You are currently viewing جزئیات افزایش یک میلیون تومانی حقوق ماهانه مستمری بگیران از فروردین 1403.

جزئیات افزایش یک میلیون تومانی حقوق ماهانه مستمری بگیران از فروردین 1403.


هیأت وزیران در سومین جلسه خرداد 1403 به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) تبصره (6) و بند (د) تبصره (15) قانون بودجه سال 1403 به تصویب کل کشور رسید.

با توجه به اعتبار قانون بودجه سال 1403 کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین نامه تناسب حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه های مستمری بگیر براساس قانون برنامه هفتم پیشرفت ماهانه مبلغ ده میلیون (10.000.000) ریال به هر یک از مستمری بگیران از ابتدای سال 1403 از صندوق بازنشستگی مربوطه به حسابی واریز می شود.

سازمان برنامه ـ بودجه کشور متعهد می شود برای ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد از محل منابع مشخص شده ابلاغ و اعتبار اعطا کند و هر یک از صندوق ها نیز متعهد می شوند برای سه ماهه تعیین شده بلافاصله مبلغ را به حساب واریز کنند.

اخبار مرتبط

تصویب دستورالعمل تناسب دستمزد / تناسب پرداخت حقوق بازنشستگان در روزهای آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تصویب آیین نامه اجرایی تناسب مستمری بگیران در دولت خبر داد و گفت: طی روزهای آینده مبلغی علی الحساب به مستمری بگیران واریز می شود، بنابراین پس از صدور تصمیمات، توافق نهایی انجام خواهد شد.”

13 تیرماه رئیس سازمان برنامه و بودجه طی پیامی در توییتر از تصویب ضوابط تناسب حقوق بازنشستگان خبر داد.

همچنین محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه نیز در روزهای اخیر در خصوص مصوبه مجلس درباره یکسان سازی حقوق بازنشستگان، موضوع یکسان سازی یا تناسب حقوق بازنشستگان را اعلام کرده بود که تاکنون انجام نشده است. در چند ماه گذشته به دلیل عدم ابلاغ برنامه هفتم توسعه است که در این هفته شاهد تعدیل ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان بر اساس سال اول برنامه خواهیم بود.

اخبار مرتبط

حداقل دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1403 چقدر است؟

اکوایران: حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان کل از اول فروردین ماه سال 1403 ماهانه هفت میلیون و 166 هزار و 184 تومان تعیین شد.

حداقل دستمزد مستمری بگیران در سال 1403 چقدر است؟

بر اساس بخشنامه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری، در اجرای مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی و مصوبات شورای عالی کار و تصویب هیات وزیران؛ از تاریخ اول فروردین ماه 1403 کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و ارث مشمول قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال 1402 ایجاد شده است، برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و کمتر از آن به میزان 35 درصد و سایر مستمری های بالاتر. حداقل 22 درصد مستمری در پایان اسفند ماه سال گذشته به میزان ثابت 690 هزار و 78 تومان افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، در این بخشنامه حداقل مستمری بیمه بلندمدت، ازکارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان کلی موضوع اعمال ماده 111 قانون تامین اجتماعی مورخ 10 فروردین 1403، به ازای هر 7 میلیون و 166 هزار و 184 تومان تعیین شده است. ماه که متناسب با شرایط هر مستمری بگیر است، برخی از مزایای جانبی نیز به این رقم اضافه می شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)