وبی که ابتدا ظاهر می‌شوند، نتایج ارگانیک هستند. با این حال، اگر تبلیغات یا سایر تبلیغات پولی را در نتایج جستجو می بینید، اینها نتایج پولی یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) هستند که با جستجوی ارگانیک متفاوت هستند.

تفاوت بین جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی چیست؟

در موتورهای جستجو، کاربران می توانند نتایج جستجو را با استفاده از دو روش مختلف مشاهده کنند. این دو روش عبارتند از:

1- جستجوی ارگانیک:
این نوع جستجو به معنای نمایش صفحات وب در نتایج جستجوی موتورهای جستجو است که به صورت طبیعی و بدون پرداخت هزینه به کاربران نمایش داده می شوند. در واقع، نتایج ارگانیک توسط الگوریتم های موتورهای جستجو بر اساس پرس و جوهای کاربر تولید می شوند و بهترین و مرتبط ترین صفحات وب مرتبط با محتوای جستجو شده را به کاربران نشان می دهند.

2- جستجوی پولی:
این نوع جستجو به معنای نمایش تبلیغات در نتایج جستجوی موتورهای جستجو است که برای نمایش در قسمت های مختلف صفحات جستجو (مانند بالای صفحه یا در کنار نتایج جستجو) پول پرداخت می شود. در واقع با پرداخت هزینه ای مشخص، تبلیغات شما در مکان های خاصی از صفحات جستجو نمایش داده می شود.

ارگانیک، جستجو، SEO، SERP، تحقیق کلمات کلیدی، محتوا، رتبه بندی، بهینه سازی، ترافیک، الگوریتم

سئو چگونه بر جستجوی ارگانیک تأثیر می گذارد؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو مجموعه ای از تکنیک هایی است که برای بهینه سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو استفاده می کنیم. در واقع سئو برای افزایش رتبه صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک انجام می شود.
جستجوی ارگانیک به معنای جستجوهای انجام شده توسط کاربرانی است که به دنبال نتایج بدون پرداخت هستند. بدون شک، رتبه بالاتر در نتایج جستجو، ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت می کند و منجر به افزایش فروش و در نتیجه درآمد بیشتر می شود.
به عنوان مثال، فرض کنید یک شرکت حمل و نقل دارید و سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار دارد. در این صورت، کاربرانی که به دنبال خدمات تحویل هستند، به احتمال زیاد از سایت شما بازدید می کنند. در نتیجه ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت می کنید و احتمالاً فروش خود را افزایش می دهید.

اگر سایت شما به خوبی بهینه نشده باشد، ممکن است در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه پایینی داشته باشد و ترافیک کمتری دریافت کنید زیرا اکثر کاربران از صفحاتی که در اولین نتایج جستجو ظاهر می شوند بازدید می کنند.
به طور کلی، بهبود سئوی سایت به شما کمک می کند تا رتبه خود را در نتایج جستجوی ارگانیک بهبود بخشید و در نتیجه باعث افزایش ترافیک و افزایش فروش می شود.

چه عواملی بر «جستجوی ارگانیک» تأثیر می گذارد؟

جستجوی ارگانیک تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد که به طور کلی می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد: عوامل داخلی و خارجی.
از عوامل داخلی می توان به کیفیت محتوای سایت، ساختار و طراحی صفحه، سرعت بارگذاری صفحه، کلمات کلیدی، استفاده از تگ های مناسب (مانند H1، H2 و …) و بهینه سازی تصاویر و فایل های ویدئویی اشاره کرد. این فاکتورها مستقیماً توسط مدیران سایت قابل تنظیم هستند و با بهبود آنها جستجوی ارگانیک بهتر می شود.

عوامل خارجی شامل مواردی مانند لینک های ورودی به سایت، شبکه های اجتماعی، برچسب های اجتماعی، ارائه محتوای با کیفیت و نوآوری سایت، و امتیازات دامنه است. این عوامل به طور مستقیم توسط مدیران سایت قابل تنظیم نیستند و با جذب لینک های ورودی از سایت های خارجی و به اشتراک گذاری محتوای خوب و مفید، پیشرفت جستجوی ارگانیک را تسریع می کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید وب سایتی دارید که محتوای باکیفیت و کاربرپسند دارد و به صورت داخلی کاملا بهینه شده است. اگر در عین حال این وب سایت لینک های ورودی کمی داشته باشد و نتواند حضور خوبی در شبکه های اجتماعی داشته باشد، جستجوی ارگانیک آن نسبت به سایتی با محتوای کمتر اما با لینک های ورودی و شبکه های اجتماعی بیشتر، پیشرفت کمتری خواهد داشت.

نحوه مشاهده جستجوی ارگانیک در گوگل آنالیتیکس

برای مشاهده جستجوی ارگانیک در گوگل آنالیتیکس می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

1- به Acquisitions > All Traffic > Google Analytics Channels بروید. سپس در تب Organic Search می توانید روی آن کلیک کنید تا تعداد بازدیدهایی که از جستجوی ارگانیک به سایت شما رسیده است را مشاهده کنید.

2- در Google Analytics به تب Acquisition > All Traffic > Source/Medium و در تب Source، کلماتی مانند «گوگل“”بینگ” و عبارت “Yahoo” را جستجو کنید. با این کار تعداد بازدیدهایی که از هر یک از این موتورهای جستجو به سایت شما رسیده است را خواهید دید.

3- در گوگل آنالیتیکس به مسیر Acquisition > Campaigns > Organic Keywords بروید. در این بخش می توانید کلمات کلیدی که سایت شما از طریق آنها در نتایج جستجوی ارگانیک پیدا شده است را مشاهده کنید.

می توانید از این راه ها برای مشاهده و تأیید ترافیک جستجوی ارگانیک به سایت خود استفاده کنید.

نتیجه: همانطور که در بالا به تفصیل توضیح دادیم، جستجوی ارگانیک یا جستجوی ارگانیکاین روشی است که کاربران از موتورهای جستجو برای یافتن صفحات وب استفاده می کنند. در این نوع جستجو، سایت هایی که در نتایج جستجو با کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری دارند، به نتایج ارگانیک یا غیر تبلیغاتی تبدیل می شوند.

برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک به سایت خود می توانید از روش های مختلفی مانند بهینه سازی محتوای سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، ساختار مناسب وب سایت و ارائه محتوای با کیفیت استفاده کنید.

با استفاده از ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل ترافیک گوگلمی توانید ترافیک را جستجو کنید ارگانیک. آلی سایت خود را بررسی و بررسی کنید تا بتوانید بهبودهای لازم را انجام دهید و در نتیجه رتبه و بازدید سایت خود را افزایش دهید.