You are currently viewing جذاب ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت ایرانیان

جذاب ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت ایرانیان


شاید از خود پرسیده باشید که چرا بیشتر مردم به اروپا علاقه مند هستند؟ و اولویت سفرهای خارجی آنها در کشورهای اروپایی است؟ همچنین چرا اروپا اولویت اول زندگی ایرانیان مهاجر است؟

در پاسخ به این پرسش ها باید بگوییم که فرهنگ غنی و فرصت های متنوع، اروپای پایین را به یکی از جذاب ترین انتخاب های ایرانیان برای مهاجرت تبدیل کرده است. انتخاب بهترین کشور اروپایی می تواند یکی از سخت ترین تصمیمات برای هر فردی باشد، زیرا کشورها مزایا و معایب مختلفی دارند و نمی توان گفت که معایبی ندارند. در این مقاله قصد داریم به عوامل متمایز کننده یک کشور اروپایی از سایر کشورها بپردازیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید

عوامل مهم در انتخاب بهترین کشور اروپایی

انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت و ساختن یک زندگی جدید نیاز به تحقیقات زیادی دارد. دانشجویان و متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تنها با برنامه ریزی دقیق می توانند اقدامات لازم را برای انتخاب کشور انجام دهند. عوامل زیادی در تصمیم افراد برای مهاجرت دخیل هستند که در ادامه به توضیح برخی از مهمترین آنها می پردازیم.

وقتی صحبت از مهاجرت به میان می آید، عوامل متعددی می تواند یک کشور را از سایر کشورها متمایز کند که عبارتند از:

1. وجود فرصت های شغلی مختلف بدون شک یکی از مهم ترین عوامل انتخاب کشور برای مهاجرت، فرصت های شغلی در آن است. یافتن کار مناسب با شرایط و تجربه هر فرد یکی از عوامل اصلی برای مهاجران ایرانی است. در نتیجه متقاضیان باید در تحقیقات خود نرخ بیکاری کشور را در نظر بگیرند. قدم بعدی پس از اطلاع از نرخ بیکاری، درآمد فرد در آن کشور است. در نتیجه بهتر است در تحقیقات خود دقت کافی را برای یافتن میانگین درآمد در کشورهای اروپایی داشته باشید. می توان گفت متقاضیان مهاجرت به کشورهای فرانسه، آلمان، هلند و اتریش نگرانی برای یافتن شغل در این کشورها نخواهند داشت.

2. سیستم بهداشتی و درمانی یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب کشور برای مهاجرت، دسترسی آسان به خدمات درمانی است. علاوه بر این، مقرون به صرفه بودن و کیفیت این سیستم بسیار مهم است. زیرا در تماس مستقیم با سلامت افراد است. در نتیجه قبل از اقدام حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

3. هزینه زندگی در اروپا یکی دیگر از عوامل مهم برای مهاجرت، هزینه زندگی در اروپا است. توجه داشته باشید که برخی از متقاضیان مهاجرت به فرانسه به دلیل هزینه های بالای زندگی از تصمیم خود منصرف شده اند. پس قبل از هر اقدامی هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، ایاب و ذهاب و سایر هزینه های زندگی یک خانواده 2 تا 4 نفره را محاسبه کنید.

4. سیستم آموزشی و کیفیت آن دسته از متقاضیانی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل به کشورهای اروپایی را دارند باید سیستم آموزشی آن کشورها را مطالعه کنند. به طور کلی سیستم های آموزشی اروپا از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان در سطح خوبی قرار دارند. اگر قصد مهاجرت به هلند یا سایر کشورهای اروپایی را دارید، باید در زمینه تحصیل آرامش داشته باشید.

5. فرهنگ و زبان کشور مقصد از دیگر عوامل مهم برای مهاجرت و انتخاب کشور مقصد می توان به فرهنگ و زبان مردم آن کشور اشاره کرد. شاید در نگاه اول این برای شما عامل مهمی نباشد. اما در دراز مدت و زندگی در جامعه ای دیگر می تواند برای شما آزاردهنده باشد. مطمئناً هر کشوری زبان منحصر به فرد خود را دارد و شما ملزم به یادگیری آن زبان هستید. زیرا باید بتوانید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. به خصوص وقتی اتفاقی می افتد، باید بتوانید از حق خود دفاع کنید.

6. آب و هوای کشورهای اروپایی یکی دیگر از عواملی که ممکن است برای برخی افراد مهم باشد، آب و هوای کشورهای اروپایی است. از آنجایی که این کشورها آب و هوای متفاوتی دارند، باید قبل از ادامه این موضوع را بررسی کنید.

7. شرایط و قوانین مهاجرت یکی دیگر از عوامل مهم برای متقاضیان، شرایط و قوانین مهاجرت در کشور انتخابی آنهاست. معمولا افراد باید شرایط و قوانین مهاجرت را به طور کامل مطالعه کنند و یا از افراد مجرب و متخصص سوال کنند تا در طول مراحل کاری برایشان پیش نیاید.

جذاب ترین کشورهای اروپایی از نظر ایرانی ها

برخی از کشورهای اروپایی که در بین ایرانیان بسیار محبوب هستند عبارتند از:

آلمان

این کشور یکی از محبوب ترین کشورها در بین دانشجویان است. زیرا هزینه تحصیل و زندگی بسیار پایین است.

هلند

یکی از کشورهای مناسب برای دانشجویانی که می توانند از بورسیه های مختلف آن استفاده کنند.

فرانسه

تحصیل رایگان در این کشور می تواند تا حد زیادی از هزینه های تحصیل دانش آموزان بکاهد.

سوئد

کشوری که هزینه معقول زندگی آن را محبوب کرده است. البته مهاجرت به انگلستان نیز پس از سوئد بیشترین درخواست را برای دانشجویان دارد.

کشور اتریش

تحصیل رایگان در کنار کار در حین تحصیل و همچنین هزینه کم زندگی باعث محبوبیت این کشور شد.

البته انتخاب این کشورها بر اساس محبوبیت در بین دانشجویان است. نمایندگی این کشورها به این دلیل نیست که کشورهای دیگر بد هستند. عزیز شما می توانید با بررسی شرایط سایر کشورها را برای مهاجرت انتخاب کنید.

آخرین کلمه

در پایان این مقاله باید بگوییم که مهاجرت به کشورهای اروپایی نیازمند تحقیق و کسب اطلاعات از آن است. با این حال، برخی از کشورها در چند سال گذشته برجسته تر شده اند و دانشجویان معمولا اقدامات لازم را برای مهاجرت به این کشورها انجام می دهند. جالب است بدانید 5 کشور اروپایی محبوب در بین ایرانیان فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند هستند. زیرا هزینه های زندگی و تحصیل بسیار پایین است و دانش آموزان در حین تحصیل اجازه کار دارند. شاید این دلیل محبوبیت این 5 کشور اروپایی باشد. البته دسترسی و ویزای این 5 کشور کمی سخت است. زیرا بسیاری از متقاضیان قصد مهاجرت به آنها را دارند و شرایط پذیرش هر ساله نسبت به سال قبل پیچیده تر می شود.